Po 25 latach na rynek powraca samochód-legenda: wyjątkowy Golf GTI Pirelli, który łączy oryginalne włoskie wzornictwo z niemiecką technologią. Jego główne wyróżniki to ekskluzywne wnętrze, inspirowane przez opony Pirelli P Zero, oraz doskonałe osiągi.
Pojazd po raz pierwszy pokazano światu na początku lat 80. Na nowo zaprezentowano go natomiast podczas imprezy Woethersee Volkswagen Rally w Austrii, jaka odbyła się 17 maja 2007 r.
Nowy Golf GTI Pirelli wyróżniają przygotowane specjalnie dla tego modelu 18-calowe felgi z ultralekkich stopów aluminium 5P Pirelli, wnętrze zainspirowane przez wzór opon Pirelli P Zero oraz najlepsze osiągi, jakimi kiedykolwiek mógł poszczycić się ten model.
Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem zapewnia moc 230 koni mechanicznych i rozpędza pojazd do prędkości maksymalnej 245 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 6,8 sekundy (6,6 sekundy w wersji z dostępną opcjonalnie skrzynią biegów DSG). Zużycie paliwa pozostaje przy tym na rozsądnym poziomie 8,2 l/100 km (7,9 l ze skrzynią DSG).
Samochód trafi do sprzedaży już we wrześniu 2007 roku, kilka tygodni po Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Dostępny będzie w czterech barwach, ze zderzakami malowanymi w kolorze nadwozia. Uwagę przykuwa także wyjątkowe wnętrze, które wyposażone jest w fotele o tapicerce wzorowanej na bieżniku opon P Zero.
Nowe opony P Zero są najnowszym dziełem firmy Pirelli. Zostały one zaprojektowane z myślą o najbardziej prestiżowych, sportowych samochodach, które często określa się mianem "supercars". Już dziś opony te zakładane są fabrycznie do najbardziej ekskluzywnych samochodów na świecie.
Golf Pirelli z 1983 r. zapisał się w historii jako samochód, który w znacznej mierze przyczynił się do sukcesu aut kompaktowych o doskonałych osiągach ustanawiając przy tym swoisty rekord - w ciągu zaledwie sześciu miesięcy sprzedano 10 500 egzemplarzy tego pojazdu.