Samochód będzie produkowany na tej samej linii co wersje Fluence z silnikami spalinowymi. Podobnie jak w przypadku zakładu w Maubeuge, gdzie Grupa Renault będzie produkować równolegle klasyczne i elektryczne wersje Kangoo, pozwoli to na ograniczenie kosztów projektu i szybkie wprowadzenie nowego modelu do produkcji przy jednoczesnym zagwarantowaniu wysokiego poziomu jakości.
Decyzja o uruchomieniu produkcji samochodu elektrycznego w Bursie pozwoli również Renault na wykorzystanie know-how zakładu osiągającego doskonałe wyniki pod względem jakości, kosztów i terminowości, a także wykorzystanie lokalnej sieci dostawców. Dzięki temu grupa będzie mogła zaproponować wersję elektryczną po równie atrakcyjnej cenie jak wersje z silnikami spalinowymi.
Fluence to elegancki i komfortowy sedan klasy średniej, który ma wspomóc Renault w ekspansji na rynki całego świata. Wersja elektryczna jest przystosowana do trzech sposobów ładowania: ładowania konwencjonalnego, szybkiego ładowania oraz szybkiej wymiany akumulatorów w systemie Quickdrop. Renault rozpocznie sprzedaż Fluence Z.E. od Izraela i Danii w pierwszej połowie 2011 roku, a następnie wprowadzi go na inne rynki.
Grupa Renault poinformowała już o czterech zakładach, w których będzie produkowana przyszła gama samochodów elektrycznych. Miejski samochód, którego zapowiedzią był samochód studyjny Zoe Z.E. Concept oraz elektryczne Kangoo będą produkowane we Francji (zakłady we Flins i w Maubeuge), natomiast samochód opracowany na bazie Twizy Z.E. Concept będzie produkowany w Valladolid, w Hiszpanii.