W połowie listopada Volkswagen rozpocznie sprzedaż nowego Tourana. Jako pierwszy Volkswagen auto to będzie wyposażone w niepowtarzalny pod względem technicznym "Park Assist" – układ automatycznego kierowania podczas parkowania uczyni parkowanie w niewielkich lukach wzdłuż pobocza dziecinnie prostym.
Nowego Tourana można poznać z przodu po chromowanej osłonie chłodnicy w formie tarczy herbowej, nowym zderzaku i nowym kształcie reflektorów zbliżonych stylistycznie do reflektorów Eosa. Z tyłu uwagę zwracają nowe światła oraz zderzak zmodyfikowany analogicznie do przedniego. W Touranie zmodyfikowano również wnętrze i rozszerzono wyposażenie seryjne. Do wyposażenia dodatkowego obok takich nowości, jak Park Assist, należy układ wspomagający ruszanie pod górę, światła do jazdy dziennej oraz bi-ksenonowe reflektory z funkcją oświetlania zakrętów.
Najmocniejszą jednostką benzynową z bezpośrednim wtryskiem paliwa montowaną w Touranie będzie od wiosny 2007 silnik Twincharger o mocy 125 kW / 170 KM. Za zmianę biegów przy tym sportowym i jednocześnie ekonomicznym silniku 1.4 TSI odpowiedzialna będzie dwusprzęgłowa przekładnia DSG. W momencie wprowadzenia na rynek Touran zostanie wyposażony w jednostkę 1.4 TSI o mocy 103 kW / 140 KM, która może współpracować opcjonalnie z przekładnią DSG.
ŚWIATOWA NOWOŚĆ: PARK ASSIST
Na życzenie Touran zaparkuje prawie automatycznie w czasie 15 sekund Park Assist. Światową nowością technologiczną jest dostępny w Touranie jako opcja układ automatycznego kierowania podczas parkowania (wraz z pilotem parkowania / czujnikami odległości z przodu i z tyłu). Stworzony przez Volkswagena "Park Assist" pozwala na automatyczne parkowanie i jest aktywowany przez wciśnięcie odpowiedniego przycisku. Przy prędkościach do 30 km/h ultradźwiękowe czujniki wykrywają wszystkie luki między samochodami z prawej i lewej strony, równoległe do drogi; moduł sterujący oblicza idealną drogę parkowania. Pozycję początkową do parkowania "Park Assist" pokazuje na wyświetlaczu zestawu wskaźników. Po włączeniu biegu wstecznego van wciska się w ciągu 15 sekund między zaparkowane już samochody. Podczas całego procesu kierowca musi jedynie wciskać pedał gazu lub hamulca, kierowaniem zajmuje się Touran.
WNĘTRZE
Conceptline.
Nowe tapicerki i elementy dekoracyjne zapewniają nowoczesny wygląd i są szlachetniejsze w dotyku. Na przykład środkowa osłona w tablicy rozdzielczej wygląda teraz, jakby była wykonana ze stali szlachetnej. To samo dotyczy strefy wokół seryjnego schowka nad konsolą środkową. Wersja Conceptline została dodatkowo rozszerzona o funkcję "Media". Do seryjnego wyposażenia należy radio z odtwarzaczem CD "RCD 300" z wbudowanym trybem MP3. Także poziom bezpieczeństwa nie pozostawia nic do życzenia. Seryjnie montowane są przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyna chroniąca głowę, a także elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP.
Trendline.
W kolejnej wersji wyposażenia - "Trendline" znajdziemy jeszcze więcej elementów o wyglądzie stali szlachetnej, na przykład listwy dekoracyjne. Sportowy charakter nadaje wnętrzu nowa wersja wystroju "Energy". Touran Trendline jest wyposażony seryjnie w półautomatyczną klimatyzację "Climatic" (dotychczas seryjnie tylko w Highline). Od jego poprzednika przejęte zostały tak praktyczne detale, jak składane oparcie przedniego fotela, zamieniające się w stolik lub pozwalające na przewożenie długich przedmiotów.
Highline.
"Highline" tradycyjnie oznacza w Volkswagenie najbardziej ekskluzywne wyposażenie. W przypadku Tourana nowej generacji należą do niego 16-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich "Magny Cours", szlachetny wystrój wnętrza "Mando", automatyczna klimatyzacja (Climatronic), mocniejsza wersja sprzętu audio "RCD 300" z ośmioma głośnikami oraz tylny pilot parkowania.
Pod względem zmienności wnętrza za wzór do naśladowania może służyć innowacyjny system pojedynczych foteli w Touranie. Trzy lekkie, ustawione obok siebie fotele w drugim rzędzie można z łatwością składać, przesuwać wzdłuż i w poprzek lub demontować. Opcjonalnie Touran może posiadać trzeci rząd siedzeń; do schowania tych dwóch pełnowymiarowych pojedynczych foteli w podłodze bagażnika wystarczy kilka ruchów rąk. Dużą zmiennością i wszechstronnością charakteryzuje się także bagażnik o pojemności do 1.989 litrów, w zależności od konfiguracji siedzeń.
NAPĘD
Nowym, najmocniejszym silnikiem benzynowym od wiosny 2007 roku będzie zastosowany po raz pierwszy w Golfie GT silnik Twincharger 1.4 TSI o mocy 125 kW / 170 KM. Pozostałe dwie jednostki napędowe to silnik Twincharger o mocy 103 kW / 140 KM i podstawowy motor 1.6 o mocy 75 kW / 102 KM.
Najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym będzie TDI 125 kW / 170 KM, najsłabszym – TDI 66 kW / 90 KM. Kolejne jednostki wysokoprężne montowane przez Volkswagena w nowym Touranie będą miały moc 77 kw / 105 KM i 103 kW / 140 KM. Innowacyjnym sposobem na obniżenie kosztów eksploatacji bez rezygnacji z przyjemności jazdy jest silnik 80 kW / 109 KM napędzany gazem ziemnym. Ten "EcoFuel" będzie dostępny już w momencie wprowadzenia nowej generacji Tourana na rynek. Kolejne novum wśród vanów: wszystkie silniki TDI i TSI mogą być połączone z dwusprzęgłową przekładnią DSG (wyjątek: 90KM TDI), która zdaniem wielu ekspertów i klientów jest najbardziej sportową i najbardziej ekonomiczną automatyczną skrzynią biegów na świecie.