Volkswagen ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer to dwa dynamiczne samochody zostaną wkrótce wprowadzone na rynek. Wyróżniają się one zmienionym wyglądem zewnętrznym, sportowymi detalami we wnętrzu i świetnymi osiągami. Najbardziej sportowe modele z elektrycznej linii ID. noszą oznaczenie GTX od 2021 roku, wybrano je analogicznie do znanych już usportowionych odmian aut z Wolfsburga, oznaczonych kodami GTI, GTD lub GTE.
Historia sukcesu linii GTX
Sportowe i dynamiczne modele GTX oferują wyjątkowe wrażenia estetyczne i te związane z jazdą. Linia GTX ma już liczne grono zwolenników. Wystarczy powiedzieć, że co piąty nowo zarejestrowany model ID.4 i ID.5 w Europie to właśnie odmiana GTX. Volkswagen przeniósł sprawdzone w dwóch modelach rozwiązania do kolejnych aut: ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer.
Charakter Volkswagena ID.3 GTX
Volkswagen wprowadzi na rynek ID.3 GTX z napędem na tylną oś w dwóch wariantach. Topowym modelem jest ID.3 GTX Performance – to prawdziwy hot hatch, czyli kompaktowy samochód o sportowym zacięciu.
„Dzięki spontanicznej i liniowej charakterystyce rozwijania mocy, nowy ID.3 GTX Performance jest dla mnie elektrycznym odpowiednikiem naszej sportowej ikony kompaktów – Golfa GTI Clubsport. Oczywiście, napęd elektryczny i turbodoładowany silnik benzynowy mają swoje własne, nieco inne, charaktery. Jednak ID.3 GTX Performance i Golf GTI Clubsport mają tę samą fascynującą lekkość podczas przyspieszania” – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki Volkswagen odpowiedzialny za rozwój. „Wraz z ID.3 GTX, Volkswagen przenosi niemal 50-letnią tradycję swoich kompaktowych modeli z oznaczeniem GT do świata elektrycznej mobilności. Przyjemność z jazdy jest gwarantowana” – dodaje Grünitz.
Wygląd i wyposażenie ID.3 GTX
ID.3 GTX wyróżnia się na tle innych modeli z tej linii dzięki charakterystycznym elementom nadwozia. Specyficzny dla GTX jest przedni zderzak z nowym wlotem powietrza, nowe są także światła do jazdy dziennej. Czarne elementy nadwozia mają wykończenie na wysoki połysk. Dotyczy to również nowo zaprojektowanych progów bocznych i nowej dolnej części tylnego zderzaka z dyfuzorem. Nowością są 20-calowe felgi aluminiowe Skagen – to element wyposażenia standardowego ID.3 GTX.
Wnętrze pojazdu wyposażono w szereg elementów charakterystycznych dla usportowionej linii. Sportowe fotele klasy premium (obszyte tkaniną w połączeniu z ekologiczną skórą) są bardzo ergonomiczne i podkreślają sportowy charakter najmocniejszych modeli ID.3. Kolejny klasyczny element designu GTX: czerwone ozdobne przeszycia na fotelach i wielofunkcyjnej kierownicy. Kokpit odmiany GTX jest wykończony materiałami wysokiej jakości. Volkswagen ID.3 GTX Performance jest wyposażony standardowo w adaptacyjne zawieszenie DCC.
Charakter Volkswagena ID.7 GTX Tourer
Niedawno rozpoczęła się przedsprzedaż nowego ID.7 Tourer, a już teraz debiutuje najmocniejszy model w linii produktowej – nowy ID.7 GTX Tourer. Podobnie jak ID.4 GTX i ID.5 GTX, jest on wyposażony w dwa silniki i napęd na wszystkie koła.
„ID.7 GTX Tourer przeciera szlaki dla nowego typu elektromobilności, łącząc przestronność dużego kombi z osiągami samochodu sportowego. Fascynujące jest piorunujące przyspieszenie od startu, dzięki silnikom elektrycznym, które dostarczają maksymalną moc i moment obrotowy w ułamku sekundy” – komentuje Kai Grünitz.
Wygląd i wyposażenie ID.7 GTX Tourer
Przód ID.7 GTX Tourer wyróżnia się na tle innych modeli z tej linii dzięki charakterystycznemu zderzakowi z wlotem o strukturze plastra miodu i charakterystycznymi dla GTX światłami, a także podświetlanymi znaczkami Volkswagena z przodu i z tyłu. Podobnie jak w ID.3 GTX, wszystkie czarne elementy nadwozia są wykończone na wysoki połysk. Dotyczy to również progów i dyfuzora w tylnym zderzaku w stylistyce GTX.
Podobnie jak w ID.3 GTX, także w ID.7 GTX Tourer do standardu należą 20-calowe felgi aluminiowe Skagen. Wnętrze jest dopracowane dzięki takim elementom, jak zarezerwowane dla topowej odmiany fotele (podgrzewane z przodu) z perforowanym napisem GTX na oparciach, czerwone lamówki na siedzeniach, czerwone przeszycia na panelu deski rozdzielczej i boczkach drzwi, a także wielofunkcyjna kierownica z czerwonymi elementami. Bagażnik o pojemności do 1714 litrów ma identyczną pojemność jak w wariantach z napędem na tylne koła.