Ceny Nowego Megane Coupe-Cabriolet rozpoczynają się od 99 900 zł. Najnowszy model w gamie Megane – Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet – wyróżnia się dyskretną elegancją, którą zawdzięcza harmonijnej linii i dachowi z przyciemnianego szkła.
Dzięki długości 4485 mm (+ 130 mm w stosunku do poprzedniej generacji) i rozstawowi osi 2609 mm (+ 87 mm) Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet zwraca uwagę smukłą i prestiżową sylwetką. Z przodu na masce pojawia się charakterystyczne przetłoczenie w kształcie łuku, typowe dla nowej gamy Megane oraz taki sam zderzak jak w Megane Coupe. Klapa bagażnika jest mocno wyprofilowana, a w górnej części znajduje się nowy blok tylnych świateł. Światła pozycyjne z tyłu ze światłowodami LED stanowią znak rozpoznawczy Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet i świadczą o elegancji pojazdu.
Wśród konkurencji Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet wyróżnia się dużym, składanym dachem ze szkła. Dach ten – niezwykle ceniony przez klientów Megane Coupe-Cabriolet II ze względu na doskonałe doświetlenie wnętrza i widoczność na zewnątrz – w modelach nowej generacji jest montowany w standardzie. W dodatku jest on o 10% większy. Jest to największy składany szklany dach w tej klasie: ma niemal 1 m² (sam dach: 0,47 m² i tylna szyba: 0,5 m²). Oszczędna stylistyka i lakierowane na czarno słupki w połączeniu z ozdobną listwą biegnącą wokół przedniej szyby i boków nadwozia w kolorze matowego chromu podkreślają luksusowy charakter auta i sprawiają, że nawet przy zamkniętym dachu widać, iż jest to kabriolet. Szklany dach podkreśla związek między obiema konfiguracjami i oferuje przyjemność jazdy kabrioletem nawet po zamknięciu dachu, dzięki doskonałemu doświetleniu wnętrza, stwarzającemu zarówno kierowcy, jak i pasażerom wrażenie przestrzeni i swobody.
Wnętrze jest typowe dla gamy Megane, uwagę zwraca deska rozdzielcza, która jest taka sama jak w Megane i Megane Coupe, ale posiada specyficzne elementy, podkreślające wyjątkowość auta, cenioną przez nabywców samochodów tego typu: siedzenia o wzmocnionym podparciu bocznym, panele drzwi ze wstawkami w kształcie skrzydła motyla. Oferowane są dwie, eleganckie tonacje kolorystyczne: grafitowa i jasnobeżowa. Wersje z pakietem skórzanym wyróżniają się tapicerką w kolorze beżowym, grafitowym lub czerwono-grafitowym.
Dzięki dużemu, szklanemu dachowi użytkownicy Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet będą mogli cieszyć się wyjątkowymi doznaniami podczas jazdy, nawet w konfiguracji coupe. W konfiguracji kabrioletu górna krawędź przedniej szyby została przesunięta o 6 cm do przodu w stosunku do samochodów poprzedniej generacji. Ułatwia to dostęp do przednich miejsc i eliminuje efekt daszka, występujący w przypadku dłuższych i bardziej nachylonych szyb.
Montowana w standardzie szyba przeciwwiatrowa, stanowiąca unikalny element wyposażenia w tej klasie, pozwala na przyjemną jazdę czterem osobom – zapobiega zawirowaniom powietrza, eliminuje turbulencje i hałas do prędkości 90 km/h.
Moduł dachowy, opracowany przez firmę Karmann®, cieszącą się ogólnoświatową renomą i wyspecjalizowaną w produkcji twardych, składanych dachów, złożona jest z następujących elementów: dwóch szklanych paneli składających się na pół w bagażniku, mechanizmu przegubowego pozwalającego na otwieranie i zamykanie klapy bagażnika i chowanie dachu i siłownika hydraulicznego z blokiem elektronicznym. W celu zapewnienia optymalnego poziomu przepuszczalności promieni światła do wnętrza, dach został zabezpieczony przed promieniami słonecznymi – jest wykonany z hartowanego szkła o współczynniku filtracji 35. Dodatkowym zabezpieczeniem przed słońcem jest żaluzja przeciwsłoneczna przymocowana do tylnej poprzeczki. Tylna szyba jest podgrzewana, aby zapewnić poziom komfortu podobny jak w coupe. W porównaniu z płóciennym dachem, składany dach ze szkła zapewnia podobny komfort termiczny i akustyczny jak w modelach typu hatchback. Stanowi też lepsze zabezpieczenie przed uszkodzeniami i podnosi wartość samochodu przy odsprzedaży. System składania dachu został specjalnie wzmocniony, aby zapewnić jego optymalną szczelność podczas całego okresu eksploatacji samochodu (zwiększono ilość cięgien i ich wymiary).
Dwuczęściowy dach jest składany przez całkowicie automatyczny elektrohydrauliczny mechanizm. Naciśnięcie i przytrzymanie przycisku umieszczonego na konsoli pozwala na złożenie dachu w ciągu zaledwie 21 sekund (jeden z najlepszych czasów w tej klasie). Funkcja Short Drop stanowi nowość w stosunku do Megane Coupe-Cabriolet II – pozwala na podniesienie szyb o kilka milimetrów i wsunięcie ich w uszczelkę dachową i słupek w celu zapewnienia optymalnej szczelności i tłumienia hałasu.
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest przeznaczone dla 4 osób. Samochód posiada ustawny i łatwo dostępny bagażnik. Bagażnik charakteryzuje się dużą jak na auto tej klasy pojemnością: 417 dm3 w konfiguracji coupe i 211 dm3 w konfiguracji kabrioletu. Dostęp ułatwia najniższy w tym segmencie próg bagażnika (590 mm). Wysokość otworu mierzona do przesłony wynosi 258 mm w konfiguracji kabrioletu (Best in Class), co pozwala na łatwe ustawienie obok siebie 3 walizek. Nowością w stosunku do Megane Coupe-Cabriolet II jest automatyczny system zamykania bagażnika, dzięki któremu zamknięcie klapy nie wymaga wysiłku.
Stabilne zachowanie pojazdu na drodze, precyzyjne prowadzenie oraz wyjątkowo skuteczne tłumienie drgań i hałasów układu jezdnego zapewnia wysoką przyjemność jazdy za kierownicą Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet. Zastosowane rozwiązania techniczne są identyczne jak w całej gamie Megane. Uzupełniają je elementy specyficzne dla nadwozia typu kabriolet decydujące o wygodzie użytkowania tego rodzaju samochodu. Kluczowymi określeniami opisującymi ten model są pełna kontrola i komfort jazdy.
Przednie zawieszenie oparto na konstrukcji typu MacPherson połączonej z nową, widlastą ramą podsilnikową. Rozwiązanie to ogranicza boczne przesunięcia ramy silnika względem całej konstrukcji nadwozia (sztywność boczna konstrukcji jest trzykrotnie większa niż w poprzedniej generacji tego modelu samochodu), co gwarantuje doskonałą stabilność i precyzję prowadzenia. Tylne zawieszenie stanowi oś sprężysta o programowanym ugięciu. Zamknięty przekrój posiada bardziej zwartą budowę i jest lżejszy niż zawieszenie wielodrążkowe, co umożliwiło zmniejszenie masy tylnego zawieszenia i polepszyło jego odporność na działanie sił skrętnych.
Parametry układu jezdnego zostały dobrane tak, aby zapewnić komfort jazdy, a jednocześnie odpowiednie rozłożenie nacisku na osie, inne w przypadku samochodu typu Coupe-Cabriolet ze sztywnym dachem. Z uwagi na różnicę masy w stosunku do wersji hatchback (+ 160 kg), zawieszenie samochodu zostało specjalnie zestrojone. Jednocześnie zmniejszono twardość ograniczników zawieszenia, aby zachować właściwy poziom komfortu. W rezultacie stosunek sztywności sprężyn zawieszenia do masy nieresorowanej jest taki sam jak w wersji hatchback.
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet posiada skuteczny układ hamulcowy z tarczami wentylowanymi o średnicy 280 mm z przodu (296 mm w wersji dCi 160) oraz tarczami pełnymi o średnicy 260 mm z tyłu.
Gama Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet obejmuje trzy wersje silnikowe oraz automatyczną skrzynię biegów CVT, która zapewnia kierowcy wysoki komfort prowadzenia samochodu. Na polskim rynku, Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet może być wyposażone w jeden z dwóch silników benzynowych: turbodoładowany 1.4 16V TCe 130 (Turbo Control efficiency) oraz 2.0 16V z automatyczną skrzynią biegów CVT.
Silnik 2.0 16V osiąga moc 103 kW (140 KM) przy 6000 obr./min oraz moment obrotowy 195 Nm dostępny od 3750 obr./min. Współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów X-Tronic CVT (Continously Variable Transmission), opracowana przez Alians Renault-Nissan i wprowadzoną po raz pierwszy na rynek w nowej gamie Megane.
Bezstopniowa skrzynia biegów zapewnia wyjątkowo płynną jazdę, co jest wynikiem braku zmiany przełożeń i towarzyszących jej przerw w przyspieszaniu. W przeciwieństwie do tradycyjnej skrzyni biegów, w której możliwość dostosowania pracy silnika do wymagań jazdy samochodem jest ograniczone liczbą przełożeń, bezstopniowa skrzynia pozwala na uzyskanie optymalnych obrotów silnika również w fazie przejściowej, dzięki zastosowaniu dwóch kół pasowych połączonych ze sobą stalową taśmą. Poprzez jednoczesne dostosowanie średnicy głównego koła pasowego do koła napędzanego, skrzynia X-Tronic CVT umożliwia nieprzerwaną zmianę wielu przełożeń, co oznacza, że silnik może uzyskać optymalne warunki pracy pod względem prędkości obrotowej i obciążenia, ale też zużycia paliwa, emisji zanieczyszczeń oraz hałasu pracy.
Silnik 1.4 16V TCe 130 jest wynikiem prac badawczo-rozwojowych prowadzonych wspólnie przez Renault i Nissana w dziedzinie tzw. downsizingu. Rozwija on moc silnika o pojemności 1,8 l (130 KM – 96 kW) i moment obrotowy silnika 2-litrowego (190 Nm), podczas gdy jego pojemność skokowa wynosi zaledwie 1397 cm3. Silnik ten współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
Na polskim rynku, Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest oferowane z silnikiem wysokoprężnym 1.9 dCi 130 FAP najnowszej generacji, spełniającym normę Euro 5. Silnik 1.9 dCi 130 FAP jest wynikiem daleko idących modyfikacji bloku silnika wysokoprężnego 1.9 l. Po zastosowaniu nowej turbosprężarki z zaworami o zmienionym profilu oraz wtryskiwaczy z siedmioma otworami, silnik ten znacznie zyskał na wydajności. Rozwija on moc maksymalną 96 kW (130 KM) przy 3750 obr./min oraz moment obrotowy 300 Nm dostępny od 1750 obr./min. Zmiany w zawieszeniu silnika znacząco poprawiły tłumienie hałasów podczas jego pracy. Silnik 1.9 dCi 130 FAP współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
W Nowym Renault Megane Coupe-Cabriolet wykorzystano bogate doświadczenie Renault w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego i biernego.
Oferta obejmuje liczne elementy wyposażenia pomagające kierowcy w reagowaniu z wyprzedzeniem na zagrożenia pojawiające się na drodze. Jest także wyposażone we wszystkie systemy wspomagania prowadzenia: ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD, układ wspomagania nagłego hamowania AFU i elektroniczny korektor toru jazdy ESC z funkcją kontroli podsterowności.
W dziedzinie bezpieczeństwa czynnego Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet posiada wszystkie zalety wynikające z zastosowania płyty podłogowej Megane (wysoka zdolność pochłaniania energii w przypadku zderzenia czołowego lub bocznego o dużej sile). Dodatkowo auto jest wyposażone w specjalne wzmocnienia szczególnie narażonych stref (dolna część komory silnika, słupki i progi), jak również we wzmocnienie w dolnej części środkowego słupka, zapewniające ochronę w przypadku zderzenia bocznego.
Podobnie jak hatchback, Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet posiada strefy kontrolowanego zgniotu wykonane ze stali o wysokim i bardzo wysokim współczynniku sprężystości. Konstrukcja ta gwarantuje wysoką zdolność pochłaniania i rozproszenia energii kinetycznej w przypadku zderzenia, aby jak najlepiej chronić kabinę i życie pasażerów. Ze względu na swoją specyfikę konstrukcyjną, Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet cechują rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo bierne, gwarantujące optymalną ochronę użytkowników w przypadku zderzenia czołowego, bocznego lub podczas dachowania.
Aby uniknąć niebezpiecznego uderzenia w kierownicę w przypadku mocnego zderzenia czołowego, konstrukcja kierownicy ulega odkształceniu, a jej kolumna cofa się, podobnie jak pedał hamulca. Liczne paddingi pozwalają lepiej zamortyzować zderzenie.
W przypadku dachowania pasażerowie są chronieni przez przednie słupki i znajdujące się z tyłu pałąki przeciwkapotażowe. Umieszczone za tylnymi zagłówkami pirotechniczne pałąki przeciwkapotażowe są automatycznie rozkładane, jeśli system oceni, że nie ma możliwości uniknięcia dachowania.
Do powyższych systemów dochodzi System Bezpieczeństwa Renault trzeciej generacji (SRP3), uwzględniający siłę zderzenia i budowę ciała użytkowników dzięki współdziałaniu następujących elementów:
- pasów bezpieczeństwa z napinaczami, pozwalających na ograniczenie przesunięcia ciała do przodu dzięki mocniejszemu dociśnięciu pasa do klatki piersiowej i miednicy oraz ograniczników napięcia, które zmniejszają nacisk pasa na klatkę piersiową;
czołowych poduszek powietrznych dostosowujących się do siły zderzenia, o dwóch poziomach wypełnienia, rozkładających się w takim stopniu, w jakim jest to niezbędne i pozwalających na końcową amortyzację zderzenia;
- poduszek zapobiegających tzw. nurkowaniu, wbudowanych w siedzenia przednich foteli, ograniczających przesunięcie i skręt miednicy. Razem z napinaczami stanowią optymalne zabezpieczenie przez zjawiskiem tzw. nurkowania (wsunięcie się miednicy pod biodrową część pasa bezpieczeństwa, powodujące liczne i niekiedy bardzo poważne obrażenia jamy brzusznej podczas zderzenia).
Konstruktorzy Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet poświęcili szczególną uwagę zderzeniom bocznym, które stanowią przyczynę licznych wypadków drogowych z ofiarami śmiertelnymi. Model ten jest wyposażony – podobnie jak Megane i Megane Coupe – w system zabezpieczeń wprowadzony w Lagunie III: dwa czujniki zderzeń bocznych, pozwalające dwukrotnie skrócić czas odpalania poduszek bocznych i dwukomorowe poduszki boczne chroniące głowę, klatkę piersiową i miednicę, dostosowujące poziom ciśnienia do budowy morfologicznej i wytrzymałości poszczególnych części ciała. Poduszki powietrzne, opracowane