MotoNews.pl

Traffic Jam Assist - system wspomagający jazdę w korku wyręcza kierowcę

Traffic Jam Assist - system wspomagający jazdę w korku wyręcza kierowcę03.08.2017
Korki oraz mocno spowolniony ruch to próba cierpliwości dla kierowców, a na dodatek miejsce kolizji polegających na najechaniu na siebie samochodów. W takich sytuacjach pomocny okazuje się asystent jazdy w korku.

Środek lata to środek sezonu urlopowego i związanych z tym podróży. Niestety to także czas wzmożonego ruchu na drogach i kilometrowych korków na najbardziej uczęszczanych trasach - w Polsce i w Europie. Wąskim gardłem stają się dojazdy do bramek autostradowych, nawet drogi szybkiego ruchu w pobliżu największych metropolii zamieniają się od czasu do czasu w jeden wielki parking. Korki oraz mocno spowolniony ruch to próba cierpliwości dla kierowców, a na dodatek miejsce kolizji polegających na najechaniu na siebie samochodów. W takich sytuacjach pomocny okazuje się asystent jazdy w korku opracowany przez Volkswagena. Innowacyjny system w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG) jest oferowany do Golfa, Golfa Varianta, Tiguana, Tourana, Passata, Passata Varianta i do Arteona.

Gdy ruch na dłuższy czas zostaje mocno spowolniony, kierowca jest narażony na ciągłe hamowanie i podjeżdżanie w wolno posuwającym się korku. Te zadania może przejąć system Traffic Jam Assist – asystent jazdy w korku, który odciąża kierowcę i w ramach możliwości systemu pozwala uniknąć typowych kolizji do jakich dochodzi w korku.

Automatyczne hamowanie, przyspieszanie i prowadzenie auta podczas jazdy w korku

Właśnie wtedy bowiem uwaga kierowcy bywa mocno rozproszona. Typowy przykład: kierowca odwraca się do dzieci, zadających nieśmiertelne pytanie: „Daleko jeszcze?” Jeśli w tym momencie znajdujący się z przodu samochód gwałtownie zahamuje, albo do kolumny z sąsiedniego pasa nieoczekiwanie włączy się inny pojazd, stłuczka jest prawie pewna. System wspomagający jazdę w korku w określonych przypadkach może jej zapobiec. Badania wypadków przeprowadzane prze Euro-NCAP wskazują, że w takich sytuacjach samochody wyposażone w system awaryjnego hamowania działający także przy niskich prędkościach biorą udział w o 38% mniejszej liczbie wypadków. Asystent jazdy w korku nie zwalnia kierowcy z obowiązku kontrolowania tego co dzieje się na drodze, ale ułatwia mu jazdę i przyczynia się do tego, by wszyscy pasażerowie bez szwanku dotarli na miejsce wakacyjnego wypoczynku.

Innowacyjny system wspomagający jazdę w korku do działania wykorzystuje aktywny tempomat ACC oraz system Lane Assist utrzymujący auto na pasie ruchu. Radarowy czujnik umieszczony z przodu samochodu monitoruje przestrzeń przed autem, a kamera znajdująca się przy przedniej szybie obserwuje linie na jezdni. Wykorzystując Traffic Jam Assist Volkswagen do prędkości 60 km/h utrzymuje stały odstęp od poprzedzającego samochodu trzymając się środka wyznaczonego pasa ruchu. Oczywiście, kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę nad systemem.

Źródło: Volkswagen
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata