W ten sposób producent wzbogaci swoją ofertę o kolejny model zajmujący miejsce między miejskim samochodem dostawczym, a transporterem.
Po światowej premierze Caddy Maxi Life na targach IAA we wrześniu producent z Hanoweru zaprezentuje 25 października podczas konferencji prasowej na targach w Amsterdamie klasyczne warianty użytkowe wydłużonego Caddy – wersję furgon oraz kombi.
Volkswagen Samochody Użytkowe będzie oferował Caddy Maxi z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. Jednostka benzynowa dysponuje mocą 77 kW/102 KM. Większa moc i oszczędność charakteryzują dwa silniki TDI. Nowy w ofercie motor 2.0 TDI osiąga moc 103 kW/ 140 KM. Silnikiem bazowym jest sprawdzona już jednostka napędowa 1.9 TDI z 77 kW/ 105 KM. Opcjonalnie może ona współpracować z dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG).
Wydłużony o 47 centymetrów do 4 875 milimetrów Caddy Maxi jest jednym z największych modeli wśród kompaktowych, małych transporterów, a do tego jest bardzo wszechstronny. Przy rozstawie osi 3 002 mm dysponuje pojemnością 4,2 m3 i ładownością 800 kg. Holowana przez niego przyczepa może mieć masę 1500 kg. Długość przestrzeni ładunkowej 2 250 mm po złożeniu ścianki działowej oraz fotela pasażera zwiększa się do ponad 3 metrów. Na życzenie Caddy Maxi furgon może zostać wyposażony w drugie, boczne drzwi rozsuwane oraz w tylną klapę zamiast drzwi skrzydełkowych. Odległość wewnątrz między nadkolami wynosząca 1 170 mm, pozwala na załadowanie europalety.