Koncern Volkswagen w 2006 roku dostarczył odbiorcom więcej samochodów, niż kiedykolwiek w przeszłości - na całym świecie sprzedał 5,73 miliona aut. Odpowiada to wzrostowi o 9,3 procent w stosunku do roku poprzedniego. "Koncern znacznie zwiększył sprzedaż we wszystkich istotnych regionach. Do tego rekordu przyczyniły się wszystkie marki." – powiedział Prezes Zarządu Volkswagen AG, prof. dr Martin Winterkorn w niedzielę w Detroit. "Za ten doskonały wynik chciałbym podziękować wszystkim, którzy się do niego przyczynili. Przede wszystkim naszym klientom za to, że w ubiegłym roku znów obdarzyli produkty naszego koncernu wielkim zaufaniem."
Szczególnie mocno koncern wzmocnił swoją wiodącą pozycję w Europie Zachodniej. W minionym roku sprzedano tutaj 3,11 miliona (+ 5,8 procent) samochodów. Jak rok wcześniej, także teraz koncern przekroczył w Niemczech próg miliona sprzedanych aut: 1,11 miliona przekazanych klientom samochodów oznacza wzrost o 7,3 procent w stosunku do roku poprzedniego.
Koncern obronił także swoją wiodącą pozycję na rynku samochodów osobowych w Chinach i z 711.000 sprzedanych samochodów odnotował wyraźny wzrost o 24,3 procent. Równie pozytywnie rozwijał się region Ameryki Południowej / Południowej Afryki. Tam sprzedaż samochodów wzrosła o 14,9 procent do 683.000 aut. Szczególnie dużym wzrostem (o 15,1 procent) może poszczycić się Brazylia (441.000 sztuk). W USA również utrzymywała się rozpoczęta w 2005 roku tendencja wzrostowa. Koncern sprzedał tam 330.000 samochodów, czyli o 5,9 procent więcej, niż rok wcześniej.
Główna marka – samochody osobowe Volkswagen – osiągnęła w 2006 roku na światowych rynkach nowy rekord sprzedając 3,39 miliona pojazdów, co odpowiada wzrostowi o 10,0 procent. 1,52 miliony sprzedanych samochodów w Europie Zachodniej (+ 5,6 procent) oznacza utrzymanie wiodącej pozycji na rynku. Także sprzedaż Volkswagenów w Niemczech wzrosła – o 7,4 procent do 571.000 sztuk i również umocniła czołową pozycję tej marki na rynku. 625.000 sprzedanych samochodów i wyraźny wzrost sprzedaży o 22,3 procent oznaczają w Chinach (wraz z Hongkongiem) pierwsze miejsce na rynku samochodów osobowych. W Ameryce Południowej / Południowej Afryce w 2006 roku klienci odebrali o 15,0 procent więcej aut, czyli 571.000 sztuk. Na rynku USA marka Volkswagen – samochody osobowe sprzedała 235.000 pojazdów, to jest o 4,9 procent więcej, niż w 2005 roku.
Marka Audi uzyskała w 2006 roku trzynasty z kolei rekord sprzedaży. Na całym świecie nabywców znalazło 905.000 samochodów (+ 9,2 procent). Po raz kolejny wzrost sprzedaży zanotowano w Europie Zachodniej (o 5,5 procent do 631.000 aut) i w Niemczech (o 4,3 procent – 258.000 aut). Wyraźne zwiększenie sprzedaży miało miejsce w Europie Centralnej i Wschodniej – o 31.7 procent. Sprzedanych zostało tam 27.000 samochodów. Jednak największy wzrost marka Audi zanotowała w Chinach. 82.000 samochodów odebranych przez klientów oznacza wzrost sprzedaży o 38,8 procent. Również na rynku USA Audi sprzedało więcej aut, niż rok wcześniej, o 8,5 procent, czyli 90.000 sztuk.
Marka Skoda sprzedała w 2006 roku 550.000 aut, co oznacza poprawę rekordowej sprzedaży z ubiegłego roku o 11,7 procent. Wzrost sprzedaży – o 14,0 procent – zanotowano przede wszystkim w rodzimym regionie Europy Centralnej i Wschodniej. Klienci odebrali tam 212.000 samochodów. Lecz również w Europie Zachodniej (301.000) sprzedaż była wyższa o 9,1 procent. Największy wzrost – o 15,3 procent, 104.000 sztuk – Skoda zanotowała w Niemczech.
Seat przekazał w ręce klientów z całego świata w ubiegłym roku 430.000 samochodów i wzrostem sprzedaży o 1,9 procent odwrócił trend z poprzedniego roku. Decydujący był tutaj przyrost o 2,8 procent do 375.000 sztuk na rynku zachodnioeuropejskim.
Bentley zwiększył w 2006 roku ilość samochodów odebranych przez klientów na świecie o 7,1 procent do 9.200 aut – co jest najlepszym wynikiem tej brytyjskiej marki samochodów klasy wyższej.
2.087 sprzedanych samochodów w 2006 roku jest również dla włoskiej marki supersportowych samochodów Lamborghini rekordowym wynikiem i oznacza wzrost w porównaniu do poprzedniego roku o 30,4 procent.
Po raz pierwszy pod szyldem koncernu Volkswagen marka Bugatti sprzedała w minionym roku 47 samochodów.
Marka Volkswagen – Pojazdy Użytkowe zanotowała w ubiegłym roku wzrost sprzedaży o 10,0 procent do 442.000 aut i uzyskała tym samym rekordowy wynik w historii. Najwyraźniejszy wzrost nastąpił na rynku zachodnioeuropejskim (271.000 pojazdów, + 8,4 procent) i w Niemczech (123.000 aut, + 8,8 procent). Także w Ameryce Południowej/ Afryce Północnej sprzedaż znacznie się zwiększyła – o 18.1 procent do 85.000 sztuk.