W głównej siedzibie w Hanowerze marka Volkswagen Samochody Użytkowe przekazała klientom z kilku krajów pierwsze egzemplarze e-Craftera. Nowe użytkowe auta z napędem elektrycznym będą przez nich testowane w realnych warunkach do połowy 2018 roku.
Dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe, stwierdził:
„Stworzyliśmy e-Craftera we współpracy z naszymi klientami i dla naszych klientów. Dlatego teraz przekazujemy wybranym firmom korzystającym na co dzień z aut dostawczych pierwsze egzemplarze, żeby zebrane przez nich praktyczne doświadczenia wykorzystać podczas ostatniej fazy prac nad tym bezemisyjnym autem użytkowym”.
Nic nie zastąpi doświadczeń zebranych podczas codziennego użytkowania: firmy z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Holandii i Szwecji poddadzą e-Craftera, model marki Volkswagen Samochody Użytkowe, praktycznemu sprawdzianowi. Są to firmy z branży usług dostawczych, zakłady rzemieślnicze oraz małe firmy, w których użytkowe auta pokonują dziennie od 70 do 100 km. W wielu z tych aut silnik jest uruchamiany wielokrotnie w ciągu dnia.
Tak dzieje się w wypadku 85 procent przejazdów w obrębie miast – wynika z analizy dokonanej przez Volkswagen Samochody Użytkowe na podstawie badań 210.000 aut należących do ponad 1.500 klientów. Właśnie do takiego typowego sposobu użytkowania w mieście stworzono e-Craftera – model z silnikiem o mocy 100 kW, zasięgiem 160 km i prędkością maksymalną celowo ograniczoną do 90 km/h.
Litowo-jonowe akumulatory e-Craftera1) zostały umieszczone w podłodze. Dzięki temu można wykorzystać całą pojemność przedziału transportowego, wynoszącą 10,7 m3, a także – co równie ważne – jego szerokość (1.380 mm) i wysokość (1.861 mm). Maksymalna ładowność e-Craftera wynosi – zależnie od wersji – od 1,0 do 1,75 tony. Na stacji ładowania CCS prądem stałym 40 kW w ciągu 45 minut akumulator elektrycznego Craftera można naładować do 80 procent pojemności. Jeśli kierowca skorzysta ze stacji ładowania prądem zmiennym 7,2 kW akumulator zostanie w stu procentach zasilony energią elektryczną w ciągu 5 godzin i 20 minut – najczęściej dzieje się to w nocy.
Elektryczny samochód transportowy został skonstruowany na bazie nowego Craftera. Podobnie jak modele z silnikami Diesla, także nowy e-Crafter został wyposażony w najnowocześniejsze systemy asystujące i zwiększające komfort. Auto ma seryjne czujniki parkowania, wielofunkcyjną kierownicę oraz kamerę umieszczoną z tyłu. Inne elementy standardowego wyposażenia to automatyczna klimatyzacja (Climatronic), podgrzewane, komfortowe fotele, system nawigacyjny, instalacja do podłączenia telefonu oraz LED-owe reflektory. e-Crafter będzie dostępny w sprzedaży we wrześniu 2018 roku – wszechstronnie przetestowany w codziennych warunkach i gotowy do pracy.
1) Samochód nie jest jeszcze oferowany do sprzedaży, dlatego nie podlega przepisom 1999/94 EG.