ZDECYDOWANA STYLISTYKA
Nowe Renault Master to przede wszystkim solidny wygląd oraz wysoka jakość typowa dla standardów obowiązujących w gamie furgonów Renault. Lakierowana osłona chłodnicy i duże, pełne ekspresji światła podkreślają zdecydowany, śmiały przód. Mocno wyprofilowane błotniki i drapieżna maska wyrażają moc samochodu. Z tyłu można zobaczyć asymetrycznie wyprofilowaną szybę, stanowiącą znak rozpoznawczy Mastera. Trzy trójkątne, widoczne z daleka światła stopu stanowią charakterystyczny element rozpoznawczy tego modelu.
Solidna konstrukcja Nowego Mastera jest widoczna w prawidłowych proporcjach, imponującym i doskonale zabezpieczającym samochód zderzaku oraz dużych rozmiarów bocznych listwach ochronnych. Tylne światła, szersze niż w poprzedniej wersji sprawiają, że samochód wydaje się bardziej stabilny. Szerokie klamki drzwi są ergonomiczne i zdecydowanie sztywniejsze.
Dokładniejsze spasowanie elementów, światła o podwójnym układzie optycznym oraz kierunkowskazy wbudowane w lusterka boczne zapewniają rzeczywiste bezpieczeństwo i przypominają rozwiązania typowe dla samochodów osobowych wyższej klasy.
Kabina została całkowicie zmieniona. Wydłużono ją o 5,7 cm w celu zapewnienia wyższego komfortu, zwłaszcza dla osób wysokiego wzrostu. Rozwiązanie wnętrza zostało podyktowane dążeniem do zapewnienia ergonomii i dużej ilości praktycznych schowków. Wysokiej jakości, solidna deska rozdzielcza jest utrzymana w dwóch odcieniach, które odnajdujemy również na płatach drzwi. Wszystkie schowki i przełączniki są umieszczone idealnie w zasięgu ręki i nie przeszkadzają w prowadzeniu samochodu. Dużo uwagi poświęcono również jakości materiałów i montażu: materiały i tkaniny zostały odpowiednio dobrane, aby spełniały wymaganie trwałości podczas intensywnego użytkowania w związku z prowadzoną działalnością.
Samochód został stworzony dla osób, dla których kabina jest miejscem pracy. Praktyczne rozwiązania zapewniają komfortową jazdę. W Nowym Renault Master zostały wprowadzone dwa znaczące, innowacyjne rozwiązania poprawiające warunki pracy:
• wysuwany stolik na dokumenty chowany w desce rozdzielczej i nie przesłaniający widoczności. Można do niego przypiąć listy przewozowe lub inne dokumenty.
• Składany, obrotowy stolik, który można przesunąć do kierowcy, umieszczony w oparciu środkowego siedzenia. Po złożeniu siedzenia oparcie zamienia się w biurko. Wbudowany obrotowy stolik jest przystosowany do pisania lub postawienia notebooka. Jest również wyposażony w dwa uchwyty na kubki i miejsce na przybory biurowe.
Nowe Renault Master dysponuje największą liczbą schowków w kabinie w segmencie dużych furgonów. Są to praktyczne, ergonomiczne schowki przeznaczone na przedmioty codziennego użytku.
Bardziej odchylone oparcie siedzenia kierowcy i kierownica o mniejszej średnicy i bardziej pionowym ustawieniu, typowa dla mniejszych samochodów, zbliżają pozycję ciała kierowcy do tej, jaką spotykamy w samochodach osobowych. Kierowca może dostosować pozycję ciała dzięki licznym możliwościom regulacji siedzenia oraz wysokości kierownicy. Fotel, kierownica i pedały są ustawione idealnie w jednej linii co zmniejsza wysiłki kierowcy zmierzające do poprawy pozycji ciała na długich trasach. Kabina została wydłużona o 5.7 cm, co w większości wykorzystano do zwiększenia ilości miejsca na nogi.
Widoczność w Nowym Renault Masterze należy do najlepszych na rynku. Nowy kształt przedniej szyby i szyb bocznych, opadająca linia maski oraz podniesione o 49 mm siedzenie kierowcy pozwoliły poprawić widoczność o 1,3° w pionie oraz o 7,2° na boki.
NAJNIŻSZE NA RYNKU KOSZTY EKSPLOATACJI
Całkowity koszt użytkowania (TCO: Total Cost of Ownership) ma często decydujące znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zakupie dużego furgonu. Firma Renault skoncentrowała się więc na obniżeniu dwóch najważniejszych pozycji składowych TCO, którymi są zużycie paliwa i koszty obsługi pojazdu. W tym celu Nowe Renault Master zostało wyposażone w nowy silnik 2,3l dCi (M9T) wykazujący się wysokimi osiągami, a jednocześnie ograniczonymi kosztami eksploatacji.
Silnik ten, zaprojektowany z uwzględnieniem specyficznych wymogów samochodu dostawczego, jest nową odmianą silnika 2,0 dCi (M9R). Z pojemności skokowej mniejszej od silnika G9U (2,5l dCi) uzyskano wyższy moment obrotowy (+30 Nm). Jednostka posiada trzy poziomy mocy (dCi 100, dCi125 oraz dCi150) i będzie oferowana we wszystkich wersjach samochodu z przednim napędem w ustawieniu poprzecznym oraz w samochodach z tylnym napędem, ułożonym wzdłużnie.
Lider pod względem deklarowanego zużycia paliwa w wersjach z przednim napędem Nowe Renault Master jest doskonałym przykładem postępu osiągniętego przez Renault w zakresie zmniejszenia zużycia paliwa w samochodach dostawczych. Spalanie zostało obniżone średnio o 1 l/100km w samochodach z napędem na przednią oś oraz do 2,7 l/100km w wersjach z tylnym napędem w porównaniu do pojazdów poprzedniej generacji. Wyniki te plasują Nowe Renault Master na czołowej pozycji w zakresie spalania deklarowanego (NEDC) w wersji z przednim napędem. Najniższe zużycie paliwa w Nowym Renault Master wynosi 7,1L l/100 km (187g CO2/km), a najważniejsza wersja w gamie tego modelu (L2H2 125 KM) spala 7,8 l/100 km. Takie obniżenie zużycia paliwa przekłada się na oszczędności 1300€* przy przebiegu 150 000 km (*przy przyjęciu ceny 0,87€ netto za litr oleju napędowego). Renault Master może więc pokonać dystans ponad 1400 km na jednym baku paliwa, czyli prawie o 200 km więcej niż jego poprzednik.
Koszty obsługi pojazdu obniżono o 40% w porównaniu do poprzedniej wersji modelu Master. Stanowi to oszczędność rzędu 500€ przy przebiegu 150 000 km lub w okresie 4 lat. Całkowity koszt użytkowania uległ w ten sposób zmniejszeniu o 1800€ przy przebiegu 150 000 km lub w okresie 4 lat eksploatacji (w zależności od tego, który warunek zostanie spełniony jako pierwszy, przyjęto cenę 0,87€ netto za litr oleju napędowego), co stanowi oszczędność 37€ miesięcznie.
Nowe możliwości transformacji
W poprzedniej wersji Renault Mastera 35% furgonów i oczywiście 100% podwozi było zabudowywanych. Montaż nadwozi i zabudów specjalistycznych w Nowym Renault Masterze jest ułatwiony dzięki wprowadzeniu fabrycznego wyposażenia pojazdów bazowych oraz specyficznych opcji wykorzystywanych przez producentów zabudów. Przykładowo, możliwość demontażu tylnej belki poprzecznej pozwala na łatwiejsze dostosowanie długości tylnego zwisu pojazdu podczas montażu nadwozia. Nowa oferta wersji Nowego Renault Mastera z tylnym napędem umożliwi zwiększenie udziału tego samochodu w segmencie pojazdów skrzyniowych, wywrotek i wersji do przewozów wielkoprzestrzennych.
Nowa oferta samochodu z tylnym napędem i nadwoziem samonośnym
W przeciwieństwie do poprzedniego modelu Mastera Maxi z tylnym napędem, który zbudowany był na niezależnej ramie podwozia, Nowe Renault Master z napędem na tylną oś jest konstrukcją samonośną (podwozie jest zintegrowane z nadwoziem) o dużej wytrzymałości. Ten rodzaj nadwozia posiada liczne zalety: pozwala na zmniejszenie masy pojazdu, ograniczenie spalania i emisji CO2 oraz polepszenie zwrotności i obniżenie progu ładunkowego przy jednoczesnym zwiększeniu ładowności samochodu.
Nowe Renault Master z tylnym napędem będzie wyposażone w standardzie w system ESP, dostosowujący swe działanie do warunków jazdy i system ASR (zapobiegający poślizgowi kół napędzanych), co gwarantuje lepsze trzymanie się drogi i stabilne zachowanie samochodu w czasie jazdy z uwzględnieniem jego obciążenia. Dostępna w opcji blokada mechanizmu różnicowego ułatwia poruszanie się po grząskiej lub śliskiej nawierzchni.
Część ładunkowa dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta
Cztery długości pojazdu i trzy wysokości nadwozia umożliwią zaoferowanie 10 różnych pojemności części ładunkowej - od 8 do 17 m³. Koło zapasowe jest teraz umieszczone pod samochodem, co uwolniło dodatkową przestrzeń w przedziale ładunkowym.
Drzwi i dostęp do przedziału ładunkowego zostały starannie zaprojektowane:
• Boczne drzwi przesuwne są szersze o 17 cm i należą do najszerszych na rynku.
• Oferowane są również drzwi odsuwane z drugiej strony nadwozia, umożliwiające załadunek towaru z obu stron samochodu.
• Z tyłu załadunek ułatwia nisko umieszczony próg – jeden z najniższych na rynku: 548 mm
w wersji z przednim napędem i 674 mm w wersji z napędem na tylną oś (w tych wersjach seryjnie montowany jest dodatkowy stopień).
BEZPIECZEŃSTWO JEDNYM Z GŁÓWNYCH PRIORYTETÓW
W zakresie bezpieczeństwa biernego, Nowe Renault Master oferuje:
• komplet poduszek powietrznych: czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera,
• pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia.
Natomiast najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego w Nowym Renault Masterze zapewniają:
• Najkrótsza w tym segmencie rynku droga hamowania: 44,7 m w wersjach z przednim napędem
i 46,6 m w wersjach z tylnym napędem (hamowanie ze 100 km/h do 0 na nawierzchni o dobrej przyczepności i z ładunkiem).
W celu uzyskania takich wyników, Nowe Renault Master zostało wyposażony w tarcze hamulcowe wentylowane z przodu (o średnicy 302 mm) i tarcze pełne z tyłu (o średnicy 305 mm). Podobnie jak poprzednia wersja, pojazd posiada systemy zapewniające optymalną skuteczność hamowania: ABS z układem wspomagania nagłego hamowania oraz system kontroli momentu obrotowego silnika (MSR), system ESP znalazł się w seryjnym wyposażeniu samochodów z napędem tylnym, jest również dostępny w opcji w wersjach z napędem przednim, statyczne światła doświetlające zakręty.
Zabezpieczenie przewożonego ładunku zapewnia:
• Pełna lub przeszklona przegroda (montowana w standardzie).
• Drewniana podłoga przedziału ładunkowego do standardowych warunków eksploatacji (grubość 10 mm) oraz do intensywnego użytkowania (grubość 15 mm) – dostępna w ofercie akcesoriów.
• Drewniane okładziny ścian bocznych nadwozia (dostępne w ofercie akcesoriów).