Wszystkie, choć różnią się od siebie szczegółami stylistycznymi czy wyposażeniowymi, poszczycić się mogą wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami i zaawansowanymi systemami z najwyższej półki.
Nowy Volkswagen Amarok, we wszystkich trzech wersjach – Style, PanAmericana i Aventura – napędzany jest klasycznym, wydajnym i wytrzymałym silnikiem wysokoprężnym 3.0 TDI V6 o mocy 177 kW (240 KM). Silnik współpracuje z automatyczną, dziesięciobiegową skrzynią biegów i napędem na cztery koła 4MOTION z aż czterema trybami jazdy.
Standardowo wszystkie trzy wersje wyposażone są m.in. w dwustrefową klimatyzację Climatronic, w Digital Cockpit, multifunkcyjną ogrzewaną kierownicę, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, matrycowe ledowe reflektory IQ. Lights i hak holowniczy.
Wszystkie też posiadają na swym pokładzie aktywny tempomat ACC, system rozpoznawania znaków drogowych oraz ograniczeń prędkości, kamerę 360° „Area View” wraz z kamerą cofania, asystenta parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu Park Assist (w przypadku wersji Aventura jest to system Park Assist Plus) oraz systemy Lane Assist i Side Assist.
Choć wszystkie plasują się w segmencie premium i choć standardowe wyposażenie jest naprawdę bogate, w zależności od wybranego przez klienta przeznaczenia, każda z wersji różni się detalami stylistycznymi, funkcjonalnymi oraz wyposażeniem niestandardowym.
Bazowa wersja Style, stojąca na aluminiowych obręczach kół „Amadora” o rozmiarze 18 cali i na oponach o wymiarach 255/65, charakteryzuje się przednim zderzakiem w kolorze nadwozia, chromowanymi obudowami lusterek i chromowanymi klamkami oraz standardowym zawieszeniem.
Z racji tego, że wersja ta jest najczęściej wykorzystywana jako samochód czysto użytkowy – np. w gospodarstwach rolnych, czy na placach budów, wyposażono go w łatwą w utrzymaniu tkaninową tapicerkę Art Velour i pozbawiono dodatkowych elementów stylistycznych, takich jak stopnie boczne, dodatkowe orurowanie, czy rolety zamykające przestrzeń ładunkową. Dzięki poszerzonej palecie lakierów od teraz Amarok Style dostępny jest w dwóch kolorach: czarny Midnight metalik i szary ciemny metalik.
Wersja PanAmericana to z kolei idealny towarzysz wypraw w nieznane. Jak sama nazwa wskazuje, stylistyka Amaroka PanAmericana jednoznacznie świadczy o jego terenowym charakterze, który dodatkowo podkreślają specjalne elementy wyposażenia. Wersję tę wyposażono również w 18-calowe felgi „Amadora”, ale lakierowane w kolorze czarnym i z oponami All Terain.
Ponadto uwagę zwraca stylistyka jego nadwozia: ciemnoszare, matowe obudowy lusterek i klamki, zderzak przedni stylizowany na kształt litery X, zderzak tylny w kolorze kontrastowym, boczne stopnie i orurowanie przedziału ładunkowego w kolorze czarnym. Jako samochód przeznaczony na dalekie wyprawy, PanAmericana charakteryzuje się również m.in. komfortowym zawieszeniem, elektrycznie regulowaną roletą przestrzeni ładunkowej oraz komfortowym wnętrzem z tapicerką siedzeń ze skóry Cricket i systemem nagłośnienia Harman Kardon z 10 głośnikami. Tutaj również dostępne są dwie wersje kolorystyczne: czerwony Deep metalik i beżowy jasny metalik.
Wersja Aventura jest najbardziej elegancka i przyciągająca wzrok. W jej sylwetce, już na pierwszy rzut oka widoczny jest charakterystyczny niebieski lakier nadwozia oraz 21-calowe felgi „Varberg” z oponami o rozmiarze 275/45, przedni zderzak zaprojektowany na kształt litery X, chromowane lusterka zewnętrzne i klamki drzwi, tylny zderzak z chromowanymi aplikacjami, światła tylne LED, sportsbar w kolorze nadwozia oraz stopnie przy drzwiach z chromowanymi wstawkami.
We wnętrzu Aventury oprócz bogatego wyposażenia charakteryzującego wszystkie trzy wersje znajdziemy m.in. fotele tapicerowane skórą Savona i dywaniki premium z napisem „Aventura”. Kolory lakierów dostępne dla wersji Aventura to niebieski jasny metalik i dodatkowo czarny Midnight metalik.