Passat GTE z zespołem napędowym o mocy 160 kW/218 KM jako jeden z pierwszych modeli swojej klasy już dzisiaj spełnia normę emisji spalin Euro 6d, która w odniesieniu do nowych samochodów zacznie obowiązywać dopiero w 2021 roku. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 1,3 l/100 km (WLTP), co przekłada się na emisję CO2 wynoszącą od 29 g/km. Ceny Passata GTE zaczynają się od 169.990 zł.
W porównaniu z Passatem GTE poprzedniej generacji, nowy hybrydowy model Volkswagena klasy średniej wyposażono w akumulator o zwiększonej pojemności, która wynosi 13 kWh (o 31 procent więcej niż wcześniej). Akumulator o takiej pojemności zapewnia zasięg na energii elektrycznej wynoszący 59 km w przypadku limuzyny i 56 km w przypadku wersji kombi.
Volkswagen Passat GTE
Dzięki nowej konfiguracji hybrydowego trybu pracy znacznie uproszczono gospodarowanie energią elektryczną podczas dalekich podróży tak, aby wystarczyło jej na bezemisyjny dojazd do celu wyznaczonego w mieście.
Z zewnątrz Passat GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in wyróżnia się m.in. charakterystycznymi w kształcie światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED i umieszczonymi nisko w narożnikach zderzaka, niebieskimi zaciskami hamulcowymi, obręczami kół z lekkich stopów o średnicy 17 cali (typ Montpellier) opracowanymi specjalnie dla tej odmiany Passata oraz logiem GTE przy przednich słupkach. We wnętrzu Passata GTE standardowo znajdują się system nawigacji satelitarnej Discover Media, trzystrefowa klimatyzacja Climatronic Air Care, fotele pokryte tapicerką z niebieskimi elementami, 3-ramienna, multifunkcyjna kierownica z łopatkami do zmiany biegów obszyta skórą, kabel do ładowania prądem zmiennym AC ze stacji ładującej, system ochrony pasażerów Pre Crash, We Connect Plus oraz Pakiet Travel Assit (Lane Assist, Front Assist, Emergency Assist, Traffic Jam Assist, proaktywny tempomat ACC z funkcją Stop&Go).
Volkswagen Passat GTE
Passat wyposażony w nowy zespół hybrydowy plug-in o mocy 160 kW/218 KM, który składa się z akumulatora, dwusprzęgłowej przekładni DSG, silnika elektrycznego oraz z turbodoładowanego benzynowego silnika (TSI) należy do najbardziej ekonomicznych współczesnych samochodów klasy średniej. Po uruchomieniu Passat GTE zawsze działa w trybie elektrycznym E-Mode dzięki czemu jest samochodem bezemisyjnym. Możliwość pokonywania większych odległości w sposób bezemisyjny sprawia, że Passat GTE jest szczególnie przydatny dla kierowców, którzy mieszkają w mieście lub dojeżdżają do pracy spoza miasta. Za napęd odpowiada benzynowa jednostka napędowa 1.4 TSI, która osiąga maksymalną moc 115 kW/156 KM, silnik elektryczny dostarcza 85 kW/115 KM, a moc systemowa zespołu napędowego Passata GTE wynosi 160 kW/218 KM. Silnik elektryczny jest zaopatrywany w energię przez nowy litowo-jonowy akumulator wysokowoltowy umieszczony w podłodze pojazdu przed tylną osią. Przetwornica zamienia prąd stały z akumulatora w zmienny do zasilania silnika elektrycznego. Nowy Passat GTE jest wyposażony w 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową, którą dostosowano do specyfiki hybrydowego zespołu napędowego.
Volkswagen Passat GTE
Akumulator Passata GTE jest zasilany standardowo z zewnętrznego źródła prądu poprzez port znajdujący się w przedniej części pojazdu. Korzystając ze standardowej sieci 230 V i seryjnego przewodu dostosowanego do przesyłu prądu zmiennego o mocy 2,3 kW akumulator można naładować do pełna – zakładając, że jest całkowicie opróżniony – w ciągu sześciu godzin i 15 minut. Używając tzw. wallboxa lub korzystając ze stacji ładowania prądem 360 V i opcjonalnego przewodu prądu zmiennego o mocy 3,6 kW czas ten skraca się do czterech godzin.
W Polsce ceny Volkswagena Passata GTE, bogato wyposażonego już w standardzie, zaczynają się od 169.990 złotych.