Aby zapewnić dalszy sukces tego modelu firma Renault wprowadza we wrześniu nową generację. Nowy, bardziej prestiżowy i nowoczesny design zewnętrzny, nowe, bardziej wyrafinowane wnętrze o jeszcze wyższym poziomie jakości postrzeganej… Nowa Thalia dysponuje jeszcze bogatszym wyposażeniem podnoszącym bezpieczeństwo i komfort, godnym samochodów z wyższego segmentu. Zmieniona została również oferta silników oraz poziomy wyposażenia, aby lepiej dostosować się do potrzeb użytkowników.
Dzięki jeszcze bardziej atrakcyjnej ofercie, wysokiemu poziomowi komfortu i wykończenia, a jednocześnie przystępnym cenom Nowa Thalia dysponuje mocnymi argumentami, gwarantującymi sukces nie tylko w Europie, ale również na nowych rynkach, na których panuje coraz ostrzejsza konkurencja. Nowa Thalia będzie oferowana w Europie Środkowej i Wschodniej, departamentach zamorskich Francji, Grecji, Rosji, Turcji, krajach Maghrebu, Zatoki Perskiej oraz Ameryki Południowej i Środkowej.
Bardziej nowoczesna linia, wyższa jakość postrzegana i bogatsze wyposażenie. Nowa Thalia otrzymała nowy przód o bardziej nowoczesnym i prestiżowym wyglądzie. Największych zmian dokonano we wnętrzu, które jest teraz bardziej wyrafinowane i reprezentuje jeszcze wyższy poziom jakości, podkreślający dynamikę. Dzięki restylingowi wygląd Thalii zyskał na nowoczesności i prestiżu. Przód został wyposażony w nowy zderzak w kolorze nadwozia; zrezygnowano z listwy ochronnej w zderzaku, na czym zyskała jego linia. Zmieniono również kształt osłony chłodnicy oraz lepiej wkomponowano światła przeciwmgłowe. Wprowadzone zmiany przyczyniają się do bardziej prestiżowego wyglądu auta.
Tył otrzymał nowy, bardzo charakterystyczny zderzak. Na bagażniku pojawia się typowe dla Renault rozwiązanie: logo Renault z wbudowanym zamkiem bagażnika, tak jak w Lagunie. W wersji All Inclusive Nowa Thalia dostępna jest z listwami ochronnymi, bocznymi lusterkami i klamkami drzwi w kolorze nadwozia, co przydaje jej wizualnie dynamiki i prestiżu. Restylingu dopełniają nowe kołpaki 14-calowe i nowe 5-ramienne aluminiowe obręcze kół, również 14-calowe.
Zewnętrznemu restylingowi towarzyszą zmiany stylistyczne i jakościowe we wnętrzu. Bardziej wyrafinowana, lepiej wykończona, wyraźnie wyższej klasy, zwłaszcza dzięki pojawieniu się (w wersji All Inclusive) kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów pokrytych skórą, nowa deska rozdzielcza oraz nowe panele drzwi przejęte z Clio Storia, wnoszą do wnętrza Nowej Thalii nutę ciepła i nowoczesności. Aby zapewnić większą czytelność i lepszą widoczność informacji oferowane są dwa poziomy wykończenia tablicy rozdzielczej różniące się stylistyką zegarów wyposażonych w białe tarcze.
Oferowana jest również nowa kolorystyka wnętrza (ciemno i jasnografitowa) oraz nowe tapicerki. W zależności od poziomu wyposażenia (Authentique, Alizé i All Inclusive), proponowane są trzy nowe tapicerki : "Astramix" utrzymana w dominującej szarej tonacji, "Rythme Petit" (Alizé) - w niebieskiej kolorystyce i "Kota Rouge", której czerwień wnosi akcent dynamiki i ciepła. Nowa Thalia zyskała również na pojawieniu się nowych metalizowanych kolorów lakieru, jak np. Gris Olive, Bleu gris, Bleu Méthyl i Beige Poivré.
Thalia zawsze była modelem zapewniającym jeden z najlepszych w tej kategorii stosunków ceny do komfortu i wyposażenia. Nowa Talia kontynuuje tę tradycję – wersja All Inclusive wyposażona jest seryjnie w praktycznie wszystkie elementy komfortu i bezpieczeństwa: Automatyczna klimatyzacja, Radioodtwarzacz z CD, centralny zamek zdalnie sterowany. kolumna kierownicy i fotel kierowcy z regulacją wysokości, komputer pokładowy, elektrycznie podnoszone szyby z przodu światła przeciwmgielne, zewnętrzne lusterka regulowane elektrycznie i podgrzewane, skórzana kierownica, ABS, przednie poduszki powietrzne.
Już na pierwszym poziomie wyposażenia pojawia się w górnej części deski rozdzielczej centralny wyświetlacz. Doskonale wkomponowany w deskę rozdzielczą, może w zależności od poziomu wyposażenia podawać informacje o godzinie, temperaturze zewnętrznej oraz częstotliwości radiowej lub nazwie wybranej stacji. Te elementy wyposażenia, godne samochodu z wyższego segmentu, podnoszą prestiż i komfort Nowej Thalii. Nowa Thalia, dysponuje tak jak poprzednio, bagażnikiem o pojemności 510 l, co stawia ją w czołówce samochodów tej kategorii. Dodatkowo, składana tylna ławka pozwala na przewóz dużych przedmiotów. Wnętrze bagażnika zostało wyłożone nową wykładziną wyższej jakości, a podłoga bagażnika jest idealnie płaska. Klapa bagażnika jest również pokryta wykładziną.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo czynne i bierne Nowa Thalia oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa, rzadko kiedy spotykany w tym segmencie. Już w podstawowej wersji jest seryjnie wyposażona w ABS, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, wbudowane napinacze i ograniczniki napięcia pasów (400 daN) na przednich miejscach. Pasażerowie siedzący z tyłu dysponują trzema zagłówkami z regulacją wysokości.
Jeszcze większa przyjemność jazdy i komfort. Nowa Thalia cechuje się doskonałym zachowaniem na drodze i komfortem jazdy. Oferowane w nim silniki benzynowe cieszą się uznaniem klientów ze względu na swoje osiągi. Zmieniona oferta silnikowa spełnia wymogi normy Euro 4.
Koncern Renault wykorzystał silniki, które przyczyniły się do sukcesu Thalii. Pod maską Nowej Thalii zobaczymy silniki benzynowe 1.2 16V o mocy 55 kW (75 KM), i 1.4 16V 72 kW (100 KM), oraz silnik wysokoprężny 1.5 dCi dostępny o mocy 50 kW (70 KM).
1.2 16V - Silnik D4F o pojemności 1149 cm3 rozwija moc 75 KM (55 kW) przy 5500 obr/min i osiąga moment obrotowy 105 Nm (10,7 mkg) przy 4250 obr/min. Cechuje się płynną pracą i dużym zapasem mocy już na niskich obrotach: dzięki temu kierowca ma do swojej dyspozycji 90% maksymalnego momentu w szerokim przedziale obrotów od 1750 do 5750 obr/min. Zapewnia najniższe na rynku zużycie paliwa wśród silników tej mocy (6 ,2 l/100 km w cyklu mieszanym i 147 g CO2/km). Nowa Thalia wyposażona w ten silnik jest prawdziwie uniwersalnym autem.
1.4 16V - Silnik ten, rozwijający moc 72 kW (100 KM) z pojemności zaledwie 1390 cm3 zapewnia dużą przyjemność jazdy. Maksymalny moment obrotowy wynosi 127 Nm (12,9 mkg), a 90 % tej wartości jest dostępne w szerokim przedziale obrotów od 2000 do 5750 obr/min. Pozwoliło to wydłużyć 4- i 5-te przełożenie, w celu podniesienia komfortu jazdy na długich trasach. Nowa Thalia 1.4 16V jest przeznaczona dla klientów szukających dynamicznego, a jednocześnie oszczędnego silnika. Wersja ta łączy przyjemność jazdy samochodem o sportowym zacięciu z przyjemnością prowadzenia samochodu na dalekie trasy i niskim zużyciem paliwa, wynoszącym zaledwie 7 l/100 km (165 g CO2/km).
1.5 dCi - Silnik wysokoprężny 1.5 dCi (K9K) wyposażony w układ wtrysku Common Rail zapewniający wyższą jakość spalania i niższe zużycie paliwa o mocy 50 kW (70 KM) posiada moment obrotowy 160 Nm (16,3 mkg) dostępny od 2000 obr/min. Oferuje doskonałe osiągi i niskie spalanie. Zużycie paliwa wynosi 4,5 l/100 km w cyklu mieszanym, a emisja CO2 - 120 g/km.
Nowa Thalia jest wyposażona w sprawdzony układ jezdny cieszący się uznaniem ze względu na umiejętne pogodzenie komfortu z trzymaniem się drogi.
Nieustający sukces handlowy od 1999 r. Od momentu wprowadzenia na rynek w 1999 r., Thalia cieszy się ogromnym sukcesem. Sprzedano ponad 500 tys. sztuk tego modelu. Obecnie jest sprzedawana w 64 krajach, głównie Europy Wschodniej, Ameryki Łacińskiej i Afryki Północnej. Wiodące rynki to Turcja, Brazylia, Rumunia, Rosja, Algieria, Kolumbia i Tunezja. Prace projektowe nad Nową Thalią trwały 24 miesiące. W instalacje przemysłowe w różnych zakładach produkcyjnych zainwestowano 16 mln euro.
Od 1999 r. Thalia jest produkowana w Turcji, od 2000 r. w Argentynie i Brazylii, a od 2001 r. również w Kolumbii. W 2002 r. rozpoczął się również montaż tego modelu w zakładzie Nissana w Meksyku, gdzie jest sprzedawany jako Nissan Platina. W 2005 r. z taśm montażowych zakładu w Bursie w Turcji, który jest głównym miejscem produkcji tego modelu, zjechało 75 800 Thalii. Niemal jedna trzecia produkcji była przeznaczona na eksport. Zatrudniający 5000 osób zakład w Bursie produkuje również Megane sedan oraz, od stycznia 2006 r., Nowe Clio. Największym rynkiem zbytu jest Turcja, gdzie w pierwszym półroczu 2006 klienci kupili 44,4 % światowej sprzedaży tego modelu. W Europie Środkowej sprzedano w 2005 r. 12 850 sztuk tego modelu. Pomimo pojawienia się Logana, Thalii udało się więc utrzymać na tamtejszych rynkach w swoim segmencie udział na poziomie 3,75% .
Renault na zamiar kontynuować ten sukces, utrzymując lub zwiększając udział Thalii na poszczególnych rynkach, na których jest oferowana.