...poprawiając o 25% poprzedni rekord, który wynosił 1280 km. Dwa Renault ZOE wjechały na tor próbny CTA - Centrum Technicznego w Aubevoye. Na zmianę prowadziło je i doładowywało akumulatory piętnastu kierowców z Aubevoye, Cleon, Sandouville, Flins, Douai i Rouen. 24 godziny później dwa samochody ZOE minęły linię mety: jeden po przejechaniu 1618 km, a drugi po przebyciu 1506 km. Obydwa egzemplarze zdały egzamin potwierdzając wysokie osiągi i wytrzymałość.
Żeby osiągnąć ten wynik, w ZOE wykorzystano znaczące osiągnięcie technologiczne: stację ładującą Cameleon. To nowatorskie rozwiązanie pozwala na ładowanie ZOE z dowolnego gniazdka i dowolnym natężeniem prądu. Dzięki temu akumulatory ZOE mogły być ładowane w trybie szybkiego ładowania o mocy 43 kW, które pozwoliło osiągnąć 80% maksymalnej pojemności akumulatorów w czasie krótszym niż 30 minut. Do pobicia rekordu przyczynił się również zasięg 210 km w cyklu NEDC (od 100 do 150 km w warunkach rzeczywistych, w zależności od sposobu użytkowania), najlepszy w tej klasie samochodów. Podczas bicia rekordu zwycięski egzemplarz ZOE korzystał z trybu szybkiego ładowania 18 razy w ciągu 24 godzin.
To wielka przygoda – techniczna i ludzka. To zwycięstwo jest wynikiem wielkiej mobilizacji, dzięki której udało się pokazać zalety pojazdów elektrycznych Renault – powiedział Bernard Dumondel, dyrektor ds. obsługi klientów pojazdów elektrycznych, nadzorujący przebieg tego przedsięwzięcia.
Na wybranych rynkach ZOE będzie dostępny pod koniec tego roku. W Polsce model wejdzie do sprzedaży w połowie 2013 r.