Badania satysfakcji klientów są przeprowadzane od kilkudziesięciu lat w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Powstałe raporty są cennym źródłem informacji dla producentów o pozycji jego produktów i usług na rynku. Gold Standard jest niezależnym, certyfikowanym badaniem satysfakcji klientów przeprowadzonym przez TNS OBOP.
W 2008 roku badano produkty uszeregowane w 31 kategoriach. Jedną z nich były SAMOCHODY. Podczas wyboru najbardziej satysfakcjonującej marki pod uwagę brane były następujące parametry:
- niezawodność (bezawaryjność),
- bezpieczeństwo,
- koszty związane z utrzymaniem pojazdu,
- właściwości jezdne,
- design oraz elementy wyposażenia.
Klienci oceniali każdą cechę przyznając punkty od 1 do 10. Volkswagen zwyciężył zdobywając w dwóch kategoriach maksymalne oceny "pełna satysfakcja", a w pozostałych trzech noty "powyżej oczekiwań".
"Troska o zadowolenie Klientów jest dla nas bardzo ważna." - mówi T. Tonder Volkswagen PR Manager. "Klienci stają się coraz bardziej wymagający. Oczekują czegoś więcej niż niezawodnego produktu, mianowicie wysokiego poziomu obsługi, dodatkowych usług podczas zakupu i podczas użytkowania samochodu. Bardzo nas cieszy zwycięstwo w rankingu GOLD STANDARD. Oznacza to, że Volkswagen w pełni spełnia oczekiwania Klientów i że nasze starania przynoszą zamierzony efekt. Zadowolony klient na pewno ponownie odwiedzi salon Volkswagena, a co więcej poinformuje innych o swoim zadowoleniu."