Jurorzy wyróżnili jednostki napędowe TSI Volkswagena za wyjątkowy postęp w dziedzinie silników benzynowych.
Silniki TSI z kompresorem i sprężarką osiągają moc od 140 KM do 170 KM. "Twincharger" montowany jest w modelach: Golf, Golf Plus, Golf Variant, Jetta, Touran i Tiguan. Aby krótko podsumować zalety TSI wystarczy jedno zdanie: "Maksymalna siła przy minimalnym zużyciu paliwa". Na świecie jeździ już około127.000 Volkswagenów z silnikami TSI. W kwestii technicznej można śmiało powiedzieć, że połączenie kompresora i turbosprężarki w silnikach produkowanych seryjnie jest dotychczas czymś wyjątkowym. Kompresor już od najniższych prędkości obrotowych wydobywa z silnika maksymalną siłę i zapewnia doskonałą dynamikę.
Ponieważ silniki TSI charakteryzują się stosunkowo małą pojemnością, niższe są zużycie paliwa i emisja CO2. Wszystkie dostępne na rynku modele TSI mogą być alternatywnie wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. Od momentu swojego debiutu silniki TSI zdobywają na świecie najbardziej prestiżowe wyróżnienia. W 2006 i 2007 roku zostały wybrane "silnikami roku". Wyróżnienie za technologię "TechnoBest" jest przyznawane przez dziennikarzy z Bułgarii, Cypru, Chorwacji, Macedonii, Serbii, Czarnogóry, Rumunii, Słowacji, Turcji, Węgier, Polski, Ukrainy, Czech, Rosji i Grecji.