Doładowywane przez kompresor i turbosprężarkę silniki TSI o mocy 103 kW / 140 KM i 125 kW / 170 KM należą do najefektywniejszych benzynowych jednostek napędowych na świecie. Ich konstrukcji przyświecało motto: maksymalna dynamika przy minimalnym spalaniu. Dokładnie tak oceniło je jury składające się z 65 dziennikarzy z 32 krajów.
"Ten silnik jest doskonały pod każdym względem i pasuje do różnych typów samochodów" – powiedział jeden z jurorów. Miejsce drugie w tej samej kategorii zajął nowy silnik TSI 122 KM. Wyróżnienia "Silnik Roku 2008" zostały rozdane 07 maja w Stuttgarcie.
W imieniu Volkswagena nagrody odebrał dr Rüdiger Szengel, szef Działu Rozwoju Silników Benzynowych. "Silniki TSI Volkswagena, od momentu ich wprowadzenia na rynek, wytyczają nowe standardy w klasie o mocy od 90 do 125 kW. Jeżeli chodzi o oszczędność osiągają one poziom niespotykany dotychczas wśród benzynowych jednostek napędowych. Gwarantują jednocześnie dynamikę, która sprawia prawdziwą przyjemność podczas jazdy. Fakt, że nasze TSI w tym roku ponownie wygrały w kategorii do 1,4 litra pojemności to gest uznania dla wszystkich pracowników, którzy przyczynili się do ich powstania".
Jednostki TSI napędzają już samochody w dziesięciu różnych modelach rodziny Volkswagena. Silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem o mocy od 90 kW / 122 KM do 169 kW / 230 KM dostępne są w gamie od Golfa do zaprezentowanego niedawno Passata CC. Ponadto jeszcze w 2008 roku pojawi się nowy Scirocco, w którym również będzie dostępna jednostka TSI. W wersji o mocy 122 KM zużywa on jedynie 6,1 litra paliwa na 100 kilometrów. Dzięki niemu Scirocco będzie jednym z najoszczędniejszych samochodów sportowych na świecie.