Co roku z taśm fabryk Volkswagena zjeżdża ponad pół miliona egzemplarzy Tiguana – to jeden z najpopularniejszych dziś modeli marki z Wolfsburga. Właśnie wchodzi na rynek jego najnowsza generacja. Od kilku miesięcy można było zamawiać tego SUV-a z silnikami TDI i eTSI mHEV, a teraz do oferty dołączają wersje hybrydowe plug-in o mocy 204 i 272 KM. Ceny zaczynają się od 212 290 zł – tyle kosztuje hybrydowy Tiguan plug-in w wersji Elegance z napędem o mocy systemowej 204 KM.
Tiguan plug-in hybrid już w sprzedaży
Volkswagen całkowicie przeprojektował napędy hybrydowe plug-in w modelu Tiguan. Dysponują one mocą systemową 204 i 272 KM. Dzięki zastosowaniu akumulatora o pojemności netto 19,7 kWh, zasięg na silniku elektrycznym został niemal podwojony w porównaniu z poprzednikiem: auto po naładowaniu może pokonać nawet ok. 120 km.
Oznacza to, że taka wersja Tiguana jest właściwie samochodem elektrycznym w codziennym użytkowaniu. Na długich trasach auto porusza się w trybie hybrydowym, a źródłem napędu jest silnik elektryczny o mocy 115 KM i nowa jednostka 1.5 TSI o mocy 150 lub 177 KM. Takie połączenie zapewnia niskie zużycie paliwa, co przekłada się na całkowity zasięg przekraczający 900 km.
Akumulator obu odmian Tiguana z napędem hybrydowym plug-in może być ładowany z domowego gniazdka lub przy pomocy wallboxa z mocą do 11 kW (poprzednio 3,6 kW), a w trakcie dłuższych podróży na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym z mocą do 50 kW.
Elegance oraz R-Line
Tiguan plug-in hybrid o mocy 204 KM będzie dostępny w wersji Elegance, która jest wyposażona standardowo m.in. w system Easy Open, reflektory LED Plus oraz podgrzewane przednie fotele z funkcją masażu. Mocniejsza odmiana, z napędem o mocy 272 KM zostanie wprowadzona na rynek w wersji R-Line, charakteryzującej się sportową stylistyką: do standardowego wyposażenia należą w niej 19-calowe aluminiowe felgi Coventry, sportowe fotele przednie ze zintegrowanymi zagłówkami, a także sportowy grill ze wzorem plastra miodu.
Technologie klasy wyższej
Nowy Digital Cockpit jest bardzo łatwy w obsłudze. Kolejną nowością jest opcjonalny asystent głosowy IDA. Można go używać do obsługi wielu funkcji pojazdu i systemu infotainment za pomocą komend głosowych. Ponadto IDA odpowiada na pytania z bardzo wielu dziedzin. W tym celu system korzysta z internetowych baz danych oraz, po raz pierwszy, z opartego na sztucznej inteligencji narzędzia ChatGPT.
Nowe adaptacyjne zawieszenie DCC Pro przenosi na wyższy poziom komfort i właściwości jezdne. Inne nowości, takie jak funkcja masażu pneumatycznego w przednich fotelach i reflektory matrycowe IQ.LIGHT HD zostały zaczerpnięte z luksusowego modelu Touareg.
Imponujące wyposażenie
Już podstawowa wersja Tiguana jest wyposażona w takie udogodnienia jak cyfrowe instrumenty Digital Cockpit, system infotainment z ekranem o przekątnej 12,9 cala, przełącznik wrażeń z jazdy (w tym wybór profilu jazdy), system ostrzegania Car2X, dodatkowa środkowa poduszka powietrzna z przodu i tylne boczne poduszki powietrzne, automatyczna klimatyzacja, gniazda USB-C, relingi dachowe i systemy wspomagające, takie jak Side Assist (asystent zmiany pasa ruchu), Front Assist (system awaryjnego hamowania), Lane Assist (asystent utrzymania pasa ruchu), Rear View (kamera cofania) i rozpoznawanie znaków drogowych; standardem są również reflektory LED. Ponadto do wyboru są trzy inne wersje wyposażenia: Life, Elegance i R-Line. Standardem we wszystkich odmianach wyposażeniowych i silnikowych jest automatyczna skrzynia biegów DSG.
Cena zaczyna się od 153 390 zł
Najtańszy Tiguan to odmiana z silnikiem eTSI mHEV o mocy 130 KM. Tiguana z napędem hybrydowym plug-in o mocy 204 KM (od wersji Elegance) można skonfigurować w cenie od 212 290 zł. SUV marki z Wolfsburga w wersji hybrydowej plug-in będzie oferowany w wielu wariantach finansowania, m.in. w leasingu – przy założeniu 10% wpłaty wstępnej i umowie na 48 miesięcy z limitem 15 tys. km rocznie miesięczna rata za odmianę o mocy 204 KM wyniesie 1904 zł netto.
Jeśli ktoś szuka samochodu do ciągnięcia przyczepy najlepszym wyborem będzie Tiguan TDI 4MOTION o mocy 193 KM. Może on holować przyczepę o masie do 2300 kg. Jest on dostępny w wersji wyposażenia R-Line, a ceny zaczynają się od 222 490 zł.