Szklany dach w połączeniu z ozdobną listwą w kolorze matowego chromu, poprowadzoną dookoła przedniej szyby i wokół boków nadwozia, to znamiona luksusu, przywołujące na myśl świat legendarnych kabrioletów. Dzięki zastosowaniu charakterystycznych światłowodów i świateł stop − tylne światła w kolorze ciemnej czerwieni stanowią znak rozpoznawczy Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet. Design wnętrza jest elegancki i wyrafinowany dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów, a także dzięki odpowiednio dobranej kolorystyce skórzanej tapicerki siedzeń (ciemnografitowej, jasnobeżowej lub dwukolorowej grafitowo-czerwonej). Siedzenia zapewniają pewne trzymanie boczne, a charakterystyczne dla Coupe-Cabrioletu panele drzwi dodają całości wnętrza elegancji.
ELEGANCKI I PRAKTYCZNY
Sztywny, szklany, składany dach jest montowany seryjnie. Powierzchnia przeszklona wynosi
0,47 m² (najlepszy wynik w segmencie). Zapewnia on znakomite doświetlenie kabiny, pozwalając pasażerom cieszyć się przestrzenią. Rozwiązanie to zapewnia równocześnie doskonały komfort akustyczny i termiczny, a także stanowi znakomite zabezpieczenie. Dwuczęściowy dach jest składany przez całkowicie automatyczny elektrohydrauliczny mechanizm. Kierowca może złożyć dach naciśnięciem jednego przycisku – dach składa się w 21 sekund. Dostęp do wnętrza jest ułatwiony dzięki przesunięciu o 10 cm słupka przedniej szyby w stosunku do modelu Megane II Coupe-Cabriolet.
Aby wszyscy pasażerowie mogli w pełni cieszyć się jazdą kabrioletem, nie odczuwając żadnych niedogodności, Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest seryjnie wyposażone w stałą osłonę–szybę przeciwwiatrową zamontowaną za zagłówkami na tylnej kanapie (co stanowi unikalne rozwiązanie w tym segmencie). Pozwala to na wygodne podróżowanie czterem osobom z prędkością do 90 km/h. Specjalna siatka montowana za przednimi fotelami chroni przed turbulencjami kierowcę i pasażera, niezależnie od prędkości.
Miejsce kierowcy charakteryzuje się starannie dopracowaną ergonomią rozwiązań znanych
z modeli Megane i Megane Coupe:
- elementy sterowania są zebrane wokoło kierownicy i na centralnej konsoli,
- fotel kierowcy regulowany w dwóch płaszczyznach (wysokość - w zakresie 70 mm
i wzdłużnie - w zakresie 240 mm),
- pamięć ustawień przednich foteli po złożeniu,
- regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach (głębokość - w zakresie 45 mm i wysokość
- w zakresie 5°).
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet to nie tylko stylowe auto, ale praktyczny samochód
o następujących rozwiązaniach w zakresie przestrzeni bagażowej:
- automatyczny zamek zapewniający łatwe i bezpieczne blokowanie dostępu do bagażnika,
- dobre proporcje pojemności przestrzeni bagażowej: 417 dm³ w konfiguracji coupe i 211 dm³ w konfiguracji kabrioletu,
- ułatwiony dostęp - najlepszy wynik w segmencie: wysokość progu załadunku (590 mm
od podłoża) i otworu bagażnika (258 mm) w pozycji konfiguracji kabrioletu, co pozwala na załadowanie 3 sztuk walizek kabinowych.
AUTO, KTÓRE PRZYJEMNIE SIĘ PROWADZI
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet prowadzi się równie precyzyjnie co Megane hatchback i Megane Coupe. Model ten charakteryzuje się doskonałymi właściwościami jezdnymi:
- Przednie zawieszenie typu McPherson jest połączone z widlastą ramą podsilnikową, ograniczającą boczne przemieszczenia ramy silnika względem podwozia. Sztywność układu w kierunku poprzecznym jest trzykrotnie większa w porównaniu do modelu poprzedniej generacji.
- Zastosowana w tylnym zawieszeniu oś sprężysta o przekroju zamkniętym jest bardziej odporna na działanie sił skrętnych, a równocześnie zmniejsza masę pojazdu.
- Nowe, zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy zapewnia większą dynamikę
i reaktywność pojazdu przy równoczesnym podniesieniu poziomu komfortu prowadzenia dzięki lepszemu wyczuciu drogi.
W porównaniu do Megane II Coupe-Cabriolet, odporność nadwozia na działanie sił skrętnych została zwiększona o 80% aby ją dostosować do sztywności przedniego i tylnego zawieszenia oraz zwiększyć precyzję zachowania się auta na drodze, zarówno w konfiguracji kabrioletu, jak i coupe.
W zakresie silników, oferta Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet obejmuje siedem jednostek napędowych benzynowych i wysokoprężnych (w zależności od kraju).
Oferta silników benzynowych obejmuje (w zależności od kraju):
- Silnik 1.6 16V 110 współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- Silnik 1.4 16V TCe 130 - Turbo Control Efficiency, również montowany z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- Silnik 2.0 16V 140 oferowany z nową, bezstopniową skrzynią biegów CVT, zwiększającą poziom komfortu prowadzenia dzięki wyeliminowaniu szarpnięć występujących przy zmianie biegów podczas przyspieszania.
Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostki napędowe Euro 5 (w zależności od kraju):
- Silnik 1.5 dCi 110 FAP oferowany z nową, automatyczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC - Efficient Dual Clutch (patrz: informacja w ramce) lub z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- Silnik 1.9 dCi 130 FAP współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- Silnik 2.0 dCi 160 FAP również dostępny z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
Automatyczna, 6-biegowa skrzynia EDC (Efficient Dual Clutch) z podwójnym sprzęgłem stanowi najlepszy dowód dążenia Renault do połączenia komfortu, przyjemności prowadzenia i poszanowania środowiska. Skrzynia ta, oparta na technologii podwójnego sprzęgła Dual Clutch Transmission, stanowi prawdziwy przełom w stosunku do klasycznych automatycznych skrzyń biegów dzięki:
- emisji CO2 i zużyciu paliwa na poziomie porównywalnym z samochodami wyposażonymi
w mechaniczne skrzynie biegów,
- szybkiej i płynnej, automatycznej zmianie przełożeń,
- natychmiastowym reakcjom pojazdu na polecenia kierowcy.
PRZYJEMNOŚĆ W PEŁNI BEZPIECZNEJ JAZDY COUPE-CABRIO
W Nowym Renault Megane Coupe-Cabriolet wykorzystane zostało bogate doświadczenie Renault w dziedzinie bezpieczeństwa. Podobnie jak cała gama Megane, Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet stanowi wzór pod względem bezpieczeństwa czynnego i biernego.
Oferta obejmuje liczne elementy wyposażenia pomagające kierowcy w reagowaniu z wyprzedzeniem na zagrożenia pojawiające się na drodze:
• kontrolki świetlne zapięcia pasów bezpieczeństwa na przednich siedzeniach,
• system kontroli ciśnienia w oponach,
• dwufunkcyjne reflektory ksenonowe z doświetlaniem zakrętów za pomocą świateł mijania,
• automatyczne włączanie świateł mijania,
• automatyczne włączanie wycieraczek,
• regulator-ogranicznik prędkości.
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest wyposażone we wszystkie systemy wspomagania prowadzenia:
• ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD,
• układ wspomagania nagłego hamowania AFU,
• elektroniczny korektor toru jazdy ESC z funkcją kontroli podsterowności.
W zakresie bezpieczeństwa biernego Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet dysponuje:
• nadwoziem ze strefami kontrolowanego zgniotu, które dzięki swojej konstrukcji
i wzmocnieniom usytuowanym w słupkach przedniej szyby, bokach nadwozia, progach oraz podłodze chroni wnętrze kabiny w przypadku wywrotki,
• pirotechnicznymi pałąkami przeciwkapotażowymi, wysuwającymi się automatycznie
z chwilą wykrycia przez specjalne czujniki ryzyka wywrócenia się pojazdu,
• pasami bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia,
• czołowymi poduszkami powietrznymi dostosowującymi się do siły zderzenia,
• bocznymi, dwukomorowymi poduszkami powietrznymi chroniącymi głowę, klatkę piersiową i miednicę,
• zamontowanymi w siedziskach przednich foteli poduszkami zapobiegającymi zjawisku nurkowania,
• czujnikami zderzenia bocznego,
• zagłówkami chroniącymi okolice szyi przed skutkami zderzenia tylnego,
• systemem mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych siedzeniach.
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet zostanie zaprezentowane podczas tegorocznej edycji Salonu Samochodowego w Genewie (4-14 marca 2010 roku). Będzie on równocześnie eksponowany w Atelier Renault („L’Atelier”, Pola Elizejskie 53) w Paryżu.