...Carlos Ghosn i szef Daimlera, Dieter Zetsche potwierdzili w zeszły piątek poszerzenie zakresu kooperacji między dwoma koncernami.
Jednym z nowych projektów będzie rodzina 4-cylindrowych silników benzynowych. Projektem kierować będą wspólnie Renault i Daimler. Turbodoładowana jednostka napędowa z wtryskiem bezpośrednim zostanie wyposażona w najnowsze technologie, które zostaną „upchnięte” w kompaktowej obudowie. Silnik ma odznaczać się niską emisją dwutlenku węgla oraz znacznie mniejszym apetytem na paliwo. Firmy planują wspólną produkcję nowych jednostek napędowych. Zadebiutują w produktach Daimlera, Renault i Nissana w 2016 roku.
Drugi wspólny projekt polega na tym, że Daimler udzieli Nissanowi licencji na produkcję przekładni automatycznych przy wykorzystaniu najnowszych technologii Daimlera. Będą one wykorzystywane w modelach Nissana i Infinity od 2016 roku. Filia Nissana Jatco będzie produkować licencjonowane przekładnie w Meksyku. Będą wyposażone w funkcję start/stop oraz technologię "park and shift by wire”.
Panowie Ghosn i Zetsche potwierdzili także, że wszystkie oryginalne projekty stanowiące filary współpracy koncernów, które rozpoczęły się w 2010 są kontynuowane lub zakończyły się sukcesem. Obie firmy będą również kontynuować zaawansowane badania nad pojazdami napędzanymi ogniwami paliwowymi, a także pracują nad programem wzajemnego zaopatrywania w komponenty do silników i baterii dla bezemisyjnych wersji swoich małych modeli.