Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG produkowana jest w zakładach Volkswagena w Kassel. W zeszłym roku z taśm montażowych zeszło 400 tysięcy egzemplarzy. Obecnie fabrykę dziennie opuszcza 1750 gotowych podzespołów.
Pierwszym samochodem wyposażonym w przekładnię DSG był Golf R32 z 2003 roku. Ogromna popularność i niezawodność sprawiła, że obecnie co czwarty samochód z logo VW na masce wyposażony jest w DSG. Z czasem jej zmodyfikowane wersje trafiły również do Audi (jako S-Tronic) a nawet do 1001-konnego Bugatti Veyron (jako Ricardo 7-speed DSG).
Przekładnia DSG (Direct Shift Gear – z biegami zmienianymi bezpośrednio) składa się z dwóch mechanicznych skrzyń biegów (każda o 3 przełożeniach i dwóch sprzęgłach ciernych). Dzięki takiej konstrukcji możliwa jest błyskawiczna zmiana przełożeń. Działa ona w ten sposób, że gdy jeden bieg, np. pierwszy, jest załączony, bieg drugi czeka już w pogotowiu. Zmiana biegów następuje przez przełączanie sprzęgieł. Jedno sprzęgło "obsługuje" biegi 1-3-5, a drugie sprzęgło 2-4-6. W momencie przełączania biegów, co trwa ułamek sekundy, oba sprzęgła pracują w poślizgu, co eliminuje szarpnięcia. W przeciwieństwie do typowego rozwiązania, w przekładni DSG zastosowano sprzęgła wielotarczowe tzw. mokre, pracujące w kąpieli olejowej.