- samochód jest produkowany w fabryce z certyfikatem ISO 14001 (bez zmian),
- emisja CO2 musi być niższa niż 120 g na kilometr (poprzednio 140 g) lub samochód jest napędzany biopaliwami,
- więcej niż 7% zastosowanych w produkcji samochodu tworzyw sztucznych musi pochodzić z recyklingu (poprzednio 5%) i po zakończeniu cyklu życiu samochodu 95% całkowitej jego masy musi nadawać się do recyklingu.
Sztandarowym samochodem polityki ochrony środowiska koncernu jest Twingo dCi. W modelu tym emisję CO2 podczas eksploatacji samochodu zmniejszono w ciągu dwóch lat ze 104 do 90 g/km (spadek o ponad 13%).
Ślad węglowy – ambitne zobowiązanie
Ślad węglowy jest sumą gazów cieplarnianych emitowanych podczas całego życia samochodu
– od wydobycia surowców do końca życia pojazdu. W ramach nowej strategii Renault 2016
– Drive the Change – koncern zamierza zmniejszyć o 10% swój ślad węglowy do 2013 r.,
a w latach 2013–2016 dodatkowo o 10%. W gamie europejskiej emisja CO2 powinna zmniejszyć
się średnio z obecnych 135 g/km do 120 g/km w 2013 r., a w 2016 spaść poniżej 100 g/km.
Działania te, podejmowane przez koncern dobrowolnie, spotkały się z dowodem uznania
w postaci pierwszego miejsca dla Renault w klasyfikacji brytyjskiej organizacji pozarządowej Environmental Investment Organisation (EIO), oceniającej przedsiębiorstwa samochodowe emitujące najmniej dwutlenku węgla w Europie.
W kwietniu 2011 r. Renault zdobyło również Europejską Nagrodę Zrównoważonej Energii w kategorii produkcji dzięki swojemu zakładowi w Tangerze.