Kooperację tę przypieczętowano wymianą udziałów – alians Renault-Nissan zyskał 3,1% udziałów w Daimler AG, a Daimler AG po 3,1% udziałów w Renault i Nissanie.
W ramach tej umowy uzgodniono następujące projekty:
- Współpracę nad powstaniem nowej generacji smarta fortwo i Renault Twingo, łącznie ze stworzeniem wersji elektrycznych tych pojazdów i poszerzeniem rodziny smarta i Twingo. Pierwsze stworzone wspólnie modele mają się pojawić w roku 2013.
- Obszerną wymianę jednostek napędowych oraz wspólną pracę nad stworzeniem nowych, które będą stosowane zarówno w samochodach pasażerskich, jak i lekkich samochodach dostawczych. W ramach tego projektu istniejące i nowe, trzy- i czterocylindrowe silniki diesla i benzynowe Renault-Nissana zostaną wykorzystane w nowych smartach i Renault Twingo oraz zostaną zaadaptowane i zmodyfikowane, by odpowiadały charakterystyce silników marki Mercedes-Benz i zastosowane w nowej generacji kompaktowych pojazdów klasy premium. Cztero- i sześciocylindrowe jednostki diesla i benzynowe pochodzące z firmy Daimler zostaną zastosowane w modelach Infiniti (firma jest oddziałem Nissan Motor Company, produkującym pojazdy luksusowe). Silnik diesla i przekładania stworzona przez alians Renault-Nissan zostaną wykorzystane w Mercedesie Vito.
- Współpracę w zakresie lekkich pojazdów dostawczych. Portfolio vanów marki Mercedes-Benz powiększy się o nowy model w 2012 roku. O podstawy techniczne tego vana zadba Renault i to w jego fabrykach będzie on produkowany.