Jesienią ubiegłego roku marka Volkswagen Samochody Dostawcze wprowadziła na rynek wszechstronny, rodzinny samochód: Nowego Multivana. Oprócz dużej elastyczności wnętrza, inteligentnych systemów wspomagania kierowcy i kompleksowych usług online, Nowy Multivan wyróżnia się komfortem jazdy i innowacyjnymi układami napędowymi. Teraz oferta jego układów napędowych została poszerzona o nowoczesny silnik wysokoprężny.
Czterocylindrowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1968 cm3 pochodzi z serii EA288evo i rozwija maksymalny moment obrotowy 360 niutonometrów (w zakresie od 1600 do 2750 obr./min). Podobnie jak w przypadku wariantów z silnikiem benzynowym, Multivan 2.0 TDI z napędem na przednie koła jest standardowo wyposażony w siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów DSG.
W tym nowoczesnym silniku wysokoprężnym zastosowano tzw. podwójny wtrysk. Dzięki zastosowaniu dwóch katalizatorów SCR i podwójnego procesu wtrysku AdBlue, emisja tlenków azotu (NOx) została zmniejszona nawet o 80 procent. Rozwiązanie to obniża również emisję CO2 i sprawia, że silnik lepiej reaguje. Podobnie jak wszystkie wersje tej linii modelowej, nowy Multivan spełnia nową normę emisji spalin Euro 6D-ISC-IDM.
Niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,30 i znacznie mniejsza masa w porównaniu z poprzednim modelem, poprawiają właściwości jezdne Nowego Multivana z silnikiem wysokoprężnym i obniżają zużycie paliwa. Jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h, a zużycie paliwa (łącznie wg. WLTP) 6,5- - 6,8 litra na 100 kilometrów (co odpowiada 169-178 g CO2/km (klasa efektywności A-A+)). W połączeniu z 58-litrowym zbiornikiem paliwa, pozwala to na przejechanie około 900 kilometrów bez tankowania.
Nowy Multivan TDI może holować przyczepy o masie do 2000 kg; dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi 4850 kg, a ładowność do 820 kg. Multivan w swojej czwartej wersji silnikowej jest dostępny zarówno w wersji krótszej, jak i w wersji długiej z pięcioma, sześcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi. Nowością jest również możliwość zastosowania kombinacji pięciu indywidualnych foteli w kabinie pasażerskiej, z funkcją siedzenia twarzą w twarz.