Seryjnie Golf Variant TDI 4Motion współpracować będzie z manualną, sześciobiegową przekładnią. Rozdziałem siły między przednią a tylną oś zarządza elektronicznie sterowane sprzęgło typu Haldex.
Sprzęgło to, zamontowane bezpośrednio na tylnej osi, ma niewielkie rozmiary i pozwala na zmienny rozdział sił. W ekstremalnym przypadku do 100 procent siły napędowej może być przenoszone na tylną oś.
Dzięki temu Golf Variant 4Motion gwarantuje doskonałą trakcję także na ośnieżonej nawierzchni. Również na suchej drodze stały napęd na wszystkie koła poprawia prowadzenie samochodu i zwiększa przyjemność jazdy oraz aktywne bezpieczeństwo. Golf Variant TDI 4Motion przyspiesza od zera do 100 km/h w 12,9 sekundy, osiąga szybkość maksymalną 185 km/h i zużywa tylko 6.0 litra oleju napędowego na 100 km.
Interesująca sprawa dla wszystkich miłośników caravaningu: stały napęd na wszystkie koła oferuje nie tylko lepsze prowadzenie samochodu. Przy 12-procentowym pochyleniu Golf Variant TDI 4Motion może holować 1.500 kg, zatem o 100 kg więcej, niż wersja napędzana tylko na przednie koła.
System 4Motion jest dostępny w połączeniu ze wszystkimi wersjami wyposażenia (Trendline, Comfortline, Sportline). Do elementów poprawiających bezpieczeństwo należy sześć poduszek powietrznych oraz elektroniczny program kontroli stabilności jazdy ESP. System ten obejmuje seryjnie także układ stabilizujący zestaw samochód – przyczepa, pozwalający na uniknięcie niebezpiecznego "uciekania" przyczepy.
Jako opcja w Golfie Variancie jest dostępne zawieszenie "na złe drogi" o zwiększonym o 20 milimetrów prześwicie poprzecznym. Dostępna jest także osłona zabezpieczająca silnik i spód nadwozia przed uszkodzeniami przez konary i kamienie.