Więcej odmian Volkswagena ID.7 - w tym dynamiczny GTX

Więcej odmian Volkswagena ID.7 - w tym dynamiczny GTX15.07.2024
U dealerów Volkswagena można zamawiać cztery nowe odmiany modelu ID.7: GTX, GTX Tourer, Pro S i Tourer Pro S, wszystkie z akumulatorem o pojemności 86 kWh.

Volkswagen rozszerzył gamę dostępnych wersji modelu ID.7. Pierwsza z nowości to odmiana ID.7 GTX – fastback z napędem na cztery koła i dwoma silnikami o łącznej mocy 340 KM. Auto można już zamawiać u dealerów Volkswagena w Polsce, a cena zaczyna się od 310 290 zł.

Równolegle rozpoczęła się przedsprzedaż modeli ID.7 GTX Tourer (od 314 290 zł), ID.7 Pro S (od 279 590 zł) i ID.7 Tourer Pro S (od 283 590 zł). Podobnie jak ID.7 GTX, także ID.7 GTX Tourer wyposażono w napęd na wszystkie koła. Modele ID.7 Pro S i ID.7 Tourer Pro S mają silnik o maksymalnej mocy 286 KM, który napędza tylne koła. Wszystkie cztery nowe wersje ID.7 są wyposażone w akumulator o pojemności netto 86 kWh.

Volkswagen ID.7 GTX Tourer 2024

ID.7 GTX – 0-100 km/h w 5,4 s.

Obok ID.7 GTX Tourer, nowy ID.7 GTX jest obecnie najmocniejszym elektrycznym samochodem Volkswagena. Ten fastback rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. To nie tylko zasługa dwóch silników o łącznej mocy 340 KM, lecz także momentu obrotowego, którego maksymalna wartość jest dostępna już od startu.

Napęd na cztery koła zapewnia świetne osiągi i odpowiednią trakcję na niemal każdej nawierzchni. Ten usportowiony model może pochwalić się zasięgiem WLTP do 595 km. Akumulator o pojemności 86 kWh może być ładowany na stacjach szybkiego ładowania DC z mocą do 200 kW. W optymalnych warunkach uzupełnienie energii od 10 do 80 procent trwa zaledwie 26 minut.

Linia ID.7 GTX - ekskluzywny wygląd i wyposażenie

Nową wersję można rozpoznać dzięki charakterystycznemu wyglądowi z przodu i z tyłu. Ponadto ID.7 GTX ma znacznie dłuższą listę wyposażenia standardowego. Z zewnątrz są to nowe 20-calowe felgi aluminiowe Skagen z powierzchniami o szlifie diamentowym oraz matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT połączone listwą LED z podświetlanym logo Volkswagena.

Volkswagen ID.7 GTX Tourer 2024

Taki sam zabieg powtórzono z tyłu nadwozia. ID.7 GTX ma inne niż pozostałe odmiany światła do jazdy dziennej. Wnętrze prezentuje się świetnie dzięki takim elementom jak podgrzewane fotele z czerwonymi, kontrastowymi przeszyciami i perforowanymi napisami GTX na oparciach. Kolejną cechą charakterystyczną dla topowej odmiany ID.7 jest wielofunkcyjna kierownica z czerwonymi wstawkami i przeszyciami w tym samym kolorze.

Wnętrze ID.7 GTX można urozmaicić 30-kolorowym oświetleniem ambientowym. Inne elementy wyposażenia standardowego to: bezprzewodowa aplikacja App-Connect dla Apple CarPlay i Android Auto, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, asystent głosowy IDA ze zintegrowanym narzędziem ChatGPT (opartym na sztucznej inteligencji), dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, bezkluczykowy system zamykania i uruchamiania Keyless Access oraz system alarmowy. Wśród nowych systemów, dostępnych za dopłatą jest m.in. Park Assist Pro, który pozwala użytkownikom kontrolować przebieg parkowania za pomocą smartfona.

ID.7 GTX Tourer – najmocniejsze kombi Volkswagena

ID.7 GTX i trzy inne nowe modele z akumulatorami o pojemności 86 kWh są już dostępne w salonach marki z Wolfsburga. Pod względem technologicznym nowy ID.7 GTX Tourer jest identyczny z modelem GTX fastback. Obie wersje różnią się jednak pojemnością przestrzeni bagażowej.

Volkswagen ID.7 GTX Tourer 2024

ID.7 GTX Tourer może pomieścić do 605 litrów bagażu z pięcioma osobami na pokładzie (z oparciami tylnych siedzeń w pozycji cargo), ID.7 GTX fastback ma maksymalną pojemność bagażnika wynoszącą 532 litry. Oznacza to, że modele GTX oferują taką samą pojemność bagażnika jak inne pojazdy z linii ID.7. To samo dotyczy maksymalnego obciążenia dachu wynoszącego 75 kg. Nowy ID.7 GTX Tourer przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy. Zasięg najmocniejszego kombi Volkswagena w historii wynosi wg WLTP do 585 km.

ID.7 Pro S i ID.7 Tourer Pro S – 86 kWh zamiast 77 kWh

Do tej pory modele ID.7 były dostępne wyłącznie w wersji Pro, z akumulatorem o pojemności 77 kWh. Nowe wersje ID.7 – Pro S i GTX – są teraz standardowo wyposażone w akumulator o pojemności netto 86 kWh (brutto: 91 kWh). Ten zabieg pozwolił zauważalnie zwiększyć zasięg: nowy ID.7 Tourer Pro S może teraz pokonać bez ładowania do 690 km, podczas gdy zasięg ID.7 Pro S fastback wynosi do 709 km. Oznacza to, że obie wersje ID.7 Pro S są pod tym względem na poziomie samochodów z silnikami spalinowymi.

Special Edition - dla wymagających

Volkswagen ID.7, podobnie jak inne modele marki z Wolfsburga jest dostępny także w wersji Special Edition, która ma bogatsze wyposażenie standardowe. W przypadku odmian Pro i Pro S są to: lakier metalizowany, podgrzewane przednie fotele i kierownica, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja z panelem do sterowania z tyłu, podgrzewana przednia szyba, instalacja telefoniczna z ładowaniem indukcyjnym, nawigacja, systemy asystujące – Park Assist Plus z funkcją pamięci, Area View do obserwacji otoczenia przez 4 kamery 360 stopni, Travel Assist i Emergency Assist.

Volkswagen ID.7 GTX Tourer 2024

Wewnątrz odmiana Special Edition wyróżnia się przednimi fotelami ergoActive z masażem, elektryczną regulacją, funkcją pamięci oraz regulacją wzdłużną siedziska i pneumatycznie regulowanym podparciem lędźwi.

W pakiecie są także oświetlenie ambientowe w 30 kolorach, reflektory matrycowe LED, system Advanced Dynamic Light Assist, szyba tylna oraz boczne tylne przyciemniane, tylne światła w technologii LED z dynamicznymi kierunkowskazami, dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów z doświetlaniem zakrętów, podświetlona listwa między reflektorami, podświetlone klamki, a także system Easy Open/Easy Close.

Jeśli nabywca zdecyduje się na Volkswagena ID.7 GTX w wersji Special Edition zyska także podgrzewane fotele z tyłu, fotele przednie z klimatyzacją i funkcją masażu wraz z aktywacją miednicy, system nagłośnienia Harman/Kardon oraz tapicerkę siedzeń z perforowanej mikrofibry ArtVelours ECO. Standardem są także: adaptacyjne zawieszenie DCC wraz z wyborem profilu jazdy oraz dźwiękoszczelne szyby boczne.

Źródło: Volkswagen