Nowe Twingo Gordini 100 napędza silnik benzynowy 1.2 TCe o mocy 100 KM przy 5500 obr./min. Zużywa 5,8 l paliwa na 100 km emitując przy tym 132 g CO2 na km. Pozwala na rozwinięcie prędkości 188 km/h.
Przynależność do rodziny Gordini można rozpoznać na pierwszy rzut oka po dwóch wyścigowych pasach biegnących przez maskę, dach i klapę bagażnika, na których umieszczono także plakietki z literą „G”. Uwagę zwracają także błyszczące, czarne zderzaki przednie i tylne oraz przyciemniana tylna szyba.
Klienci mają do wyboru trzy zestawy kolorystyczne – Twingo Gordini 100 może być niebieskie z białymi pasami na nadwoziu i detalami w tym samym kolorze wokół świateł przeciwmgielnych, na obudowach lusterek bocznych i tylnym spojlerze, lub czarne albo białe. W tych dwóch ostatnich przypadkach pasy i detale stylistyczne są antracytowe.
We wnętrzu fotele pokryto tkaniną w ciemnym kolorze z wyhaftowanym logo Gordini i białymi szwami. Na drzwiach zauważymy ozdobne, niebieskie wstawki z białymi przeszyciami, a kierownicę obito niebieską skórą z dwoma białymi pasami. Obrotomierz Gordini naturalnie zaopatrzono w niebieską obudowę, a jego tarcza jest biała, z kontrastującymi niebieskimi wskazówkami. Konsola środkowa pasuje kolorystycznie do obicia foteli. Zamontowano także aluminiowe pedały.
Do standardowego wyposażenia Renault Twingo Gordini 100 należą: radio 4x20W RDS z odtwarzaczem CD i plików mp3, Bluetooth, klimatyzacja, 15-calowe felgi Turini z czarnymi wstawkami, elektroniczny system utrzymywania przez samochód stałej prędkości podróżnej, elektrycznie opuszczane i podnoszone szyby, blokada prędkości i składane oraz przesuwane niezależnie tylne siedzenia.
Twingo Gordini 100 można zamówić także z wyposażeniem niedostępnym wcześniej w GT, takim jak felgi ze niebieskimi wstawkami, skórzana tapicerka z niebieskimi detalami, czy elektryczny szyberdach.
Twingo Gordini 100 posiada podwozie GT ze sztywniejszym zawieszeniem i przekalibrowanym, sportowym układem kierowniczym.