...dzięki wykorzystaniu know-how Renault Sport Technologies. Obie wersje będą dostępne zarówno w ofercie hatchbacka, coupe, kombi, jak i coupe-cabriolet. Wyróżniają się specyficznymi sportowymi atrybutami:
• bardziej sportową regulacją zawieszenia,
• zmodyfikowanym przednim i tylnym zderzakiem,
• aluminiowymi felgami Celsium 17’’ (GT Line) lub Jetow 18’’ (GT),
• sportowymi fotelami ze wzmocnionym podparciem bocznym, przejętymi z Megane R.S. i pokrytymi tapicerką zaprojektowaną specjalnie dla wersji GT,
• aluminiowymi pedałami i ciemnografitowym wystrojem wnętrza, podkreślonym błyszczącymi, czarnymi elementami wykończeniowymi,
• oznakowaniem na grillu i bagażniku.
AKAPIT}
Wersja GT, bardziej ekskluzywna, może być napędzana jednym tylko silnikiem benzynowym
- TCe 180 lub silnikiem wysokoprężnym dCi 160. Wykorzystano w niej również niektóre elementy zawieszenia Megane R.S.
Wersja GT Line opracowana na bazie wersji Dynamique, dysponuje zawieszeniem Sport montowanym w Megane Coupe oraz ekologicznymi i oszczędnymi silnikami, takimi jak dCi 110 FAP (114 g CO2/km), dostępnymi obecnie z najnowszą skrzynią automatyczną z podwójnym sprzęgłem EDC (Efficient Dual Clutch).
Renault Megane GT i GT Line pojawią się w sprzedaży w czerwcu 2010 roku.
PRZYJEMNOŚĆ JAZDY WYJĄTKOWYM AUTEM NA CO DZIEŃ
Renault Megane GT i GT Line wyróżniają się wśród standardowych wersji Megane sportowymi atrybutami zewnętrznymi i wewnętrznymi, podkreślonymi elementami w grafitowym (Dark Metal) oraz czarnym błyszczącym kolorze, typowym dla nowych wersji.
Wersja GT Line jest wyposażona w nowy zderzak przedni z centralnym wlotem powietrza o zmienionym kształcie, podkreślonym lakierowaną na czarny błyszczący kolor poprzeczką, do której mocowana jest tablica rejestracyjna. Po obu stronach zderzaka umieszczone są światła przeciwmgłowe w wyrazistych obramowaniach w kolorze Dark Metal. W połączeniu ze światłami o czarnych kloszach nadają Megane GT wyjątkowo mocną osobowość.
W dolną część zderzaka, polakierowaną w kolorze nadwozia, wbudowano dyfuzor. Całości dopełniają aluminiowe 17’’ felgi Celsium i lusterka boczne z obudowami w kolorze Dark Metal oraz oznakowanie GT Line na grillu i bagażniku. Nowy Megane GT line posiada ponadto obramowanie przedniej szyby oraz ozdobną listwę z boku nadwozia w kolorze Dark Metal.
Sportową atmosferę odnajdujemy również we wnętrzu, wyposażonym w:
- sportową tapicerkę R.S. ze skóry ekologicznej i tkaniny w ciemnografitowym kolorze (za wyjątkiem Megane Coupe-Cabriolet),
- aluminiowe pedały,
- tablicę rozdzielczą z analogowym obrotomierzem z szarą tarczą,
- klamki, dysze nawiewów i listwy w desce rozdzielczej w błyszczącym czarnym kolorze,
- oznakowanie GT Line na listwie znajdującej się na desce rozdzielczej, na zagłówkach oraz progach przednich drzwi.
W celu zagwarantowania użytkownikom optymalnego komfortu i dobrego trzymania przy pokonywaniu zakrętów, wersje te są wyposażone w fotele o wzmocnionym podparciu bocznym, opracowane dla Nowego Megane R.S.
Jeszcze bardziej ekskluzywna wersja Megane GT posiada wszystkie elementy stylistyczne zastosowane w GT Line oraz dodatkowo:
- pokrytą skórą kierownicę o grubym kole i podpórce pod kciuk, opracowaną dla Megane R.S.,
- progi drzwi z oznakowaniem Renault Sport (za wyjątkiem Megane Coupe-Cabriolet),
- oznakowanie GT na listwie znajdującej się na desce rozdzielczej i na przednich zagłówkach,
- aluminiowe felgi Jetow 18’’ Dark Metal,
- oznakowanie GT na grillu i bagażniku.
W nowych wersjach dostępnych jest w sumie 9 kolorów nadwozia:
- + kolor (Błękit Malte) zarezerwowany dla tych wersji,
- 3 kolory są przeznaczone dla tych wersji w Megane 5-drzwiowym, Coupe i Grandtour: Pomarańczowy Lateryt, Biel Alpejska, Szary Platynowy,
- 2 kolory są dostępne wyłącznie w Megane Coupe-Cabriolet: Biały Perłowy i Błękit Królewski,
- 3 kolory są oferowane w wszystkich 4 wersjach nadwozia: Czerwień Płomienna, Czarna Perła i Szary Eclipse.
OSIĄGI I PRZYJEMNOŚĆ JAZDY
Megane GT Line – sportowy charakter uwzględniający konieczność ochrony środowiska
Wersje GT Line są wyposażone w takie same silniki jak wersje Dynamique (za wyjątkiem dCi 160 i TCe 180). Megane GT Line mogą być napędzane:
- silnikami wysokoprężnymi Renault eco² 1.5 dCi FAP, przy czym wersja o mocy 110 KM jest oferowana z najnowszą automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC (Efficient Dual Clutch),
- niedawno wprowadzonym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem TCe 130.
Aby zapewnić jeszcze bardziej dynamiczne zachowanie na drodze, konstruktorzy wyposażyli w standardzie wersje GT Line modeli Megane, Megane Coupe i Megane Grandtour (przednie zawieszenie identyczne jak w Megane Coupe, tylne przejęte z Megane Grandtour, ze zmodyfikowaną regulacją) w zawieszenie Sport, opracowane dla Nowego Megane Coupe (o zmienionej sztywności sprężyn zawieszenia i regulacji przednich i tylnych amortyzatorów).
Megane GT – wersja zainspirowana Megane R.S.
Aby zapewnić maksymalną przyjemność prowadzenia, wersja GT jest proponowana wyłącznie
z silnikami TCe 180 i dCi 160, cieszącymi się uznaniem ze względu na osiągi i szybkość reakcji.
Poza zmianami wprowadzonymi w GT Line, zawieszenie Megane GT jest wyposażone w tylne ograniczniki, identyczne jak w Nowym Megane R.S., zapewniające optymalne zachowanie na drodze w połączeniu z oponami 18”.
Regulacja wspomagania układu kierowniczego również została dostosowana do opon i specyficznych nastawów zawieszenia. Dzięki zastosowaniu wentylowanych hamulców tarczowych o średnicy 296 mm z przodu i 260 mm z tyłu pompy hamulcowej z Nowego Megane R.S., wszystkie wersje GT zapewniają wyjątkowo sprawne hamowanie.
Megane GT i GT Line wejdą do sprzedaży w czerwcu 2010 roku.