- Sport – zawieszenie zapewniające przyjemność prowadzenia w codziennej eksploatacji,
- Cup – gwarantujące doskonałe osiągi podczas jazdy na torze.
Samochód jest wyposażony w silnik benzynowy 2.0 l Turbo o mocy 250 KM i bardzo szerokim zakresie pracy. Moment obrotowy wynoszący 340 Nm i dostępny od 3 000 obr./min zapewnia sportową jazdę zarówno na drodze jak i na torze. W Nowym Megane R.S. wykorzystano w pełni doświadczenie nabyte przy realizacji programu Nowego Megane. Model ten jest montowany w Hiszpanii, w zakładzie w Palencii.
SPORTOWY DESIGN GWARANTUJĄCY WYSOKIE OSIĄGI
Nowe Megane R.S. zachowuje charakterystyczne elementy stylistyki Nowego Megane Coupe wzbogacając je o elementy typowe dla samochodów wyczynowych. Przedni zderzak ma wbudowaną listwę przypominającą nisko opuszczony przód bolidu Formuły 1 - R28. Centralnie umieszczony wylot rury wydechowej, dyfuzor oraz spoiler podkreślają sportowy charakter tego samochodu, jednocześnie poprawiają jego parametry dynamiczne. Światła dzienne z diodami LED stanowią jeden z charakterystycznych elementów stylistyki tego auta. Kabina Nowego Megane R.S. z powodzeniem łączy sportowy charakter z komfortem:
- przednie siedzenia z regulacją wysokości, położenia wzdłużnego i wzmocnionym trzymaniem bocznym lub – w opcji – sportowe siedzenia,
- kierownica z podpórkami pod kciuki, z regulacją w dwóch płaszczyznach,
- aluminiowe nakładki na pedały,
- czysta linia deski rozdzielczej z wbudowanym analogowym prędkościomierzem.
Znak Renault Sport jest umieszczony na osłonie chłodnicy, klapie, zagłówkach, tarczy obrotomierza i na desce rozdzielczej.
TECHNOLOGIE UŁATWIAJĄCE UŻYTKOWANIE SAMOCHODU I SPORTOWĄ JAZDĘ
Nowe Megane Renault Sport jest wyposażone w liczne, praktyczne technologie, dostępne również w gamie Nowego Megane, takie jak: dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, karta Hands free umożliwiająca zdalne odblokowanie zamków drzwi, wysokiej klasy system audio 3D sound by Arkamys, czy też ofertę nawigacji obejmującą Carminat Bluetooth DVD® i Carminat TomTom® (w zależności od kraju).
Nowe Megane R.S. posiada ponadto wyposażenie specjalne zapewniające jeszcze większą przyjemność, jaką daje sportowa jazda:
- Renault Sport Dynamic Management – system pozwalający wybrać jeden z trybów działania układu kontroli toru jazdy ESC: On, domyślne ustawienie – Sport (zdecydowanie mniejsza ingerencja systemu ESC) oraz Off – trybu zapewniającego maksymalne doznania na torze.
- Renault Sport Monitor – niezwykle przyjemny i praktyczny system, zainspirowany technologiami stosowanymi w sporcie wyczynowym, podający na centralnym ekranie deski rozdzielczej informacje dotyczące:
• obciążenia najważniejszych podzespołów silnika,
• chwilowych osiągów silnika,
• optymalnego przełożenia,
• parametrów pracy pedału gazu,
• przyspieszenia bocznego,
• czasów.
OFERTA DWÓCH RODZAJÓW ZAWIESZENIA, ZAPEWNIAJĄCYCH OPTYMALNE TRZYMANIE SIĘ DROGI NIEZALEŻNIE OD WARUNKÓW JAZDY
Nowe Megane R.S., jako godny spadkobierca całego szeregu sportowych samochodów słynących między innymi z doskonałego zawieszenia, jest wyposażone w innowacyjne rozwiązanie wprowadzone w Megane Renault Sport w 2004 roku: przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem. Pozwala ono na całkowite oddzielenie funkcji zawieszenia od funkcji prowadzenia samochodu, co znacznie polepszyło trzymanie się drogi i przeniesienie siły napędowej na koła.
Nowe Megane R.S. jest dostępne z dwoma rodzajami zawieszenia, co pozwala spełnić zróżnicowane oczekiwania klientów:
- zawieszenie Sport zapewniające optymalną równowagę pomiędzy sportowymi doznaniami
a komfortem z przeznaczeniem do codziennej eksploatacji,
- zawieszenie Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym, gwarantujące szczytowe osiągi na torze.
250 KM CZYSTEJ PRZYJEMNOŚCI
Nowe Megane Renault Sport jest wyposażony w 16-zaworowy turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji, o pojemności skokowej 2.0 l, osiągający moc 250 KM (184 kW) przy 5 500 obr./min oraz moment obrotowy 340 Nm od 3 000 obr./min. Liczne modyfikacje wprowadzone w tym silniku pozwoliły na zwiększenie mocy o 20 KM (+ 30 Nm) w stosunku do Megane R26.R, który był swego rodzaju wyznacznikiem w świecie seryjnych samochodów sportowych. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki twin-scroll, silnik Renault Sport 2.0 T wykazuje się niezwykle szybkim czasem reakcji i wyjątkowo elastyczną pracą w niskim zakresie obrotów: 80% momentu jest dostępne od 1 900 obr./min. Szeroki zakres działania zapewnia wygodną jazdę na co dzień, ale też pozwala na przedłużenie przyjemności i dynamiczną jazdę.
Silnik współpracuje z mechaniczną skrzynią 6-biegową. Konstruktorzy zwrócili też szczególną uwagę na akustykę pracy silnika Renault Sport 2.0 T, aby w odpowiednim stopniu w kabinie był słyszalny sportowy, rasowy dźwięk wchodzącego na obroty silnika.
W NOWYM MEGANE RENAULT SPORT WYKORZYSTANO CAŁĄ WIEDZĘ I DOŚWIADCZENIE RENAULT SPORT TECHNOLOGIES W KONSTRUOWANIU SERYJNYCH SAMOCHODÓW SPORTOWYCH
Renault Sport Technologies dysponuje bogatym doświadczeniem zdobytym w sportach samochodowych oraz know-how w produkcji przemysłowej seryjnych samochodów sportowych. Samochody Renault Sport są cenione ze względu na znakomite silniki, a także doskonałe zawieszenie o niezaprzeczalnych zaletach sportowych. Świadczy o tym renoma, jaką zdobyły samochody Megane F1 Team R26 i Megane R26.R, które otrzymały tytuł Sportowego Samochodu Roku, odpowiednio w latach 2007 i 2008.