Jego niepowtarzalna karoseria, wnętrze ze sportowymi fotelami także w drugim rzędzie, doskonałe systemy napędowe oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne, rodem z klasy wyższej, tworzą samochód dotychczas niespotykany w segmencie Passata. Passat CC jest jednocześnie elegancką limuzyną i dynamicznym coupe. Koncepcja i stylistyka tego Volkswagena wytyczają nowe standardy z dala od głównych trendów w motoryzacji.
Silniki benzynowe i wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem o mocach 140 KM,
160 KM i 300 KM
W momencie wejścia na rynek europejski Passat CC będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem (TSI i V6) oraz z jednym silnikiem wysokoprężnym
z turbodoładowaniem (TDI). Silniki benzynowe mają moc 118 kW /160 KM i 220 kW / 300 KM, turbodiesel natomiast 103 kW / 140 KM i już teraz spełnia wymagania normy Euro 5, która zacznie obowiązywać od jesieni 2009 roku. Passat CC TDI z tym silnikiem spala tylko 5,8 litra oleju napędowego i rozwija prędkość 213 km/h.
Passat CC TSI, zużywający 7,6 litra benzyny i osiągający prędkość maksymalną 222 km/h, należy do najoszczędniejszych samochodów z silnikiem benzynowym w swojej klasie. Prędkość Passata CC V6 4Motion została ograniczona elektronicznie do 250 km/h; jego średnie spalanie wynosi tylko10,1 litra. Najmocniejszy model V6 będzie wyposażony seryjnie w nową generację stałego napędu na wszystkie koła 4Motion, adaptacyjne zawieszenie, będące również nowością, a także w wyjątkowo efektywną dwusprzęgłową przekładnię DSG.
Premiera w Volkswagenie: "Lane Assist" i "adaptacyjne zawieszenie DCC"
Równie innowacyjne, jak układy napędowe, są systemy wspierające kierowcę Passata CC.
Po raz pierwszy w Volkswagenie został zastosowany system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu "Lane Assist" oraz nowe "adaptacyjne zawieszenie DCC". Kolejna nowoczesna technologia to system parkowania "Park Assist" oraz "automatyczna regulacja odległości ACC" z układem skracającym drogę hamowania "Front Assist".
Panoramiczny podnoszony dach rozpościera się od słupków A do B
Całkowitą nowością jest także od nowa zaprojektowany, elektrycznie otwierany panoramiczny dach. Jego przeźroczysta pokrywa ma 750 mm długości, 1.120 mm szerokości i zajmuje cały przód, aż do słupków B. Elektryczny "panoramiczny podnoszony dach" można unieść w górę
o 40 mm.
Drzwi bez ram, klimatyzowane fotele, nowa automatyczna klimatyzacja
Wśród nowoczesnych rozwiązań są rzeczy, które podczas eksploatacji szybko ujawniają swoje zalety. Jednym z nich jest wyjątkowa prowadnica bocznych szyb w pozbawionych ram drzwiach, zupełnie nie stawiająca oporu wiatrowi. Inną nowością w Passacie CC jest aktywna klimatyzacja foteli, wykazująca swoją wysoką skuteczność szczególnie podczas długich podróży
i zastrzeżona dotychczas tylko dla komfortowej limuzyny - Phaetona. Także sterowanie automatyczną klimatyzacją ("Climatronic") jest nowością oferowaną przez Passata CC. Funkcje klimatyzacji są prezentowane teraz na wyświetlaczu radia i systemu nawigacji. Nowy wygląd
i rozkład nadano również zegarom otoczonym chromowanymi pierścieniami. Podobnie jak
w Phaetonie, oznaczenia i cyfry nie są podświetlone na niebiesko, lecz promieniują białym światłem. Na wzór samochodów sportowych po włączeniu zapłonu wskazówki zegarów przesuwają się szybko do maksimum i równie szybko wracają na pozycje wyjściowe.
Nowe złącze USB dla iPoda i innych urządzeń
Inżynierowie Volkswagena opracowali również nowe gniazdo multimedialne "Media-In". Przy użyciu złącza USB można podłączyć iPoda, inne popularne odtwarzacze MP3 i DVD
z systemem audio Passata CC. Gniazdo USB znajduje się w schowku na rękawiczki
a podłączony do niego sprzęt jest sterowany przy użyciu radia lub systemu nawigacji. Informacje dotyczące odtwarzanej muzyki prezentowane są na wyświetlaczu radia, względnie nawigacji.
Opony Passata CC "naprawiają się same"
Kolejnym przykładem "perfekcji w każdym detalu" jest zastosowany po raz pierwszy
w Volkswagenie, seryjny w Passacie CC, system "Mobility Tire" firmy Continental. Wykorzystując rozwiązanie zwane ContiSeal niemiecki producent opon opracował system, który pozwala na kontynuację podróży mimo gwoździa lub śruby w oponie. Specjalna warstwa ochronna wewnątrz bieżnika natychmiast uszczelnia dziurę powstałą po wbiciu się w oponę ciała obcego. Uszczelnienie to działa prawie we wszystkich przypadkach uszkodzenia opon przez przedmioty o średnicy do pięciu milimetrów. Takie właśnie średnice ma około 85 procent ostrych przedmiotów uszkadzających opony.
Bogate wyposażenie seryjne obejmujące także automatyczną klimatyzację "Climatronic"
i 17-calowe obręcze ze stopu lekkich metali
Passat CC należy do samochodów Premium klasy średniej, oferowany jest tylko w jednej, bogatej wersji wyposażenia. Do standardu należą takie elementy jak: 17-calowe obręcze
ze stopu metali lekkich (typ "Phoenix") z oponami w rozmiarze 235, chromowe aplikacje (wewnątrz i na zewnątrz), cztery ergonomiczne sportowe fotele (pojedyncze fotele z tyłu), nowa trójramienna kierownica, automatyczna klimatyzacja "Climatronic", elektroniczny program kontroli stabilności jazdy ESP, system radiowy RCD 310 z odtwarzaczem płyt CD i plików MP3 oraz funkcja automatycznego włączania świateł mijania.
{AKAPTI}
Passat CC w Polsce jest dostępny od 1 lipca
Głównymi rynkami dla Passata CC są Ameryka Północna, Europa Zachodnia i Japonia. Produkowany w niemieckich zakładach w Emden Volkswagen jest oferowany w Polsce
od 1 lipca. Od czwartego kwartału Passat CC będzie wprowadzony także na rynek USA, Kanady i Japonii.