Przypomnijmy, od 1 stycznia pełniący dotychczas funkcję CEO Audi Martin Winterkorn oficjalnie zastąpił Bernda Pischetsriedera pełniącego funkcję CEO Volkswagena. Jak dowiedział się Autozeitung, Winterkorn nie odrzucił propozycji poprzednika dotyczących nowych modeli, a jedynie wprowadził pewne zmiany mające na celu nadanie marce cech indywidualnych. Oto pierwsze fakty dotyczące trzech nowych modeli.
Volkswagen Golf VI Cabrio – otwarta wersja przodka kompaktów pojawi się na rynku w 2009 roku i prawdopodobnie zastąpi model Eos, który choć w Niemczech sprzedaje się bardzo dobrze jest zbyt drogi na inne rynki. Nowy czteroosobowy kabriolet będzie mniej skomplikowany i tańszy w produkcji przez zastosowanie miękkiego dachu i techniki z Golfa VI.
Volkswagen Lupo – pierwsza generacja malucha z Wolfsburga oferowanego także jako Seat Arosa nie okazała się sukcesem. Volkswagen zdecydował więc, że Lupo zastąpi tanim modelem Fox, co również było niewypałem rynkowym. Zupełnie nowe Lupo powstanie na bazie taniego auta przygotowywanego przez Skodę na bazie Fabii II. Auto kosztować ma około 7 tysięcy euro. Premiera wersji koncepcyjnej jeszcze w tym roku.
Volkswagen Scirocco – wszystkim podobał się koncepcyjny Volkswagen Iroc pokazany na salonie w Paryżu w 2006 roku. Niestety według nowej koncepcji szefa VW i głównego stylisty marki Waltera de Silva, jego wygląd ostateczny ulegnie poważnym zmianom, zniknie potężna chromowana osłona chłodnicy skopiowana z Audi. Volkswagen chce, aby nowe Scirocco było tanim sportowym kompaktem dostępnym dla młodych ludzi tak jak jego pierwowzór z lat 70-tych. Premiera w 2008 roku, rozpoczęcie sprzedaży rok potem, cena znacznie poniżej 20 tysięcy euro.