Golf numer 6 ma poprawić kulejącą sprzedaż obecnej, piątej generacji i zmniejszyć koszty produkcji. Platforma podłogowa pozostanie ta sama. Autorem linii zewnętrznych jest Walter de Silva - twórca między innymi Alfy 156 i Audi A5.
Nie należy jednak spodziewać się rewolucyjnych zmian w wyglądzie nowego Golfa. Auto otrzyma nowy pas przedni i tylny z zachodzącymi głęboko na tylną klapę kloszami lamp w stylu VW Tiguana.
W ofercie silnikowej znajdą się jednostki benzynowe i diesla z bezpośrednim wtryskiem, znane jako TSI i TDI common rail. Debiut wersji z napędem hybrydowym i Golfa Bluemotion odłożono na rok 2009. Wariant GTI dysponować będzie większą niż dotychczas mocą (230 KM). Pojawi się również hardcorowa wersja R32 ze stałym napędem na obie osie 4Motion i silnikiem 3,2 o mocy ponad 265 KM.
Tutaj zobaczą Państwo wygenerowane komputerowo zdjęcia Golfa VI.