Od rozpoczęcia produkcji modelu pierwszej generacji na świecie powstało ponad 35 milionów egzemplarzy Golfa w różnych wersjach. 26 milionów z nich zjechało z taśm fabryki w Wolfsburgu. Produkcja nowego modelu w głównym zakładzie koncernu odbywa się teraz na pełnych obrotach. Na początku grudnia do klientów w Niemczech i Austrii trafią pierwsze samochody. Wcześniej w ramach ponad 400 spotkań warsztatowych przeanalizowano około 700 czynności po to, by jak najbardziej zwiększyć efektywność montażu. Liczne usprawnienia, które wdrożono sprawiają, że Golf VIII jest produkowany jeszcze wydajniej niż poprzedni.
Nowy Golf produkowany szybciej niż jego poprzednicy
W Wolfsburgu tylko produkcją Golfa zajmuje się 8.400 pracowników. Model ósmej generacji składa się z ponad 2.700 części i komponentów. W aucie wyposażonym w rozbudowane systemy łączności znajduje się łącznie 1340 metrów przewodów działających w obrębie 962 instalacji. To o 100 metrów przewodów i o 31 instalacji więcej niż w Golfie 7. Od dostarczenia blach do zakładu, aż do opuszczenia fabryki nowy Golf pokonuje na liniach produkcyjnych 69 kilometrów.
Volkswagen Golf VIII
Dr Andreas Tostmann, Członek Zarządu ds. Produkcji marki Volkswagen, stwierdził – Golf 8 jest znacznie bardziej złożonym modelem niż jego poprzednik. Mimo to średni czas produkcji każdego egzemplarza skróciliśmy o mniej więcej godzinę. Ponieważ Golf 8 należy do aut wykorzystujących platformę MQB drugiej generacji, mogliśmy znacznie zmniejszyć nakłady na jego produkcję. Nasza strategia modułowej płyty podłogowej zdała egzamin. W Wypadku Golfa 8. generacji załoga w Wolfsburgu pokazała całe swoje umiejętności. Wzrosła efektywność procesów produkcyjnych. To znakomite osiągnięcie, za które serdecznie dziękuję wszystkim pracownikom.
W wypadku Golfa 8 dzięki większej standaryzacji urządzeń i procesów produkcyjnych udało się o ponad połowę w porównaniu z poprzednikiem zmniejszyć inwestycje konieczne do rozpoczęcia produkcji. Nakłady poniesione na nowego Golfa wyniosły łącznie około 500 milionów euro. W dziale produkcji karoserii, dzięki zastosowaniu strategii wspólnych platform, można było wykorzystać 80 procent istniejących urządzeń. Golf 8, tak jak jego poprzednik, jest produkowany na bazie modułowej płyty podłogowej (MQB).
Volkswagen Golf VIII
Wgranie wszystkich danych do nowego samochodu w wypadku Golfa 8 odbywa się automatycznie poprzez szybkie łącze WLAN jeszcze na linii produkcyjnej. Dzięki temu, mimo większej liczby danych, czas poświęcony na tę czynność nie wydłużył się.