Volkswageny, jako pierwsze pokonały linię mety wszystkich etapów rajdu. W nowym maratonie, przygotowanym przez organizatora rajdu Dakar, duet fabryczny Volkswagena – Carlos Sainz/Michel Perin (E/F) po czterech wygranych odcinkach zwyciężył także na ostatnim z siedmiu etapów i tym samym zepchnął Stephana Peterhansela (Mitsubishi) na drugą pozycję w klasyfikacji końcowej ze stratą 2.01 minuty. Trzecie miejsce zajęli debiutanci Dieter Depping/Timo Gottschalk (D/D) w Volkswagenie Race Touaregu 2 z innowacyjnym napędem TDI. Na ostatnim etapie z Veszprem (Węgry) do Balatonfüred (Węgry) niemiecka załoga uzyskała drugi czas dnia i wygrała w ten sposób pojedynek o miejsce na podium z Luc’iem Alphandem (Mitsubishi).
Wszystkie siedem etapów Rajdu Europy Centralnej wygrał Volkswagen, stając się Niepokonanym zwycięzcą na Węgrzech i w Rumunii. Odcinki specjalne miały długość ponad 1.000 kilometrów a cały dystans wynosił około 2.600 kilometrów i przypominał charakterem pierwsze etapy rozgrywanego w ubiegłych latach rajdu Dakar. Ostatni odcinek był prawdziwym thrillerem, w którym Carlos Sainz i Stephane Peterhansel, oddzieleni kilkusekundową różnicą czasów, walczyli o zwycięstwo w całym rajdzie. Także w walce o trzecie miejsce na podium – co dość nietypowe dla rajdów długodystansowych – toczył się pojedynek dosłownie o sekundy: Dieter Depping, zwycięzca etapowy drugiego dnia wyścigu, na finałowym, 155-kilometrowym odcinku specjalnym wyprzedził o 54 sekundy Luc’a Alphanda.
Trzeci startujący w tym maratonie Race Touareg również uplasował się na doskonałej pozycji: Carlos Sousa/ Andreas Schulz (P/D) w samochodzie prywatnego zespołu Logos ukończyli rajd na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej. Dla dwóch duetów fabrycznych – Marka Millera/Ralpha Pitchforda (USA/RPA) oraz Giniela de Villiers/Dirka von Zitzewitz (RPA/D) Rajd Europy Centralnej zakończył się przedwcześnie wypadkiem, dla jednych w pierwszym, dla drugich w piątym dniu.
Dla Race Touaregów napędzanych 2,5 litrowymi silnikami wysokoprężnymi TDI o mocy 280 KM było to ósme zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej na 22 starty w rajdach długodystansowych od 2004 roku. Oprócz tego na koncie mają 68 zwycięstw etapowych i 55 dni, w których Touaregi były na czele stawki samochodów.
Kris Nissen (Dyrektor Volkswagen Motorsport): "Rajd Europy Centralnej był najtrudniejszym i najbardziej trzymającym w napięciu rajdem, w jakim kiedykolwiek uczestniczyliśmy. Był doskonałą reklamą dla tego sportu i dobrym początkiem nowej ery. Pierwsza, trzecia i piąta pozycja końcowa, w obliczu niezwykle silnej konkurencji, bardzo nas cieszą. Udowodniliśmy, jak wielki potencjał tkwi w Race Touaregach. Pokazaliśmy też, że byliśmy doskonale przygotowani do rajdu Dakar 2008 i mogliśmy śmiało walczyć w nim o zwycięstwo."
#201 - Carlos Sainz (E), 1. miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu
"Jestem niezwykle szczęśliwy z powodu tego zwycięstwa. Wśród tak doskonałej konkurencji, po naszych problemach w drugim dniu nadrobiliśmy ponad osiem minut. To kawał dobrej roboty. Ale ten sukces to praca całego zespołu. Z całego serca dziękuję Volkswagen Motorsport, moim mechanikom a przede wszystkim mojemu pilotowi Michelowi Perin. Wszyscy razem doskonale wywiązaliśmy się z naszych zadań."
#201 – Michel Perin (F), pilot
"To niesamowite uczucie wygrać w tak trudnym wyścigu. Trudność Rajdu Europy Centralnej tkwiła przede wszystkim w nawigacji. Drugiego dnia mieliśmy problemy, przez które straciliśmy dużo czasu. Od tego momentu musieliśmy pokonywać każdy kilometr na maksymalnym gazie. Carlos pod tym względem był doskonały. Myślę, że Volkswagen zasłużył na zwycięstwo w tym rajdzie."
#203 – Giniel de Velliers (RPA), nie ukończył rajdu
"Koncepcja Rajdu Europy Wschodniej to dla mnie nowa sprawa. To wielki sukces, że organizatorzy A.S.O. dokonali tego wszystkiego w ciągu zaledwie kilku miesięcy. I myślę, że Volkswagen swoim zwycięstwem udowodnił, jak mocny jest Race Touareg. Szkoda tylko, że dla nas rajd skończył się przedwcześnie. To nie był żaden błąd techniczny ani też błąd kierowcy – po prostu zwykły pech. Nasz wypadek na piątym etapie pokazuje wyraźnie, że w tym sporcie wszystko może się zmienić w ciągu ułamków sekundy. Ale świadczy również o tym, że możemy polegać na bezpieczeństwie naszego samochodu."
#203 – Dirk von Zitzewitz (D), pilot
"Spoglądam teraz na ten rajd z uśmiechem na twarzy, ale też ze łzami w oczach. Ponieważ sądzę, że Giniel de Villers i ja udowodniliśmy dwie rzeczy: Race Touareg jest szybkim samochodem, biorąc pod uwagę nasze zwycięstwo etapowe, i jednocześnie bezpiecznym – z wypadku wyszliśmy bez szwanku. Ale szczerze mówiąc, chętnie zrezygnowałbym z możliwości udowodnienia tej drugiej zalety Race Touarega."
#206 – Mark Miller (USA), nie ukończył rajdu
"Ten rajd był nie tylko początkiem nowej ery naszego sportu, dla mnie osobiście był także pierwszym startem w Race Touaregu od wielu miesięcy, więc moja motywacja była bardzo wysoka. Tym bardziej zawiodłem się po wypadku na pierwszym etapie, który oznaczał dla mnie koniec wyścigu. Na prawym zakręcie samochód wymknął się spod kontroli i dachowaliśmy. Bardzo chciałbym moim mechanikom zagwarantować lepsze rozpoczęcie tego maratonu."
#206 – Ralph Pitchfort (RPA), pilot
"Ten rajd przypominał mi pierwsze etapy "Dakaru". Było dużo szutru, szybkie odcinki w lesie, ale również na miękkim podłożu, przypominające etapy w Portugalii. Nawigacja z wieloma odgałęzieniami wymagała stałej uwagi, ponieważ jeden fałszywy skręt mógł spowodować ogromne straty czasu. Niestety, dla nas ten rajd skończył się o wiele za wcześnie."
#209 – Carlos Sousa (P), 5. miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu
"Volkswagen może być bardzo zadowolony. Miejsce pierwsze, trzecie i piąte w tym trudnym rajdzie to doskonały wynik. W tym wyścigu nie zawsze udawało nam się dotrzymać kroku najszybszym, ale nasza taktyka przyniosła jednak sukcesy. Spokojnie, bez zbytniego ryzyka dojechaliśmy na metę. Piąte miejsce to dla nas doskonały wynik."
#209 – Andreas Schulz (D), pilot
"Ten rajd to wielka sprawa. Konkurencja była tu niezwykle silna, jak w rajdzie Dakar. Piąte miejsce w tak znakomitym otoczeniu do rzeczywiście duży sukces. Na pierwszych etapach nawigacja była bardzo trudna. Jestem bardzo zadowolony z tego wyniku."
#213 – Dieter Depping (D), 3. miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu
"Fantastycznie! Przed rajdem nawet nie marzyłem o trzecim miejscu. Zadowoliłbym się miejscem w pierwszej piątce. Ale trzecia pozycja to doskonały wynik. Na ostatnim etapie Luc Alphand i ja stoczyliśmy zażartą walkę, i tym bardziej jestem szczęśliwy, że udało mi się utrzymać moją pozycję. Ale doskonały Race Touareg pod względem technicznym znacznie ułatwił mi to zadanie."
#213 – Timo Gottschald (D), pilot
"To niesamowite uczucie, ukończyć rajd na trzecim miejscu. Dzisiaj walka toczyła się dosłownie o "być albo nie być", napięcie przed startem było ekstremalne. Teraz jednak nerwy opadają i pozostaje czysta radość. Nawigacja podczas całego rajdu wymagała pełnej koncentracji. Ale również kierowcy musieli dać z siebie wszystko. Dieter po prostu wykonał kawał dobrej roboty i do końca wytrzymał napięcie."
Wyniki Rajdu Europy Centralnej (HU/RO), 20.04 – 26.04.2008
1. Carlos Sainz/Michel Perin (E/F), Volkswagen Race Touareg, 2 11h18m08s
2. Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (F/F), Mitsubishi Pajero Evolution, + 2.01m
3. Dieter Depping/Timo Gottschalk (D/D), Volkswagen Race Touareg 2, + 6.34m
4. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F), Mitsubishi Pajero Evolution, + 7.28m
5. Carlos Sousa/Andreas Schulz (P/D), Volkswagen Race Touareg 2, + 33.45m
6. Bruno Saby/Alain Guehennec (F/F), BMW X3 CC, + 46.30m
7. Robert Baldwin/Kevin Heath (USA/USA), Hummer, + 56.02m
8. Philippe Gache/François Flick (F/F), SMG, + 1h07m08s
9. Miroslav Zapletal/Valdimir Nemajer (CZ/CZ), Mitsubishi L200, + 1h12m19s
10. Robby Gordon/Andy Grider (USA/USA), Hummer, + 1h25m38s