Logo Renault na masce zostało powiększone i jest ustawione bardziej pionowo. Model nawiązuje do Twingo pierwszej generacji o bardzio charakterystycznym wyglądzie przedniej części nadwozia. Dynamiczny i wesoły charakter auta podkreślają światła przeciwmgłowe i okrągłe światła postojowe umieszczone wyżej w osłonie chłodnicy. Przypominające oczy reflektory z wyraźnie widoczną „powieką” sprawiają wrażenie pełnego ekspresji spojrzenia.
Dwa nowe i oryginalne kolory – Róż Fuksja i Niebieski Lazurowy - oraz przeznaczony dla wersji R.S. Żółty Sirius uzupełniają bogatą, złożoną z 11 świetlistych odcieni paletę.
Z tyłu, obok głównych świateł, pojawiły się nowe światła cofania. Zaokrąglone tylne zderzaki i wyprofilowanie dolnej części klapy wpływają na złagodzenie ogólnej linii nadwozia.
Dzięki wprowadzeniu do oferty elementów dwukolorowych, ogółem dostępne są dwadzieścia cztery kombinacje obręczy kół / kołpaków. Ich rola nie kończy się jednak na poprawie stylistyki auta: w niektórych przypadkach przyczyniają się one również do poprawy aerodynamiki, a w konsekwencji do zmniejszenia emisji CO2.
Na życzenie klientów, do oferty Nowego Twingo wraca płócienny, otwierany dach, jako uzupełnienie dla elektrycznie otwieranego dachu szklanego. Bardzo popularny w pierwszej generacji Twingo, dach ten jest obecnie wyposażony w napęd elektryczny. W Nowym Twingo będzie on oferowany w opcji lub seriach specjalnych, zależnie od kraju (niedostępny w wersjach GT i R.S.).
Wnętrze
Na co warto zwrócić uwagę we wnętrzu? Wszystkie radiootwarzacze z nowej gamy w Nowym Twingo będą standardowo wyposażone w funkcje Bluetooth® i audio-streamingu oraz w złącze USB i Jack w panelu radia (od marca 2012 roku).
Umożliwia to odsłuchiwanie muzyki z przenośnych urządzeń audio: mp3, telefonu komórkowego czy pendrive’a. W ramach dostępnej oferty akcesoriów, radioodtwarzacz może też pełnić rolę stacji dokującej dla urządzeń typu iPod i iPod Touch najnowszej generacji. Tego typu radioodtwarzacz umożliwia również nawigację GPS dzięki specjalnie opracowanej w tym celu przez Renault aplikacji. Łącząc się z autem poprzez Bluetooth®, radioodtwarzacz ten jest w stanie analizować w czasie rzeczywistym ekologiczny styl jazdy kierowcy.
Wersje sportowe
Twingo RS.
Twingo RS., które wejdzie do sprzedaży na wiosnę 2012 roku, również przyjmie nową stylistykę Renault. Charakterystyczny kolor nadwozia: „Żółty Sirius” będzie dostępny opcjonalnie. Prócz dynamicznej osłony chłodnicy z czterema reflektorami, przód pojazdu zwraca uwagę zderzakiem ze spojlerem umieszczonym w jego dolnej części przywodzącym na myśl rozwiązania z Formuły 1.
Wygląd zewnętrzny auta można wzbogacić o pakiet stylistyczny obejmujący przedni spojler „F1”, obudowy lusterek wstecznych i tylny spojler R.S. w kolorze ciemnoszarym z dyfuzorem opracowanym specjalnie dla tej wersji.
We wnętrzu nowego Twingo R.S. pojawiają się przeszycia w kolorze żółtym (na kierownicy, siedzeniach oraz osłonie zegarów). Deska rozdzielcza z panelem radioodtwarzacza, obudową obrotomierza oraz obudową bocznych nawiewów zostaną podkreślone elementami w kolorze lśniącej czerni.
Górną części kierownicy, boczne elementy siedzisk i oparć foteli oraz obramowanie obrotomierza zostały wyróżniono białym kolorem. Dostępna jest również ciesząca się dużym uznaniem w modelach Clio R.S. i Megane R.S. opcja R.S. Monitor (pokładowy system telemetryczny).
Twingo „Gordini”
Dostępna w wersjach Twingo GT i RS odmiana „Gordini”, to sportowe auto w modnym wydaniu, oferowane w kolorze „Niebieski Malte” z 2 białymi pasami na karoserii. Rozpoznawalny design i nowe, 15-calowe obręcze kół w czarnym kolorze o diamentowym połysku przemówią na pewno do klientów poszukujących sportowego auta z klasą. Klienci preferujący bardziej dyskretne odmiany Gordini mają do wyboru nowy wystrój wnętrza w szarej tonacji oraz kolory nadwozia: Biel Alpejska, Czarna Perła i Czerwień Rubinu.
Ci, którzy poszukują jeszcze silniejszych wrażeń, będą mieli okazję zapoznać się na wiosnę 2012 roku z Nowym Twingo Gordini R.S. (1.6 l, 16 V, 133 KM). Będzie to wersja nosząca wszystkie sportowe „geny” Renault Sport.. Ta odznaczającąca się niezwykle atrakcyjną stylistyką odmiana Twingo jest skierowana do młodszej i kobiecej części klientów Renault.
Silniki
Nowe Twingo wyróżnia się rekordowymi wynikami –w zakresie ekonomicznego zużycia paliwa i niskiej emisji zanieczyszczeń - zużycie paliwa w cyklu mieszanym zaczyna się na poziomie 3,2 l/100 km, a emisja CO2 wynosi w przypadku silnika 1.5 dCi (który trafi do oferty w ciągu 2012 roku) zaledwie 85 g/km.
Silnik TCe 100 KM, o wysokim momencie obrotowym (maks. 155 Nm) dostępnym już na niskich obrotach, zapewnia przyjemność jazdy typową dla silników o większej pojemności, przy znacznie niższym spalaniu: moc silnika 1.4 l, moment obrotowy silnika 1.6 l i zużycie paliwa jak w silniku 1.2 l.
Nowe Twingo jest jednym z nielicznych małych samochodów miejskich, które dysponują oszczędnym i mocnym silnikiem diesla spełniającym normy Euro 5. Wyróżnia się także imponującym zasięgiem. Przy ekonomicznym stylu jazdy, na jednym baku można pokonać 1000 km w wersji z silnikiem wysokoprężnym i 750 km w wersji benzynowej. Klienci - co jest nowością - będą mogli kontrolować zasięg swoich aut dzięki komputerowi pokładowemu, montowanemu obecnie w standardzie we wszystkich wersjach Nowego Twingo.
Auto w wersji z silnikiem 1.2 l 16V może być wyposażone w sekwencyjną skrzynię biegów. Skrzynia ta przyczynia się również do zwiększenia przyjemności prowadzenia i łatwości użytkowania auta w mieście. Nie mniej istotne są umiarkowane koszty jej użytkowania.
Silnik wolnossący 1.6 l 16V (K4M RS) Twingo R.S. rozwija moc 133 KM (98 kW) przy 6 750 obr/min oraz osiąga moment obrotowy 160 Nm przy 4 400 obr/min. Elastyczność, wysokie osiągi i szybkie wchodzenie na obroty to trzy kluczowe atuty tego silnika.
Bezpieczeństwo
Nowe Twingo aktywnie dba o bezpieczeństwo swoich pasażerów – zostało wyposażone m.in.. w ABS, regulator-ogranicznik prędkości, światła przeciwmgielne, syngalizację dźwiękową przypominającą kierowcy i pasażerowi na przednim siedzeniu o zapięciu pasów bezieczeństwa, poduszki powietrze z przodu i z boków oraz korektor toru jazdy ESC (dostępny jako wyposażenie opcjonalne).