Jak mówi Jacobs pierwsza generacja luksusowego Phaetona była dla Amerykanów zbyt droga.
W zależności od wersji auto kosztowało od 70 do nawet 100 tysięcy dolarów. Na dodatek pierwsze egzemplarze limuzyny sprzedawanej za oceanem od 2003 roku trapiły usterki jakościowe, których nie dało się odpowiednio szybko wyeliminować.
Volkswagen naiwnie sądził, że klienci przesiądą się do Phaetona ze swoich Mercedesów klasy S i BMW serii 7. Z ambitnych planów sprzedaży 5000 sztuk rocznie, od momentu premiery nabywców znalazło jedynie 3354 egzemplarzy luksusowego Volkswagena.
Nowa generacja spodziewana za oceanem w 2010-2011 roku kosztować ma w wersji podstawowej 55 tysięcy dolarów i bazować na skróconej platformie podłogowej Audi A8. Jedynie nazwa Phaeton pozostanie ta sama.
W Polsce na luksusowego Volkswagena zdecydowało się w 2006 roku dwóch, a 2007 roku trzech klientów.