Przód samochodu zdobią reflektory wyposażone w światła do jazdy dziennej z diodami LED, tworząc jego nowy świetlny znak rozpoznawczy. Przedni zderzak otrzymał wykończenie w kolorze czarnym błyszczącym, z chromowanymi elementami ozdobnymi.
Wnętrze wzbogacone zostało o nowe wzory tapicerek tkaninowych oraz skórzanych łączonych z elementami alcantary i skóry ekologicznej. Całkowicie zmieniona została także gama obręczy kół, a gama dostępnych kolorów nadwozia wzbogacona o dwa nowe kolory: Niebieski Majorelle i Biała Perła. Wszystkie te zmiany dowodzą wielkiej wagi, jaką Renault przywiązuje do jakości, stanowiącej priorytet dla firmy. Z uwagi na duży sukces serii limitowanej Bose® Edition w roku 2011 obecnie będzie ona stanowić oddzielny poziom wyposażenia.
Dzięki temu gama ulega wzbogaceniu o wyróżniającą się wersję, stanowiącą połączenie sportowej elegancji i unikalnych doznań akustycznych. Oferta obejmuje również wersje GT i GT Line: tworzące specyficzny znak rozpoznawczy w kształcie bumerangu światła LED, tapicerka materiałowa łączona z elementami skóry ekologicznej z czerwonymi przeszyciami, sportowa kierownica z oparciem na kciuki, nakładki na progi drzwi i listwa ozdobna na desce rozdzielczej z napisem Renault Sport
Megane Gama 2012: nowa moc spod znaku Energy
Megane Gama 2012 jest pierwszym modelem z ofertą trzech nowych silników Energy
(w zależności od kraju) pozwalających połączyć przyjemność prowadzenia z niskim zużyciem paliwa. Silniki te, stworzone w oparciu o zasadę „downsizingu” nowej generacji przy wykorzystaniu całego doświadczenia Renault w Formule 1, wyposażone zostały w szereg unikalnych w tej klasie samochodów rozwiązań, takich jak system Stop&Start z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu/hamowaniu. Dzięki starannemu dopracowaniu pod względem akustycznym silniki Energy charakteryzują się niezwykle cichą i dyskretną pracą. Poziom emisji hałasu jest w ich przypadku dwukrotnie niższy w porównaniu do silników poprzedniej generacji.
Renault Energy TCe 115 - powrót silników benzynowych: Renault Energy TCe 115 to pierwszy benzynowy, doładowany silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, łączący wysokie osiągi z niewielkim zużyciem paliwa. Ta nowa jednostka o pojemności 1198 cm3, wprowadzana na miejsce silnika 1.6 16V, odznacza się wyższymi od niego osiągami (+ 5 KM, + 40 Nm).
Dysponuje mocą 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm, z czego 90% jest dostępne już od 1 650 obr./min. Silnik ten odznacza się wyjątkową elastycznością pracy oraz przyspieszeniami na niskich obrotach godnymi silnika wysokoprężnego. Benzynowy silnik Renault Energy TCe 115 jest najwydajniejszą tego typu jednostką dostępną na rynku, o wyjątkowo niskim zużyciu paliwa, obniżonym o 25%. Napędzane tym silnikiem Renault Megane Gama 2012 zużywa zaledwie 5,3 l/100 km w cyklu NEDC, co jest rekordowym wynikiem dla benzynowych modeli tej kategorii, pozwalającym oszczędzić blisko 1,5 l/100 km. Emisja CO2 sytuuje się na poziomie 119 g/km, a wynoszący około 1 000 km zasięg jest zbliżony do zasięgu modeli z silnikiem wysokoprężnym.
Megane Gama 2012 dysponować będzie także dwoma najlepszymi w swojej kategorii silnikami wysokoprężnymi, oferującymi dużą przyjemność prowadzenia przy rekordowo niskim zużyciu paliwa.
Nowy, wysokoprężny silnik Energy dCi 110: najlepiej sprzedająca się w Megane jednostka 1.5 dCi została zmodyfikowana – pojawiły się w niej wszystkie nowe rozwiązania technologiczne, wprowadzone po raz pierwszy w zeszłym roku dla modeli Scenic i Grand Scenic w silniku Energy dCi 130, pozwalające w szczególności obniżyć emisję CO2 poniżej 95 g/km, a zużycie paliwa do 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym, co stanowi spadek o blisko 12%. Dzięki temu Megane uplasowało się w pierwszej trójce w swoim segmencie pod względem efektywności energetycznej.
Osiągi pojazdu utrzymane zostały na niezmienionym poziomie dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu (260 Nm, tj. o 20 Nm więcej, dostępnych już od 1 750 obr./min).
Renault Energy dCi 130: najmocniejszy w swojej kategorii, osiągający moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia dużą przyjemność jazdy oraz wyróżnia się zdecydowanymi, dynamicznymi przyspieszeniami już od 1 750 obr./min. Zamontowany w Megane zużywa 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym, o 20% mniej w porównaniu do poprzedniej jednostki 1.9 dCi 130 oraz emituje zaledwie 104 g CO2/km.
Użyteczne i przystępne cenowo technologie zapewniające komfort podczas jazdy Zwiększanie poziomu bezpieczeństwa na co dzień: ułatwianie prowadzenia i maksymalizacja komfortu jazdy są dziś bardziej niż kiedykolwiek priorytetami Renault.
Wzorem Renault Scenic i Grand Scenic, również Megane Gama 2012 zostaje wyposażona
w Visio System®. System ten, współpracujący z umieszczoną za przednią szybą, na tylnej stronie lusterka wstecznego kamerą, poprawia widoczność podczas jazdy w nocy oraz pozwala kierowcy zachować pełną czujność, łącząc - jako pierwszy tego rodzaju system na rynku - dwie funkcje:
- Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania: jazda w nocy wymaga zachowania szczególnej czujności, zwłaszcza jeśli chodzi o ciągłe dostosowywanie świateł pojazdu dla zapewnienia optymalnej widoczności, ale bez utrudniania jazdy innym kierowcom. Visio System® poprawia widoczność podczas jazdy w nocy. Strefa usytuowana przed pojazdem jest stale obserwowana przez oko kamery. Światła długie włączają się automatycznie po przekroczeniu prędkości 45 km/h, jeśli oświetlenie zewnętrzne jest zbyt słabe, a system nie wykryje w pobliżu żadnego innego pojazdu lub źródła światła. Visio System® dostosowuje automatycznie natężenie świateł pojazdu (przełączanie świateł drogowych/świateł mijania), zwalniając z tego obowiązku kierowcę. Rozwiązanie to pozwala 4 do 5 razy wydłużyć czas jazdy na światłach drogowych. Poprawia widoczność (zasięg 100 m kontra 30 m), co znacznie zmniejsza ryzyko zderzenia z przeszkodą.
- System kontroli pasa ruchu: niezamierzone zjechanie z pasa ruchu spowodowane jest zazwyczaj spadkiem czujności lub zaśnięciem kierowcy i jest jedną z głównych przyczyn wypadków, zwłaszcza na autostradach. Z chwilą przekroczenia linii pasa ruchu bez włączenia kierunkowskazów kierowca jest ostrzegany o tym fakcie zapaleniem się kontrolki na desce rozdzielczej oraz sygnałem dźwiękowym.
Nie zapomniano także o komforcie wprowadzając nowy system wspomagania przy ruszaniu. Dzięki sprzężeniu z automatycznym hamulcem postojowym system ten utrzymuje przez kilka sekund ciśnienie w układzie hamulcowym dając kierowcy czas na zwolnienie sprzęgła bez ryzyka cofnięcia się pojazdu. „Autostradowy” tryb działania kierunkowskazów zwiększa komfort prowadzenia auta: jedno lekkie przesunięcie dźwigni kierunkowskazów powoduje serię trzech mignięć informujących o zamiarze zmiany pasa ruchu.
System wspomagania parkowania został wzbogacony o kamerę cofania. Kierowca ma szczegółowy podgląd strefy usytuowanej bezpośrednio za pojazdem oraz toru jazdy, co ułatwia korygowanie manewrów. Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja jest obecnie wyposażona w czujnik Air Quality Sensor, kontrolujący jakość powietrza we wnętrzu i samoczynnie odcinający jego dopływ z zewnątrz. [AKAPIT} Megane Gama 2012 zachowuje wszystkie zaawansowane technologie, które przyczyniły się do jego sukcesu. Nowe radioodtwarzacze R-Plug&Radio+ są bez wyjątku wyposażone w funkcję Bluetooth®, umożliwiającą prowadzenie rozmów telefonicznych bez użycia rąk oraz słuchania muzyki w audiostreamingu z przenośnych urządzeń audio, a także w gniazda typu USB i Jack umożliwiające obsługę urządzeń zewnętrznych za pomocą przełączników przy kierownicy. Dostępny jest także wbudowany system nawigacji Carminat TomTom® z menu w języku polskim oraz stworzony „na miarę” i wyróżniający się szczególnym realizmem dźwięku system nagłośnienia Bose® Energy Efficient Series.
Megane R.S. Gama 2012: większa moc i moment obrotowy
Dzięki zastosowanemu w Megane R.S. Gama 2012 systemowi R.S. Dynamic Management możliwe jest wykorzystanie dodatkowych 15 KM mocy i 20 Nm momentu obrotowego. Po włączeniu trybu sportowego kierowca uzyskuje dostęp do pełnej mocy 265 KM/195 kW
i maksymalnego momentu obrotowego 360 Nm, czyli wartości fabrycznych dla serii limitowanej Trophy - w połączeniu z bardziej precyzyjną reakcją na wciśnięcie pedału gazu. To innowacyjne rozwiązanie Renault Sport umożliwia pełne wykorzystanie potencjału Megane R.S. zależnie od potrzeb, w szczególności na torze. Uzupełnieniem tych rozwiązań jest zmodyfikowane, specyficzne dla Megane R.S. brzmienie układu wydechowego. Bardziej otwarty tłumik wydechu
w połączeniu ze wzmocnionym modułem soundpipe przyczyniają się do zapewnienia Megane R.S. Gama 2012 pożądanego brzmienia w każdym zakresie obrotów.
Pod względem estetyki, przód auta zyskał na wyrazistości: typowa dla modeli Renault Sport, kultowa listwa aerodynamiczna typu F1 otrzymała nową baterię 2x6 diod LED, a reflektory - czarne wnętrza kloszy. W ofercie pojawiły się aluminiowe obręcze kół 18’’ (w kolorze matowego aluminium lub matowej czerni) oraz obręcze kół przejęte z wersji Trophy, z umieszczonym w środku logo „R.S.”.
Nowa opcja, pakiet R.S. Design Rouge oznacza elementy designu zewnętrznego w kolorze czerwonym na przedniej listwie aerodynamicznej F1, bocznych listwach ochronnych drzwi oraz tylnym dyfuzorze. Jakość poszczególnych wystrojów wnętrza wyraża się również w doborze nowych materiałów wykończeniowych. Kierownicę, gałkę oraz osłonę dźwigni zmiany biegów zdobią czerwone przeszycia, dopasowane kolorystycznie do ozdobnej wstawki w listwie na desce rozdzielczej, również wykończonej w czerwonym kolorze. Nowa, oferowana w opcji tapicerka skórzana dwukolorowa, jasnoszaro-grafitowa, nadaje odpowiednią klasę wnętrzu auta. Pasjonaci Renault Sport będą mogli również zamówić fotele przednie kubełkowe Recaro (tkaninowe lub skórzane) oraz wystrój wnętrza z dominującą nutą żółtego koloru. Dopełnieniem sportowego wystroju jest środkowa konsola oraz obramowania nawiewów w kolorze czarnym błyszczącym w połączeniu z panelami drzwi o karbonowej fakturze.
Dzięki swym wyjątkowym parametrom, Megane R.S. jest najlepiej sprzedającym się coupe z segmentu C. Od daty jego wprowadzenia na rynek w 2010 r., auto znalazło 12 500 nabywców w różnych częściach świata, zarówno w Europie jak i w Rosji, Argentynie, Chile, Australii, Japonii i Afryce Południowej. Ma na swym koncie od czerwca 2011 roku rekord toru Nürburgring, z czasem przejazdu 8 minut i 8 sekund, i jest obecnie najszybszym autem z napędem przednim na Nordschleife („pętli północnej”).
Owacyjnie przyjęty przez prasę światową Megane R.S. odniósł dotąd 4 zwycięstwa, a z uwagi na unikalne wrażenia z jazdy, jakie zapewnia, jest systematycznie porównywany z najbardziej prestiżowymi „super cars” na świecie. Ponadto konstruktorzy z Renault Sport dowiedli wyjątkowych możliwości wyścigowych drzemiących w Megane R.S. dzięki Megane R.S. N4 - w dużej mierze bazującym na modelu seryjnym - który odniósł zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Belgii i Niemiec w swojej kategorii.
Silniki Energy: bogata wiedza technologiczna Renault w Formule 1 wykorzystana na potrzeby silników pojazdów seryjnych, z myślą o szerokich rzeszach użytkowników
Formuła 1 jest fantastycznym laboratorium umożliwiającym nam testowanie nowych technologii w skrajnie ciężkich warunkach - wyjaśnia Carlos Tavares, zastępca dyrektora generalnego ds. operacyjnych.
- Nasze 30-letnie zaangażowanie w wyścigi Formuły 1 pozwoliło nam zdobyć bogate doświadczenie w zakresie downsizingu, zmniejszania oporów tarcia oraz skuteczności układów chłodzenia: to ważne atuty sprzyjające zwiększaniu sprawności energetycznej naszych pojazdów bez uszczerbku dla przyjemności prowadzenia.
Koncern Renault, mający na swym koncie 10 tytułów mistrza świata Formuły 1 w kategorii konstruktorów, skorzystał z wiedzy najbardziej utalentowanych konstruktorów w tej dziedzinie w celu wykorzystania nabytego na torze wyścigowym know-how w swojej nowej gamie silników Energy. To właśnie twórcy sukcesu V10 Renault z lat 90., Philippe Coblence i Jean-Philippe Mercier, podjęli się zadania zaprojektowania nowych silników Energy dCi 130 i Energy TCe 115. Wykorzystali swoją wiedzę na potrzeby użytkowników dróg, stawiając na jeszcze dalej idący downsizing dzięki rozwiązaniom technicznym przetestowanym uprzednio w Formule 1. W silnikach Energy wykorzystano niespotykany w tej kategorii wachlarz zaawansowanych technologii, które pozwalają na obniżenie zużycia paliwa nawet o 25% w porównaniu do silników poprzedniej generacji.