...a jedno okrążenie toru zabrało mu wtedy 8 minut i 17 sekund. 17 czerwca tego roku nowa limitowana edycja Megane R.S. – Trophy, o której pisaliśmy niedawno (tutaj można przeczytać artykuł na ten temat) okazała się lepsza o 9 sekund na tym samym odcinku. Ten wynik, to efekt zwiększenia mocy silnika do 265 KM, oraz optymalnego doboru opon.
Laurent Hurgon (kierowca testowy Renault Sport): Nordschleife to legendarny tor. Jego długość i charakterystyka różnią się od konwencjonalnego toru, czyniąc go wyjątkowym wyzwaniem, także od strony technicznej. Jest bardzo różnorodny, mamy odcinki, na których można jechać szybko, a nawet bardzo szybko oraz etapy z wieloma zakrętami, na których trzeba zwalniać. Zakręty takie, jak „Karusell” i „Pflanzgarten” na przykład są trudne zarówno dla pojazdu, jak i kierowcy. Jednak Megane R.S. Trophy było tam w swoim żywiole i jazda nim dawała poczucie pewności i bezpieczeństwa mimo trudnych warunków. Precyzyjnie ustawione zawieszenie Cup, amortyzatory, wytrzymałe hamulce, fotele Recaro, 195 kW mocy silnika, szybka dostępność maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 2500 do 5000 obr./min. i opony Bridgestone RE 050A (235/35 R19) sprawiły, że mogłem w pełni wykorzystać potencjał tego samochodu. Z takim pakietem mogłem osiągnąć szybki czas okrążenia na torze, do którego należy zawsze podchodzić z pewną dozą pokory.