...i Hans-Joachim Stuck (A) oraz Carlos Sainz (E), Giniel de Villiers (RPA), Dieter Depping (D) i jeszcze raz Hans-Joachim Stuck (A) dwa sportowe coupe o mocy 325 KM pokazały swoje możliwości przed prawie 200.000 publicznością.
Zajęły pierwsze i drugie miejsce w silnie obsadzonej klasie samochodów z dwulitrowymi silnikami z turbodoładowaniem, a w ogólnej klasyfikacji 219 startujących zespołów uplasowały się na pozycjach 11 i 15 przed licznymi mocniejszymi samochodami sportowymi. Trzecie fabryczne coupe, prowadzone przez dr Ulricha Hackenberga (D), Bernda Ostmanna (D), Matthiasa Malmedie (D) i Altfrida Hegera (D) zajęło piątą pozycją w klasie i 32 w klasyfikacji ogólnej.
"To wyśmienity rezultat dla nowego Scirocco: podwójne zwycięstwo w swojej klasie i jedenasta pozycja w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym wyścigu podkreślają sportowy charakter i niezawodność nowego coupe Volkswagena" – wyjaśnił Członek Zarządu Volkswagena ds. Rozwoju – dr Urlich Hackenberg. "Chciałbym podziękować wszystkim, którzy wspierali ambitny i odważny projekt poddania Scirocco najtrudniejszym sprawdzianom w sporcie motorowym jeszcze przed jego wprowadzeniem na rynek." Zadowolony jest również Dyrektor ds. Sportu Motorowego – Kris Nissen: "Stworzenie, zbudowanie i przetestowanie wyścigowego Scirocco trwało tylko 75 dni. Trzy samochody bez żadnych poważniejszych problemów przejechały cały dystans na najtrudniejszym torze wyścigowym na świecie. To jednoznacznie świadczy o tym, jak doskonałą pracę wykonała cała załoga."
Jedenastu kierowców Volkswagena chwaliło napędzanego na przednią oś Scirocco z 2-litrowym silnikiem TFSI i dwusprzęgłową przekładnią DSG: "To niewiarygodne, jak szybki i niezawodny jest Scirocco. Chętnie zrobiłbym nim jeszcze kilka okrążeń" – powiedział zachwycony Hans-Joachim Stuck, reprezentant koncernu Volkswagen ds. Sportu Motorowego. Dla dwukrotnego rajdowego mistrza świata Carlosa Sainza był to pierwszy dwudziestoczterogodzinny wyścig w życiu. "Ściganie się na Nürburgring to prawdziwe wyzwanie. Scirocco bardzo ułatwił kierowcom zadanie pozwalając pokonać tor bezpiecznie i szybko, zarówno w deszczu, jak i przy suchej nawierzchni" – wyjaśnił Sainz.
Trzy absolutnie nowe Scirocco, które swój pierwszy start w wyścigach zakończyły pełnym sukcesem, zachwyciły nadzwyczajną wytrzymałością oraz bardzo dobrymi czasami okrążeń. To właśnie one, już w czasie treningu czasowego jadąc na pierwszej, drugiej i czwartej pozycji narzucały innym tempo.
#118 Scirocco GT24 – Johansson/Gruber/Mutsch/Stuck – zwycięzca w swojej klasie
Jimmy Johansson (S): "Nie wiem, co mam powiedzieć. To jest wspaniałe, że udało nam się pobić sukces z poprzedniego roku. Nowe Scirocco było wyśmienite, duch w zespole wprost niepojęty - to była niesamowita przyjemność. W 2009 roku koniecznie chcę w tym jeszcze raz uczestniczyć."
Florian Gruber (D): "Super samochód, super wyścig. Jestem przeszczęśliwy. Scirocco jechał perfekcyjnie, od pierwszego do ostatniego okrążenia."
Thomas Mutsch (D): "Za linią mety w całym zespole wybuchła prawdziwa euforia. Bardzo dobrze czułem się w Volkswagenie i doceniam, że mogłem w tym wyścigu uczestniczyć."
Hans-Joachim Stuck (A): "Dla mnie jest to bardzo ważne zwycięstwo. Jako reprezentant koncernu Volkswagen ds. Sportu Motorowego nie chciałem już startować w żadnych wyścigach – a teraz to podwójne zwycięstwo. Po prostu genialne. Największe wrażenie zrobił na mnie fakt, że Scirocco pod koniec był ciągle tak samo szybki, jak na początku. Coś takiego przeżyłem tylko w niewielu samochodach wyścigowych. Nowe Scirocco było prawdziwą gwiazdą tego wyścigu. Lepiej po prostu nie mogło być. Każdy, kto już zamówił Scirocco może być pewien, że będzie jeździł wspaniałym samochodem."
#117 Scirocco GT24 – Sainz/de Villiers/Depping/Stuck – 2 miejsce w swojej klasie
Carlos Sainz (E): "Ten wyścigowy weekend przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Północna Pętla, ilość widzów i doskonały samochód… Jeżeli będzie okazja, chciałbym w przyszłym roku też wziąć w tym udział."
Giniel de Villiers (RPA): "Cudowne uczucie! Zespół naprawdę zasłużył na miejsce na podium . Debiut nowego Scirocco był po prostu fantastyczny. Chciałbym znów pokonywać Północną Pętlę, z okrążenia na okrążenie coraz bardziej kocham to "Zielone Piekło".
Dieter Depping (D): "Nowe Scirocco od razu mi się spodobało: doskonałe w prowadzeniu, niezwykle bezpieczne podczas jazdy, całkowicie niezawodne – a do tego naprawdę ładne. Co mnie zadziwiło, że w nocy, na mokrej i wilgotnej nawierzchni udoskonalony ABS pozwalał mi zrobić wszystko, co chciałem."
#116 Scirocco GT24 – Hackenberg/Ostmann/Heger/Malmedie – 5 miejsce w swojej klasie
Dr Ulrich Hackenberg (D): "Nasz Prezes Zarządu, prof. dr Martin Winterkorn gratulował telefonicznie krótko przed przejechaniem linii mety. Jest bardzo zadowolony, ponieważ to cenny sukces dla marki i doskonała przygrywka przed wprowadzeniem na rynek nowego Scirocco. Ostatnie okrążenia były dla mnie niezwykłym przeżyciem, to piękne uczucie."
Altfrid Heger (D): "Ponieważ Scirocco właściwie jeszcze nie ma w sprzedaży, przejechanie linii mety było prawdziwą sensacją. Chciałbym, aby Kris Nissen zaprosił mnie w 2009 roku – wyścig sprawił mi wielką radość."
Bernd Ostmann (D): "Doskonała praca zespołowa! Sukces jest tym większy, jeżeli się weźmie pod uwagę, że został osiągnięty przed rozpoczęciem produkcji seryjnej Scirocco. Doskonale czułem się w samochodzie i w zespole. To był niezwykle udany weekend."
Matthias Malmedie (D): "To było cenne doświadczenie, móc walczyć w tak doskonałym samochodzie seryjnym przystosowanym do udziału w wyścigach, jakim jest nowe Scirocco. Samochód prowadził się lekko i spokojnie. Motywacja w zespole Volkswagena zrobiła na mnie wielkie wrażenie."