Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo to połączenie nowoczesności z tradycją – z jednej strony to niezwykle zaawansowane i zrównoważone samochody, z drugiej – przypominają jedną z z największych ikon motoryzacji – Volkswagena T1. Wiele materiałów, wykorzystanych do wykończenia wnętrza nowych elektrycznych Volkswagenów pochodzi z recyklingu, zrezygnowano ze skóry. ID. Buzz oferuje inteligentne połączenie systemów wspomagania kierowcy i systemów informacyjnych czy zdalne aktualizacje oprogramowania.
Już po otwarciu drzwi widać, że ID. Buzz ma nie tylko obszerne wnętrze z wygodnymi siedzeniami i mnóstwem miejsca, lecz także że jest ono nowoczesne, a zastosowane w nim tworzywa świetnie do siebie pasują. ID. Buzz jest jednym z najbardziej ekologicznych samochodów na świecie. Np. całkowicie zrezygnowano ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego. Wieniec kierownicy jest wykonany z tworzywa, które wygląda jak skóra i jest równie jak ona przyjemne w dotyku, a część materiałów tapicerki foteli, wykładziny i podsufitki pochodzi z recyklingu. Przykładem takiego rozwiązania jest tkanina wykonana z przędzy, której włókna składają się w 10 procentach z plastiku zebranego w oceanach i 90 procentach z PES, czyli recyklingowanych butelek PET. Także tkanina ECO ArtVelours, która będzie szeroko używana w pojazdach Grupy Volkswagen, a po raz pierwszy zostanie zastosowana w modelu ID. Buzz, składa się w 71% z materiałów pochodzących z recyklingu.
Cyfrowe wnętrze ID. Buzz
Wszystkie wskaźniki są cyfrowe i umieszczone wygodnie, niemal na wysokości wzroku kierowcy. Cyfrowe zegary za kierownicą mają ekran o przekątnej 5,3 cala, a na środku tablicy rozdzielczej umieszczony jest wyświetlacz systemu multimedialnego Ready 2 Discover. Standardowo ma on przekątną 10 cali, za dopłatą będzie oferowana wersja z nawigacją Discover Pro, o 2 cale większa. Zarówno zegary, jak i ekran multimediów są połączone z deską rozdzielczą jedynie dolną krawędzią, co sprawia wrażenie, jakby były „zawieszone” w powietrzu. W osobowym modelu ID. Buzz do standardu będą należeć systemy We Connect, We Connect Plus, App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto), a także tuner DAB+ (w ID. Buzz Cargo dwa ostatnie elementy będą dostępne opcjonalnie).
Wersja osobowa ID. Buzza jest wyposażona w aż osiem portów USB-C: po prawej stronie kierownicy znajdują się dwa porty oraz tacka na smartfona z funkcją ładowania indukcyjnego. Kolejny port znajduje się w drzwiach pasażera na przednim siedzeniu oraz – w zależności od specyfikacji – w podstawie lusterka wstecznego. Z tyłu osobowy ID. Buzz ma porty USB-C w obu przesuwnych drzwiach oraz po lewej i prawej stronie bagażnika.
Interaktywny system ID. Light zapewnia bezpieczeństwo
Jak w przypadku wszystkich modeli z rodziny ID., także nowy Buzz w wersji osobowej jest również wyposażony w interaktywny system ID. Light. Za jego pomocą kierowca otrzymuje podczas jazdy intuicyjne i zrozumiałe komunikaty świetlne. Rozpoznawanie i ocenę zebranych przez system informacji ułatwia kolor sygnału na wąskim, poziomym podświetlanym pasku, który rozciąga się w polu widzenia kierowcy nad deską rozdzielczą. Dwa przykłady: Sygnał w prawym obszarze pasa informuje, w zależności od koloru, o przeszkodach po prawej stronie pojazdu lub odpowiada instrukcji pochodzącej z systemu nawigacyjnego dotyczącej zmiany pasa. Gdy jednak ID. Light zapali się całkowicie na czerwono, sygnalizuje to kierowcy: Uwaga! Hamuj!
Travel Assist z danymi z crowdsourcingu, Park Assist Plus z pamięcią
Gama systemów asystujących w ID. Buzz obejmuje innowacyjnie połączone ze sobą technologie, takie jak funkcja pamięci do automatycznego parkowania na wcześniej zapisanej trasie, Car2X (ostrzeżenia i alarmy o zagrożeniach w najbliższej okolicy) oraz najnowszą wersję Travel Assist z użyciem danych z crowdsourcingu. Dzięki nim jest możliwa częściowo autonomiczna jazda w pełnym zakresie prędkości oraz – po raz pierwszy – wspomagana zmiana pasa ruchu na autostradach (przy prędkości 90 km/h i wyższej). Jeśli dostępne są dane pochodzące z innych źródeł, funkcja Travel Assist z danymi z crowdsourcingu wymaga tylko jednej czytelnej granicy jezdni, aby utrzymać pojazd na swoim pasie ruchu – na przykład na pozamiejskich drogach bez pasów pośrodku. W najwyższej wersji wyposażenia ID. Buzz będzie miał na pokładzie ponad 30 systemów asystujących, a oprogramowanie ID. Buzz będzie można aktualizować zdalnie (Over-the-air).
Ładowanie dwukierunkowe – auto źródłem energii dla domu
Już wkrótce użytkownicy elektrycznych Volkswagenów będą mogli korzystać z ładowania dwukierunkowego. Dzięki temu możliwe będzie wykorzystanie akumulatora w samochodzie do zasilania domu (Vehicle-to-home). Co więcej, w przyszłości możliwe będzie dwukierunkowe ładowanie wszystkich pozostałych modeli z rodziny ID. z akumulatorem o pojemności 77 kWh. W pojazdach, które już są użytkowane, technologia będzie systematycznie udostępniana na pośrednictwem zdalnej aktualizacji. Przesyłanie energii i komunikacja będą się odbywać za pośrednictwem specjalnego, dwukierunkowego wallboxa DC.
Ładowanie bez użycia karty
Kolejnym rozwiązaniem, które ułatwi życie użytkownikom ID. Buzz jest technologia Plug&Charge. Dzięki niej ładowanie akumulatorów będzie jeszcze prostsze. Aby rozpocząć ładowanie, wystarczy podpiąć kabel do jednej ze współpracujących z Volkswagenem stacji ładowania. Auto zostanie natychmiast „rozpoznane” przez stację, a opłata zostanie rozliczona np. na podstawie umowy We Charge, co pozwoli na wyeliminowanie potrzeby posiadania karty i znacząco uprości proces ładowania. Ładowanie Plug&Charge będzie dostępne na stacjach szybkiego ładowania Ionity, Aral, BP, Enel, EON, Iberdrola i Eviny. Trwają rozmowy z innymi operatorami.