Nowy T-Cross to samochód kompaktowy, ale na z całą pewnością nie mały. Dzięki możliwości przesunięcia kanapy o 14 cm można stworzyć w jego wnętrzu więcej przestrzeni dla pasażerów, albo powiększyć bagażnik. Pojemność przedziału bagażowego wzrasta wtedy z 385 do 455 litrów, albo – po złożeniu oparcia kanapy – aż do 1.281 litrów.
Model podstawowy kosztuje od 69.790 zł
Najnowszy SUV Volkswagena jest wyposażony w innowacyjne urządzenia cyfrowe. O to by smartfon kierowcy był zawsze w pełni naładowany zadba bezprzewodowy system zasilania w energię (wireless charging). W tym celu można wykorzystać także cztery wejścia USB (dwa z przodu i dwa z tyłu kabiny), które pozwalają także na połączenie telefonu z samochodem i odtwarzanie ulubionej muzyki. W ramach opcji są ponadto oferowane system „Keyless Access” zapewniający bezkluczykowy dostęp do auta i bezkluczykowe uruchamianie silnika, a także cyfrowy kokpit z 8-calowym dotykowym ekranem multimediów oraz z wyświetlaczem „Active Info Display” najnowszej generacji. Miłośnikom dobrego brzmienia spodoba się z kolei opcjonalny system dźwiękowy „Beats” m.in. z 8-kanałowym wzmacniaczem o mocy 300 wat oraz z osobnym subwooferem umieszczonym w bagażniku auta.
Volkswagena T-Cross
Seryjne systemy asystujące
Nowy T-Cross ma w wyposażeniu liczne systemy asystujące, które do tej pory stosowano w samochodach wyższych klas. Standardowo w aucie znajdują się systemy Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem wraz z funkcjami rozpoznawania pieszych i hamowania awaryjnego, Lane Assist utrzymujący samochód na obranym pasie ruchu, a także system wspomagający ruszanie pod górę. W ramach wyposażenia dodatkowego są dostępne czujnik monitorujący zmęczenie kierowcy, aktywny tempomat ACC oraz system Park Assist ułatwiający parkowanie.
Oszczędne silniki
W chwili rozpoczęcia przedsprzedaży nowy T-Cross jest oferowany z dwoma silnikami benzynowymi do wyboru. Obydwie jednostki 1.0 TSI mają po trzy cylindry i filtr cząstek stałych; ich moc wynosi 70 kW/95 KM oraz 85 kW/115 KM. Obydwa silniki spełniają wymagania najnowszej normy emisji spalin Euro 6d-TEMP.