Wprowadzając Clio faza 3, Renault proponuje dla tego modelu nową gamę, nawiązującą do gamy Mégane II i Scénic II. Obejmuje ona trzy wystroje wnętrza, cztery poziomy wyposażenia oraz wersję specjalną: Renault Sport. Dzięki temu proponuje bogatszy wachlarz możliwości wyboru stosownie do oczekiwań klientów w tym segmencie rynku. Szeroka gama nowoczesnych, dynamicznych silników zostanie wzbogacona o nowy silnik wysokoprężny 1.5 dCi o niespotykanej w tym segmencie mocy: 100 KM zapewniający bardzo dużą przyjemność prowadzenia. Ewolucji ulega również Clio Renault Sport 2.0 16V – jego moc zostaje zwiększona do 182 KM, a zawieszenie jest odpowiednio dostosowane do sportowego charakteru tego auta.
Clio II to niezaprzeczalny sukces Renault. Od chwili wprowadzenia na rynek w 1998 r., model ten został wyprodukowany w ilości ponad 3 840 000 sztuk (łącznie z wersją Société) i nigdy nie opuścił podium 3 najlepiej sprzedających się samochodów kompaktowych na rynku europejskim. Na rodzimym rynku francuskim Clio zajmuje czołową pozycję w swoim segmencie. Wyzwaniem dla Clio fazy 3 jest utrzymanie tej dynamiki nie tylko we Francji, lecz również w całej Europie.
Poszerzona gama
Gama Clio faza 3 została skonstruowana podobnie jak gama Mégane II i Scénic II: oferuje Klientom możliwość wyboru poziomów wyposażenia, wystroju wnętrza i wyglądu zewnętrznego. Nowa gama oferuje trzy wystroje wnętrza (Authentique, Dynamique i Privilège), cztery poziomy wyposażenia (Access, Free, Pack i Confort), jak również wersję specjalną Renault Sport. Dodatkowo Klient może wybrać jeden z ośmiu silników (5-benzynowych, 3-wysokoprężne) oraz jedną z trzech skrzyń biegów (mechaniczna 5-biegowa, zrobotyzowana Quickshift o 5 przełożeniach i automatyczna 4 –stopniowa Proactive).
Wnętrze Authentique z tapicerką materiałową "Creps/Toucan" oferuje klasyczny wystrój, który w wystroju Dynamique nabiera bardziej zindywidualizowanego charakteru: ciemna tapicerka "Graphic Night", sportowe siedzenia, chromowane (ciemny chrom) klamki drzwi. Wystrój Privilège oferowany jest w jasnych kolorach (welur "Unix" + tkanina "Vertigo").
Dzięki technologii termicznego kształtowania uzyskano znaczną poprawę jakości wykończenia płatów drzwi. Na środku deski rozdzielczej pojawił się cyfrowy ekran. Tarcze analogowych liczników wykończone są podobnie jak w Mégane II, co nadaje im nowocześniejszego wyglądu.
Bardziej wyrazisty design
Clio faza 3 to również zmiana design’u: w wersji Dynamique oraz z silnikiem 1.5 dCi 100 KM pojawia się nowy, bardziej dynamiczny przód, z nowym zderzakiem. W wersji Dynamique, ten zderzak (o szerokim wlocie powietrza) występuje w połączeniu ze sportowym tylnym spoilerem w kolorze nadwozia, akcentując w ten sposób zdecydowany charakter tego kompaktowego pojazdu. Wśród trzynastu dostępnych kolorów nadwozia, występują m. in.: Zielona Cytryna, Zieleń Oceanu, Szarość Agatu, Czerwień Ognista i Zieleń Abisyńska.
Nowy silnik o wysokich osiągach: 1.5 dCi 100 KM
Rodzina silników dCi najnowszej generacji 1.5 dCi powiększyła się wraz z pojawieniem się nowej wersji rozwijającej moc 74kW (100KM) przy 4000 obr/min i moment 200 Nm przy 1900 obr/min. Ten silnik dostarcza wysoką przyjemność z jazdy już na najniższych obrotach, zwłaszcza dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii - ponad 90% maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne już od 1500 obr/min.
Dynamicznie reaguje na polecenia kierowcy aż do obrotów mocy maksymalnej (5200 obr/min), a ponadto charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa - zaledwie 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym (113g/CO2 na km). Aby zapewnić optymalną jakość akustyczną oraz niski poziom wibracji charakteryzujące jednostki 1.5 dCi, wersję 100 KM wyposażono w sterowanie skrzyni biegów przy pomocy linek oraz tzw. "wielkopowierzchniową" obudowę sprzęgła. W ofercie znajdują się również silniki wysokoprężne: 1.5 dCi 65 KM i 80 KM oraz silniki benzynowe: 1.2, 1.2 16V, 1.4 16V i 1.6 16V.
Clio Renault Sport 2.0 16V – jeszcze większa moc
Clio Renault Sport faza 3 może poszczycić się jeszcze wyższymi osiągami i sprawnością działania dzięki zwiększeniu mocy maksymalnej do 131,5 kW (182KM) przy 6500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 200 Nm jest teraz osiągany już przy 5250 obr/min (150 obr/min wcześniej niż w poprzedniej wersji). Oferuje prawdziwą przyjemność z jazdy i mocne przyspieszenia w każdych warunkach.
Układ jezdny uległ znacznej modyfikacji w celu zapewnienia optymalnej sprawności oraz jak najlepszego kompromisu między komfortem a skutecznością działania. Zmianom tym towarzyszy zastosowanie nowych opon Michelin Pilot Exalto (205/45 R16), wprowadzonych po raz pierwszy w Clio Renault Sport faza 3. Dzięki większym rozmiarom i specjalnie zaprojektowanemu rysunkowi bieżnika, opony te zapewniają Clio 2.0 16V optymalną przyczepność. Dla najbardziej wymagających amatorów pojawia się w opcji zawieszenie sportowe z nastawami układu jezdnego zapewniającymi mocne wrażenia. W opcji dostępne są także aerodynamiczna listwa pod przednim zderzakiem i wyczynowy spoiler optymalizujący przepływ powietrza.
Clio 2.0 16V posiada podwójną chromowaną rurę wydechową, która pojawiła się po raz pierwszy w Clio V6, i która będzie odtąd znakiem rozpoznawczym pojazdów sygnowanych przez Renault Sport. Sportowy charakter tego auta jest dodatkowo podkreślony przez nowe obręcze kół ze stopów lekkich Renault Sport 16". Wersja ta wyróżnia się także nowymi kolorami lakieru, takimi jak Niebieski Dynamo, Niebieski Artic i Czarny Dore. Nadal oferowany jest kolor Szarość Tytanu. W ramach kolorów specjalnych, proponowanych przez Renault Sport, oferowane będą także jeszcze bardziej charakterystyczne kolory: Żółty Sirius i Zieleń Orion.
We wnętrzu panuje sportowa atmosfera, z bardzo ciemną deską rozdzielczą "Écume", w połączeniu z tapicerką z perforowanej alkantary. Szary kolor z metalizowanym połyskiem odnajdziemy na pasach bezpieczeństwa. Sportowy charakter pojazdu podkreśla także nowe wykończenie "matowy chrom" listew deski rozdzielczej, górnej części deski, medalionu koła kierownicy oraz wkładki gałki dźwigni zmiany biegów.