Nowy sedan o całkowitej długości 4,62 m ze względu na swoje wymiary i wyposażenie plasuje się pomiędzy segmentem kompaktowych samochodów rodzinnych (segment C) a segmentem samochodów klasy średniej wyższej.
Linia wychodząca od wydłużonych reflektorów przebiega płynnie przez całe nadwozie, łącząc się harmonijnie z przetłoczeniem bagażnika. Przednia listwa ozdobna i chromowana górna krata wlotu powietrza stanowią sportowy akcent z przodu samochodu. Wysoko wyprofilowane nadkola i długa maska podkreślają mocny charakter auta. Z tyłu uwagę zwracają poziomo umieszczone dwuczęściowe światła, co zapewnia szeroki dostęp do bagażnika i podkreśla zdecydowanie nowoczesny kształt nadwozia samochodu. W wyposażeniu znajdują się także elementy podkreślające wysoką klasę pojazdu: ozdobne wykończenie drzwi wokół szyb, listwa ozdobna bagażnika, obudowy świateł przeciwmgłowych, chromowane klamki drzwi, środkowy słupek pokryty czarnym, błyszczącym lakierem oraz boczne listwy ozdobne w kolorze nadwozia.
Wyważone proporcje między przeszkleniem nadwozia a dużą powierzchnią drzwi wyposażonych w dolne listwy ochronne stwarzają poczucie solidnej konstrukcji i bezpieczeństwa. Z profilu, zaokrąglona linia błotników przednich jest przedłużona ku tyłowi i podkreśla silną konstrukcję nadwozia. Renault Fluence wyróżnia się wysoką jakością wykończenia widoczną w starannym spasowaniu elementów nadwozia i zmniejszeniu szczelin między nimi (na przykład przy słupkach, wokół klapki wlewu paliwa). W tylnym zderzaku dyskretnie umieszczono czujniki wspomagania parkowania. Wycieraczki są ukryte pod wyprofilowaną pokrywą silnika, co ma wpływ na estetykę nadwozia, ale też zapewnia lepsze parametry akustyczne i aerodynamiczne.
Prostota i elegancja we wnętrzu
Listwa ozdobna podkreśla płynne kształty deski rozdzielczej. Elementy sterujące niezbędne do prowadzenia samochodu i obsługi urządzeń pokładowych znajdują się w zasięgu ręki.
Są one rozmieszczone wokół kierownicy i na konsoli centralnej tak, aby uwolnić maksymalnie dużą przestrzeń dla pasażerów.
Dużo uwagi poświęcono na zapewnienie wysokiej jakości materiałów i dokładne spasowanie elementów: górna część deski rozdzielczej jest pokryta miękkim materiałem, odpornym na warunki codziennej eksploatacji i działanie promieni słonecznych. Wyższy poziom wyposażenia pojazdu jest wyraźnie widoczny w kabinie dzięki zastosowaniu licznych części chromowanych, takich jak klamki drzwi, ramki liczników, gałka dźwigni zmiany biegów, czy też możliwość zamówienia tapicerki skórzanej w jasnym lub ciemnym kolorze. Szczególną uwagę zwrócono na elementy dekoracyjne, aby uzyskać możliwość zróżnicowania wystrojów wnętrza w zależności od poziomu wyposażenia samochodu. Klienci będą więc mogli wybrać jasną kolorystykę kabiny – elegancką i podkreślającą komfort lub ciemniejszy, bardziej sportowy wystrój.
Ergonomiczne miejsce kierowcy
Renault Fluence jest samochodem, do którego łatwo się przyzwyczaić dzięki jego ergonomii i prostej obsłudze. Każdy kierowca znajdzie w nim wygodną dla siebie pozycję za kierownicą, korzystając z licznych możliwości regulacji za pomocą umieszczonych pod ręką dźwigni i pokręteł. Na desce rozdzielczej umieszczono w zasięgu ręki elementy sterujące nawigacji satelitarnej, klimatyzacji, radioodtwarzacza i telefonu (pod kierownicą) oraz regulatora-ogranicznika prędkości.
Przestrzeń i wygodne schowki dla wszystkich
Komfort w kabinie pogłębia staranne wyciszenie i bardzo obszerne wnętrze, the best in class pod względem szerokości nad podłokietnikami z przodu (1 480 mm) i z tyłu (1 475 mm). Renault Fluence oferuje ponad 23 litry schowków rozmieszczonych w całej kabinie, w tym oświetlony i chłodzony schowek w desce rozdzielczej o pojemności 9 litrów, schowek w konsoli centralnej – 2,2 litra oraz kieszenie w drzwiach przednich o pojemności 2,6 litra każdy.
Pojemność bagażnika wynosi 530 dm3 i jest jedną z największych w tej kategorii samochodów.
Łatwy dostęp do jego wnętrza zapewnia nisko umieszczony próg załadunku i szeroki otwór bagażnika (1 020 mm) dzięki umieszczeniu jednej części tylnych świateł na pokrywie bagażnika. Tylna kanapa składana w układzie 1/3 – 2/3 i brak stałej przegrody między bagażnikiem a kabiną pozwalają na dostosowanie przestrzeni bagażowej do potrzeb użytkownika, szczególnie przy przewozie długich i dużych przedmiotów.
Zachowanie w czasie jazdy
Renault Fluence wyposażono w układ jezdny łączący skuteczność działania z komfortem
i przyjemnością prowadzenia samochodu. Konstrukcja zawieszenia zapewnia precyzję kierowania i dobre tłumienie drgań i hałasów pracy. Z przodu Renault Fluence posiada zawieszenie typu McPherson z dolnym wahaczem trójkątnym, a z tyłu oś sprężystą o programowanym stopniu ugięcia.
Renault Fluence jest wyposażone w duże tarcze hamulcowe, zapewniające maksymalną skuteczność hamowania, nawet przy wielokrotnym hamowaniu oraz trwałość. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy Renault Fluence jest identyczny jak w Nowym Megane i doskonale reaguje na ruchy kierownicą, pozwalając na pewne panowanie nad samochodem i dokładne wyczucie jego zachowania w czasie jazdy.
Ekonomiczne i mocne silniki
W zależności od kraju Renault Fluence będzie wyposażone w szeroką gamę oszczędnych
i niezawodnych silników.
2 silniki benzynowe, każdy oferowany w 2 wersjach:
- 1.6 16V o mocy 110 KM współpracujący z automatyczną lub mechaniczną skrzynią biegów;
- 2.0 16V o mocy 140 KM oferowany z bezstopniową skrzynią biegów CVT lub skrzynią mechaniczną.
Silnik wysokoprężny 1.5 dCi oferowany w 5 wersjach:
- dCi 85 KM
- dCi 90 KM FAP3
- dCi 105 KM
- dCi 110 KM FAP3
- dCi 110 KM FAP z nową skrzynią biegów o podwójnym sprzęgle DCT (Dual Clutch Transmission)
Dzięki emisji CO2 na poziomie 119 g/km, wszystkie silniki wysokoprężne otrzymały znak Renault eco².
Niezawodność i trwałość sprawdzona w najcięższych testach wytrzymałościowych – gwarancja wysokiej jakości
Wyznaczono 800 dodatkowych punktów kontrolnych uwzględniających trudne warunki drogowe panujące w większości krajów, gdzie oferowane będzie Renault Fluence. Pozwoliło to na przykład zagwarantować odpowiedni proces starzenia się elementów wykończenia wnętrza, który nie powoduje niepożądanych hałasów i trzasków.
Renault Fluence jest doskonałym przykładem dążenia marki do zmniejszenia codziennych kosztów użytkowania pojazdu – są one o 20 do 30% niższe. Przebiegi między przeglądami wydłużono do 30 000 km (lub co 2 lata) dla wszystkich silników wysokoprężnych (w przypadku dCi 85 KM – 20 000 km lub co rok), a klimatyzacja nie wymaga już wymiany płynu w układzie.
Bezpieczeństwo dostosowane do realiów drogowych i oczekiwań klienta
Podczas projektowania Renault Fluence, firma Renault korzystała badań prowadzonych przez ośrodek LAB oraz bogatych doświadczeń swoich konstruktorów, aby opracować najbardziej skuteczne rozwiązania w rzeczywistych warunkach jazdy spotykanych w różnych krajach,
w których oferowany będzie model Fluence.
Już w podstawowej wersji Renault Fluence jest więc wyposażony w: system ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania, system wspomagania nagłego hamowania z automatycznym włączaniem świateł awaryjnych, - elektroniczny korektor toru jazdy ESC, 3-punktowe, dynamiczne pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem napięcia na miejscach z przodu, dynamiczne pasy bezpieczeństwa z ogranicznikiem napięcia na trzech miejscach z tyłu, poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, 2 poduszki boczne chroniące klatkę piersiową i 2 kurtyny powietrzne, 3-punktowy system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na dwóch bocznych tylnych miejscach i zagłówki nowej generacji. Renault Fluence będzie sprzedawane od listopada 2009 roku w Turcji. W początkowym okresie zostanie wprowadzone na trzy rynki: Turcji, Rosji i Rumunii, gdzie start ułatwi mu duża popularność poprzedniej generacji tego modelu.