"W przyszłości będziemy rozwijać nie tylko silniki spalinowe, tak by były jeszcze efektywniejsze lecz również poświęcimy wiele uwagi pojazdom z napędem elektrycznym" – powiedział prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu koncernu Volkswagen. "Elektryfikacja napędu jest właściwą drogą do zapewnienia mobilności społeczeństwa w przyszłości. Jednak dopóki nie będzie bardzo wydajnego akumulatora energii i sposób eksploatacji samochodów nie będzie odpowiadał potrzebom klientów, wszystkie te zabiegi na nie przyniosą efektu. Ta kooperacja jest dla nas niezwykle ważnym krokiem" – dodał Winterkorn.
Jazda samochodem bez emisji spalin, w trybie wyłącznie elektrycznym jest możliwa już dzisiaj, wiąże się to jednak z ograniczeniem prędkości i zasięgu. Tym ważniejsze jest stworzenie nowych akumulatorów, które dzięki swojej pojemności, wielkości, masie i kosztom mogą zostać efektywnie wykorzystane w samochodach jutra. Technologia litowo – jonowa, stosowana z powodzeniem w elektronicznym sprzęcie komunikacyjnym i w przenośnych komputerach, może w przyszłości spełniać także specjalne wymagania, jakie stawiają elektryczne napędy pojazdów.
W marcu na Genewskim Salonie Samochodowym Volkswagen zademonstrował hybrydowego Golfa TDI, pozwalającego na znaczne oszczędności energii dzięki kombinacji nowoczesnego silnika wysokoprężnego, napędu elektrycznego i 7-biegowej przekładni DSG. Pierwsze samochody koncernu z akumulatorami litowo–jonowymi prawdopodobnie pojawią się już w 2010 roku.