MotoNews.pl

Renault Megane i Scenic ze skrzynią EDC

Renault Megane i Scenic ze skrzynią EDC08.06.2010
Gama Megane i Scenic zostaje rozszerzona o wersję z nową, automatyczną skrzynią biegów EDC (Efficient Dual Clutch) z 6 przełożeniami. Dostępna wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi 110 FAP stanowi przełomowe rozwiązanie, ...

...łącząc komfort obsługi typowy dla skrzyni automatycznej z niskim zużyciem paliwa i szybkością reakcji skrzyni mechanicznej. Dzięki zdecydowanie niższemu zużyciu paliwa i emisji CO2 w porównaniu do klasycznych skrzyń automatycznych (o ok. 30 g CO2/km), Megane, Megane Coupe, Megane Grandtour oraz Scenic i Grand Scenic są pierwszymi modelami tej gamy z automatyczną skrzynią biegów, które otrzymały znak Renault eco2.

Atuty automatycznej skrzyni biegów EDC:
Nowa skrzynia biegów EDC Renault należy do grupy skrzyń automatycznych. W samochodzie nie ma pedału sprzęgła, a zmiana przełożeń jest identyczna jak w skrzyniach automatycznych (PRND) z trybem sterowania impulsowego (+/-). System automatycznie zmienia biegi w sposób płynny - komputer sterujący pracą skrzyni wybiera optymalne przełożenie.

W celu zwiększenia sprawności i zmniejszenia zużycia paliwa, firma Renault zdecydowała się na zastosowanie technologii podwójnego, suchego sprzęgła. Skrzynia posiada dwa sprzęgła: pierwsze przeznaczone jest do obsługi biegów nieparzystych (1., 3., 5.), drugie do biegów parzystych (2., 4., 6.) i biegu wstecznego. Konstrukcja posiada cztery wałki: dwa wałki sprzęgłowe (każdy z nich połączony ze sprzęgłem) oraz dwa wałki główne. Wybór biegów następuje za pomocą synchronizatorów, podobnie jak w skrzyni mechanicznej. Zarówno synchronizatory jak i sprzęgło są napędzane za pomocą siłowników elektrycznych sterowanych blokiem elektronicznym.

Nowa, automatyczna skrzynia biegów EDC jest już dostępna w gamie Megane, Megane Coupe, Megane Grandtour. W gamie Scenic i Grand Scenic pojawi się jeszcze w czerwcu br. Przy zastosowaniu skrzyni EDC zużycie paliwa uległo zmniejszeniu, a emisja CO2 została obniżona o 30 g /km w porównaniu z samochodem wyposażonym w tradycyjną skrzynię automatyczną.

Dostępna z silnikiem 1.5 dCi 110 FAP, skrzynia EDC jest pierwszą skrzynią automatyczną, która uzyskała znak Renault eco2 dzięki emisji CO2 na poziomie 130 g/km lub poniżej (w zależności od modelu).

Źródło: Renault
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata