Golf GTI obchodził niedawno swoje 25 urodziny. Volkswagen postanowił więc uczcić ten jubileusz wprowadzając na rynek limitowaną serię specjalną. Aktualny Golf GTI to samochód wyposażony w 1,8-litrowy silnik turbo o mocy 180 KM, poruszający się na 18-calowych kołach z lekkich stopów firmy BBS i wyposażony w sportowe fotele Recaro.
Model specjalny odznacza się imponującym wyglądem zewnętrznym. Zmodyfikowane zderzaki z przodu i w tyle, duże koła z lekkich stopów z oponami 225/40 R 18, poszerzone progi oraz spoiler tylni i tylni fartuch to główne sportowe akcenty. Kropkę nad "i" stanowi dobrze widoczna, chromowana końcówka rury wydechowej.
Główną atrakcją Golfa GTI jest jednak silnik o pojemności 1,8 l z czterema cylindrami i pięcioma zaworami na cylinder, z turbodoładowaniem spalinowym i chłodnicą powietrza doładowującego. Po raz pierwszy zainstalowano taki silnik w Volkswagenie, zadziwia on swą mocą, ale również momentem obrotowym 235 Nm w zakresie 1950-5000 obr/min.
W połączeniu z należącą do wyposażenia seryjnego sześciobiegową skrzynią manualną GTI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 222 km/h.. Mimo dużej mocy silnik spełnia wymagania normy Euro 4. Zużycie paliwa wynosi 8,4 l na 100 km.
We wnętrzu uwagę zawraca przede wszystkim: pokrycie progów w kolorze aluminium z emblematem GTI i ergonomiczne fotele sportowe Recaro. Na desce rozdzielczej znajdziemy okrągłe wskaźniki z aluminiowymi elementami: prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik temperatury wody i paliwa. Konsolę środkową i klamki wewnętrzne ujęto w zmatowione aluminium. Kierownicę, dźwignię hamulca ręcznego i dźwignię zmiany biegów wykonano z perforowanej skóry z czerwonymi szwami - co przypomina elementy dekoracyjne pierwszych GTI z roku 1976.
Golf GTI dostępny będzie jedynie w wersji dwudrzwiowej i wyłącznie w kolorach: Tornadorot (czerwony), Reflexsilber (srebrny) i Black-Magic (czarny). Cena na rynku niemieckim wynosi 54910 DEM.