Volkswagen od wielu lat towarzyszy różnym wydarzeniom o charakterze sportowym. Zawsze są to przedsięwzięcia, co do których nieodparcie nasuwa się myśl, iż mają wiele wspólnego z cechami typowymi dla marki Volkswagen. Propagują aktywny tryb życia, szlachetną rywalizację sportową, współistnienie ze środowiskiem naturalnym czy wreszcie radość życia.
Na przełomie zimy i wiosny 2002 roku Volkswagen prezentuje swój najnowszy projekt - Volkswagen Horse Jumping Team. Zespół, który startował będzie w nadchodzącym sezonie w większości ważnych zawodów jeździeckich w Polsce i kilku innych krajach europejskich.
W skład grupy wchodzi czołowy polski zawodnik Jacek Zagor, jego trener Jacek Wierzchowiecki oraz personel pomocniczy. Zespół dysponuje siedmioma końmi noszącymi imiona: Volkswagen Luron, Volkswagen Elf, Volkswagen Numizmat, Volkswagen Druid, Volkswagen Czamal, Volkswagen Rapsod i Volkswagen Ramuz. W trakcie przygotowań do poszczególnych startów Volkswagen Horse Jumping Team będzie korzystał z Volkswagena Transportera w wersji Mixt przystosowanego do holowania przyczepy z dwoma końmi. Samochód wyposażony jest w silnik wysokoprężny TDI o pojemności 2,5 litra i mocy 102 KM.
Skoki przez przeszkody są jedną z najbardziej prestiżowych dyscyplin jeździeckich. Jest to sport wymagający od zawodnika sporych umiejętności i doświadczenia. Gwarantuje także niezapomniane doznania i wrażenia. Kojarzy się z perfekcją i precyzją wykonania zadania. Stąd powiązanie Volkswagena i tej dyscypliny jeździeckiej jest jak najbardziej uzasadnione. Produkty Volkswagena utożsamiane są bowiem powszechnie z wysoką jakością, zaufaniem wynikającym z doświadczenia i precyzją wykonania.
Wszechstronne możliwości wykorzystania samochodów Volkswagen Transporter i ich uniwersalny charakter osobowo-towarowy oraz możliwości transportowe wersji kombi należy uznać za cechy istotne dla osób uprawiających jeździectwo. Wobec konieczności przewożenia koni nie bez znaczenia są także dynamiczne i mocne silniki oraz różne odmiany napędu na cztery koła (4MOTION, syncro).
Jacek Zagor
ur. 24.12.1978 w Kwidzynie. Rozpoczął starty w 1991 roku w Klubie Nadwiślanin Kwidzyn pod okiem brata Mieczysława. Do końca roku 1998 stratował w barwach Nadwiślanina Kwidzyn. W 1994 roku zdobył tytuł Mistrza Polski Juniorów w skokach. W 1997 roku zdobył tytuł Mistrza Polski Juniorów w ujeżdżaniu, w 1996 - Mistrza Polski Juniorów w skokach. W 1997 roku zdobył tytuł Mistrza Polski Młodych Jeźdźców. W 1998 r. - II wicemistrz Polski Młodych Jeźdźców w skokach. W roku 1999 rozpoczął starty w Stowarzyszeniu Hipodrom Wola pod kierunkiem Zbigniewa Ciesielskiego - trenera klubowego. W roku 2000 zdobył tytuł Mistrza Polski Seniorów na koniu Elf. Sukces ten powtórzył na tym samym koniu w roku 2001. W 2002 roku zdobył Halowy Puchar Polski i zakwalifikował się do finału Pucharu Świata w hali oraz do Mistrzostw Świata w Hiszpanii. Od 2000 roku jest w grupie olimpijskiej Ateny 2004 kierowanej przez Huberta Szaszkiewicza.
Lista koni użytkowanych przez Jacka Zagora:
1. og. Volkswagen Elf 1992 (Faniomo - Englin), hod. SK Moszna, wł. CWJ (Centrum Wyszkolenia Jeździeckiego)
2. og. Volkswagen Luron 1993 (Guidam - Berania), hod. Holandia, wł. SO Łąck
3. og. Volkswagen Numizmat 1993 (Fetysz - Nerata), hod. SK Nowielice, wł. CWJ
4. og. Volkswagen Czarnal 1993 (Fetysz - Czesanka), hod. SK Nowielice, wł. CWJ
5. wł. Volkswagen Druid 1994 (Toledo - Druzynka), hod. SK Moszna, wł. CWJ
6. og. Volkswagen Rapsod 1995 (Romanus - Forsa), hod. ZZD Pawłowice, wł. CWJ
7. Volkswagen Ramuz