Koncepcyjny Volkswagen I.D. BUZZ został opracowany i jest rozwijany pod kątem wdrożenia go do produkcji seryjnej. Prezesi Zarządu Volkswagena i Volkswagen Samochody Użytkowe – dr Herbert Diess i dr Eckhard Scholz – ogłosili decyzję o produkcji tego modelu na Concours dElegance w Pebble Beach, w Kalifornii. To jedyny w swoim rodzaju konkurs samochodowej elegancji, w którym biorą udział zarówno niezwykłe samochody historyczne, jak i nowe auta koncepcyjne.
"To właściwe miejsce dla I.D. BUZZ" – wyjaśnia Dr Diess. "Ten Samochód jest ważnym filarem inicjatywy Volkswagena w dziedzinie aut o napędzie elektrycznym i daje poczucie jazdy Microbusem w przyszłości".
W ramach dalszych działań związanych z rozwojem gamy samochodów elektrycznych, Volkswagen określił również datę premiery I.D. BUZZ, który w salonach pojawi się w 2022 roku po premierze kompaktowego, czterodrzwiowego modelu I.D. W wypadku I.D. BUZZ oraz całej rodziny modeli I.D. Volkswagen koncentruje się przede wszystkim na rynkach Ameryki Północnej oraz na Europie i Chinach.
"Po prezentacjach na salonach samochodowych w Detroit i w Genewie, otrzymaliśmy ogromną liczbę listów i e-maili od klientów, którzy wyrazili się bardzo jasno: "proszę, skonstruujcie ten samochód" – powiedział w Pebble Beach Prezes Zarządu Volkswagena, dr Herbert Diess. Pebble Beach, jako miejsce ogłoszenia decyzji, wybrano nie przez przypadek – dr Diess wyjaśnił: "Microbus, bo tak nazywany jest Bulli w Ameryce, zawsze był częścią kalifornijskiego stylu życia. Teraz przywracamy go z powrotem i będziemy oferować ten kultowy model jako e-Microbusa, czyli Bulliego z napędem elektrycznym".
Europejska premiera Volkswagena I.D. Buzz podczas Salonu Samochodowego w Genewie
Model Volkswagen I.D. BUZZ debiutuje na NAIAS 2017 w Detroit
Podobnie jak w przypadku "Show Car of the Year" zaprezentowanego w Detroit, samochód produkowany seryjnie również będzie miał akumulatory umieszczone w podłodze. Ponieważ napęd elektryczny nie zajmuje dużo miejsca, przednia i tylna oś mogą być zamontowane bardzo daleko od siebie. W rezultacie otrzymuje się samochód o bardzo dużym rozstawie osi i z krótkimi zwisami, dzięki czemu więcej miejsca jest do dyspozycji we wnętrzu.
"Z zewnątrz auto wygląda więc jak mały van, ale wnętrze ma przestronne jak duże vany" – wyjaśnił dr Diess. - "Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mają dużo miejsca na bardzo wygodną podróż."
Osoby, które będą chciały wykorzystywać auto do przewozu ładunków także otrzymają to, czego potrzebują:
"Oprócz wersji osobowej zaproponujemy również ID BUZZ w wersji Cargo, czyli samochód o zerowej emisji i oferujący wysokie możliwości jazdy automatycznej" – powiedział dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe. "To idealna koncepcja elektrycznego vana, szczególnie potrzebna i przydatna w centrach dużych miast".
Ben Pon, którego rodzina od lat odnosi sukcesy w sprzedaży samochodów maki Volkswagen w Holandii, również był obecny w Kalifornii i wyraził duże zainteresowanie I.D. BUZZ. To jego ojciec zainspirował rozwój pierwszego VW Bulli (T1) ze szkicu, który wykonał ponad 70 lat temu.
Gdy nowy model pojawi się w sprzedaży, najstarszą i najnowszą wersję znakomicie pomyślanego i zaprojektowanego vana Volkswagena będzie dzieliło aż siedem dekad. Mimo to I.D. BUZZ ma geny oryginału, bo zapewnia maksymalne wykorzystanie przestrzeni przy wielkości auta osobowego średniej klasy.
Przy długości 4.942 mm, szerokości 1.976 mm i wysokości 1.963 mm samochód koncepcyjny oferuje niezwykle dużą przestrzeń w kabinie. Wersja produkcyjna, skonstruowana na nowej płycie podłogowej zaprojektowanej wyłącznie dla aut elektrycznych, zachowa wiele pomysłów stylistycznych z samochodu koncepcyjnego. Auto, które trafi do produkcji seryjnej będzie oferowało zmienny układ foteli, łączność ze światem zewnętrznym i będzie mogło poruszać się w trybie automatycznym.
Rozszerzenie gamy aut elektrycznych jest częścią Strategii 2025 Volkswagena, która zakłada wprowadzenie do tego czasu ponad 30 modeli elektrycznych.
1) I.D. BUZZ – pojazd nie jest jeszcze oferowany do sprzedaży dlatego nie podlega przepisom Dyrektywy 1999/94 EC.