ID. VIZZION pokazuje jak Volkswagen wyobraża sobie przyszłe indywidualne środki transportu – za sprawą elektrycznego napędu takie auta nie są obciążeniem dla środowiska, a dzięki możliwości autonomicznej jazdy okazują się bezpieczne i znacznie bardziej wygodne. Innowacyjny model studyjny jaki zostanie przedstawiony podczas salonu samochodowego w Genewie, pokazuje ponadto, że samochód przyszłości może też być elegancki i budzić emocje. Wnętrze ID. VIZZION, pozbawione kierownicy i widocznych elementów obsługi, daje zupełnie nowe możliwości i wrażenia.
Największa w dziejach Volkswagena ofensywa w zakresie nowych modeli i nowoczesnych technologii wchodzi w kolejny etap. Po zaprezentowaniu pierwszych w pełni elektrycznych modeli należących do nowej rodziny ID. marka Volkswagen pokazuje teraz po raz pierwszy studyjny pojazd autonomiczny. Volkswagen pracuje intensywnie we wszystkich obszarach nad rozwojem nowoczesnych pojazdów. Dzięki innowacyjnym technologiom auta staną się bardziej przyjazne dla środowiska, jeszcze bezpieczniejsze i znacznie bardziej wygodne. Te cechy mają sprawić, że w przyszłości samochody mogą odgrywać jeszcze większą rolę. Ponadto korzystać z aut będą mogły także te grupy klientów, dla których dzisiaj, np. ze względu na wiek, nie jest to możliwe.
Nowy studyjny ID. VIZZION jest czwartym modelem z rodziny ID. Volkswagena. Dzięki nowym technologiom, automatycznemu systemowi obsługi oraz eleganckiemu nadwoziu ta limuzyna wyższej klasy wskazuje kierunek w jakim zamierza pójść Volkswagen w dziedzinie techniki i stylistyki swoich przyszłych modeli elektrycznych.
Volkswagen ID. VIZZION
Wnętrze ID. VIZZION inżynierowie podporządkowali możliwościom autonomicznej jazdy. Kierowaniem pojazdem zajmuje się „cyfrowy kierowca” korzystający z licznych systemów asystujących; w aucie nie ma kierownicy ani widocznych elementów obsługi. Kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się jeszcze większym bezpieczeństwem i komfortem. Studyjny samochód jedzie, kieruje i nawiguje w ruchu drogowym zupełnie samodzielnie, dzięki czemu pasażerowie podczas jazdy mogą poświęcić się własnym zajęciom. Wirtualny „gospodarz” pojazdu, z którym pasażerowie mogą się porozumiewać przy pomocy mowy i gestów, dzięki temu, że jest elementem cyfrowego systemu pokładowego, doskonale zna upodobania pasażerów i zaspokaja je w wypadku każdego z nich indywidualnie.
Moc systemowa modelu ID.VIZZION (długość nadwozia: 5,11 m) wynosi 225 kW. Prędkość maksymalna to 180 km/h. Litowo-jonowe akumulatory o pojemności 111 kWh sprawiają, że zasięg auta (wliczając w to energię odzyskiwaną podczas hamowania) wynosi do 665 km. Dzięki inteligentnemu zarządzaniu obydwa silniki elektryczne współpracują ze sobą w maksymalnie efektywny sposób przekazując siłę napędową na wszystkie cztery koła.
ID.VIZZION pokazuje jak wielkie możliwości daje nowa platforma MEB Volkswagena przeznaczona do konstruowania samochodów elektrycznych. Jest ona technologiczną podstawą do budowy przyszłych elektrycznych samochodów marki, zapewnia im duży zasięg, daje możliwość jak najefektywniejszego zagospodarowania ich wnętrz i pozwala na produkcję po optymalnych kosztach. Marka Volkswagen zamierza do 2025 roku wprowadzić na rynek ponad 20 elektrycznych modeli. W 2020 roku pojawi się model ID. – elektryczne auto klasy kompaktowej, a potem w krótkich odstępach czasu zadebiutują nowy elektryczny SUV – ID. CROZZ oraz van ID. BUZZ.