Zaprojektowane przez Giorgio Giugiaro było przystępnym, przystosowanym do codziennego użytku, a dzięki napędowi na przednią oś – bezpiecznym samochodem sportowym na każdy dzień roku. Właśnie do tej tradycji nawiązuje nowe Scirocco. Oferuje przyjemność jazdy, supernowoczesne technologie, jak na przykład adaptacyjna regulacja zawieszenia (DCC) i nowa 7-biegowa przekładnia DSG, efektywne silniki wyłącznie z turbodoładowaniem o mocy do 147 kW / 200 KM, miejsce dla czterech dorosłych osób (mimo zwartej sylwetki coupe), maksymalne bezpieczeństwo oraz typową dla każdego Volkswagena przydatność w życiu codziennym.
Przód nadwozia – nowa era w stylistyce
Obudowy reflektorów z czarnym połyskiem. Nowe Scirocco jako pierwszy, przedstawia, jak będzie wyglądać nowa stylizacja przedniej części nadwozia Volkswagenów. Szczególnie charakterystyczne są chromowane żarniki lamp i czarne, błyszczące wewnętrzne powierzchnie reflektorów, połączone z połyskującym pasem osłony chłodnicy.
Prawdziwy wzorzec samochodu sportowego. Zespół stylistów Volkswagena stworzył kombi – coupe, które może służyć za wzorzec samochodu sportowego. Dzięki swojej sylwetce Sirocco bez problemu uzyskał ponadklasowy status. Długi dach i prawie pionowa tylna szyba otwierają duże możliwości jeżeli chodzi o przestronność i możliwości bagażnika, którego pojemność wynosi 292 litry (po złożeniu tylnych siedzeń 755).
Wymiary robią wrażenie. Pozostałe parametry tego samochodu jednoznacznie świadczą o jego wyjątkowości. Dzięki krótkim zwisom Scirocco efektywnie wykorzystuje przestrzeń między osiami, wynoszącą 2,578 milimetrów, zapewniając pasażerom wystarczającą ilość miejsca wewnątrz samochodu. Pozostałe wymiary to: wysokość 1,404 milimetry, długość 4,256 milimetrów i szerokość 1,810 milimetrów.
Cztery silniki z turbodoładowaniem dostępne w chwili wprowadzenia na rynek
Duża moc, małe zużycie paliwa. Silniki były olbrzymim wyzwaniem przy projektowaniu samochodu sportowego osiągalnego dla większości społeczeństwa. Z jednej strony musiały one być dynamiczne, z drugiej – oszczędne i niedrogie. Są dwa rozwiązania tej sytuacji i oba można opisać trzema literami: TDI i TSI – silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem.
Jeden TDI i trzy TSI. W momencie wprowadzenia na rynek Volkswagen oferuje Scirocco z dwoma silnikami TSI (118 kW / 160 KM i 147 kW / 200 KM) oraz TDI- turbodiesel z Common-Rail (103 kW / 140 KM). Niedługo do oferty dołączy kolejny TSI (90 kW / 122 KM). Istotne jest, że już podstawowy silnik 122 KM będzie jednostką napędową, która przy najniższych prędkościach obrotowych będzie uzyskiwać maksymalny moment obrotowy 200 Nm od 1.500 obr./min. Przy takich osiągach średnie spalanie wynosi jedynie 6,1 litra na 100 kilometrów.
Zużycie paliwa od 5,4 do 7,7 litrów. Połączenie maksymalnego momentu obrotowego z minimalnym zużyciem paliwa jest cechą charakterystyczną dla wszystkich silników Scirocco. W przypadku najnowszego TSI o mocy 160 KM moment obrotowy wynosi 240 Nm, a zużycie paliwa 6,5 litra na 100 kilometrów. Nawet 200-konny TSI z momentem obrotowym 280 Nm, spala tylko 7,7 litra. Równie doskonałe są parametry TDI: zadawala się on 5,4 litrami paliwa, a uzyskuje 320 Nm. Wszystkie silniki o mocy do 160 KM spełniają już teraz wymagania przyszłej normy Euro5.
Standardowo 6 i 7- biegowa DSG - dwie supernowoczesne dwusprzęgłowe przekładnie. Za zmianę biegów w Scirocco odpowiedzialna jest pracująca lekko i precyzyjnie seryjna 6-biegowa skrzynia. Jako opcja, dla silników powyżej 140 KM, dostępna będzie dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Samochody z silnikami TDI oraz TSI o mocy 200 KM zostaną wyposażone w 6-biegową przekładnię DSG. TSI o mocy 160 KM w 7-biegową DSG.
Adaptacyjne zawieszenie z trzystopniową regulacją. Adaptacyjne zawieszenie DCC reguluje nie tylko charakterystykę amortyzatorów. System dostraja również elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Adaptacyjne zawieszenie dysponuje trzema programami: Normal, Sport i Comfort. Co ciekawe, system ten w sposób ciągły poprawia właściwości jezdne Scirocco – tłumienie drgań jest stale dostosowywane do nawierzchni i sytuacji na drodze. System reaguje ponadto na przyspieszenie, hamowanie i skręcanie. Dzięki niemu rozwiązany został odwieczny konflikt między sportowym i sztywnym a miękkim i komfortowym ustawieniem zawieszenia.
Wyposażenie seryjne
Nowe Scirocco będzie należeć do najatrakcyjniejszych cenowo samochodów sportowych, mimo że jego wyposażenie seryjne odpowiadać będzie poziomowi dużo droższych coupe. Każdy egzemplarz będzie posiadał 17-calowe koła ze stopu metali lekkich, regulację wysokości przednich foteli, kierownicę i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego pokryte skórą, sportowe fotele, dzielone i składane oparcie tylnej kanapy, elektrycznie otwierane i zamykane szyby, klimatyzację, ESP, wspomaganie hamulców (asystent hamowania), sześć poduszek powietrznych, radio CD z czytnikiem MP3 i 8 głośnikami oraz naturalnie sportowe zawieszenie.
Panoramiczny podnoszony dach
Przezroczysty dach. Dużo światła we wnętrzu zapewnia dostępny, duży, panoramiczny, uchylny dach, rozciągający się od słupka A do słupka B. Po naciśnięciu odpowiedniego przycisku przezroczysty dach unosi się o 39 milimetrów. Przy dużym nasłonecznieniu można wysunąć roletę przeciwsłoneczną. Waże jest, że szkło dachu przepuszcza tylko 8,2 procent promieniowania UV, 2,8 procent promieniowania podczerwonego (ciepła) i 6,9 procent światła widzialnego.
Na rynku niemieckim cena Scirocco z silnikiem TSI 122 Km wynosi 21.750 Euro, z silnikiem 160 KM - 23.300 Euro. W Polsce auto trafi do sprzedaży w październiku.